انزو زیدان: پدرم به استراحت نیاز داشت؛ مربیگری دررئال سخت است؛ توپ طلا باید هرساله به رونالدو برسد

انزو زیدان: پدرم به استراحت نیاز داشت؛ مربیگری دررئال سخت  است؛ توپ طلا باید هرساله به رونالدو برسد

سایت رسمی فوتبالی- انزو زیدان پسر زین الدین زیدان این روزها در اسپانیا فوتبالش را دنبال می کند و اخیرا به تیم ماخادا اوندا پیوسته است. او که در چند دیدار به عنوان شاگرد پدرش در ترکیب رئال مادرید قرار گرفته بود حالا در گفتگویی اختصاصی با روزنامه آ.اس به مرور شرایط خانواده اش در دنیای فوتبال پرداخته است. گزیده ای از این گفتگوی جذاب را در اینجا مطالعه کنید:

*چه اهدافی برایت خودت در این فصل تعریف کرده ای؟

مثل همیشه می خواهم بهتر شوم و فوتبالیست بهتری باشم. از همه یاد می گیرم و می خواهم بهترین انزوی ممکن باشم تا بتوانم به تیمم کمک کنم.

*در رئال کاستیا (تیم پایه ای رئال)، با یورنته، ماریانو و رگیلون هم تیمی بودی. به نظرت عملکرد آنها درتیم اصلی رئال چطور است؟

برایشان خیلی خوشحالم. هر بار که رشد و پیشرفت یکی از هم تیمی های سابقم که کنارشان لحظات خوبی را سپری کردم را می بینم، برایشان خوشحال می شوم. برای آنها بهترین ها را آرزودارم.

*فکر می کنی که جدایی ات از رئال، به تو در مسیر رشد و پیشرفت کمک می کند؟

همه تجربه ها برای یک فوتبالیست خوب هستند. لحظات حضورم در رئال مادرید خیلی زیبا بودند و درسهای زیادی آموختم. من دوره های سختی را پشت سرگذاشتم؛ چه در آلاوس و چه در لوزان سوئیس و این سختی ها خیلی به من کمک کردند.

*چه خاطره ای از دوران حضور دررئال مادرید داری؟

خاطراتی بسیار زیبا. من توانستم تمام مراحل رشدم را در رئال پشت سربگذارم. از 8 سالگی تا حضور در رئال کاستیا و برگزاری چند بازی برای تیم اصلی که رویای همه است. در مادرید توانستم رویاهایم را محقق کنم و حالا موقع تجربه زندگی در جاهای دیگر است.

*شاگرد زین الدین زیدان بودن چطور بود؟

در ابتدا برایم کمی عجیب بود ولی بعد عادت کردم. من تقریبا دوسال و نیم شاگرد پدرم بودم و در حقیقت ارتباط ما، ارتباط بازیکن و سرمربی بودو بعد، در خانه پدر و فرزند بودیم

*درخانه راجع به فوتبال حرف می زدید؟

نه زیاد. در زمین به اندازه کافی راجع به فوتبال صحبت می کردیم

*فکر می کنی پدرت دوباره به نیمکت مربیگری بازخواهد گشت؟

همه می دانیم که پدرم عاشق فوتبال و مربیگری است. قطعا به زودی به دنیای مربیگری برمی گردد. تصمیم با اوست. او این روزها در حال استراحت کردن است؛چون واقعا به استراحت نیاز داشت؛ مربیگری در رئال مادرید اگرچه زیباست ولی خیلی سخت و پرفشار است

*فکرش را می کردی که کریس رونالدو رئال را ترک کند؟

هیچ کسی انتظارش را نداشت. من هم همین طور. او تصمیم گرفت برود و حالا هم اوضاع برایش خوب است. در رئال جایش خالی است ولی رئال تیم خیلی بزرگی است و شکی ندارم که به نبود کریس عادت خواهد کرد و اتفاقات بزرگی را رقم خواهد زد

*به نظرت توپ طلای امسال باید به کریس برسد؟

کریس رونالدو الگوی من و بازیکن موردعلاقه من است. او فردی فوق العاده است و شایستگی این را دارد تا همه ساله  توپ طلا را ببرد. او سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا فتح کرده و این ارزش زیادی دارد. به علاوه او درجام جهانی هم عالی بود.

*انزو زیدان چه شخصیتی دارد؟

پسری آرام که دوست دارد درکنار خانواده اش باشد و از فوتبال لذت ببرد

*یک خاطره دلنشین فوتبالی

اولین بازی ام در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

*برادرهایت همه فوتبالیست هستند. می توان گفت که فوتبال در خون شماست. نه؟

راستش عملکرد پدرم در دنیای فوتبال به نحوی بود که همه ما شیفته فوتبال شده ایم و در خانه خیلی فوتبال بازی می کنیم. امیدوارم که اوضاع برایمان همینطور خوب پیش برود.

*سرمربی موردعلاقه:

برای من همیشه پدرم است

*استادیوم موردعلاقه

سانتیاگو برنابئو

*یک هم تیمی:

نمی توانم ازیک نفر نام ببرم چون همه هم تیمی هایم همیشه با من برخورد خیلی خوبی داشته اند

*یک الگو

پدرم

*ترکیب 11 نفره منتخب انزو

کیلور ناواس، مارسلو، راموس، واران، کارواخال، تونی کروس، مودریچ، کانته، کریس رونالدو، مسی و بنزما

6363