زوج راموس و واران دیوار دفاعی لیگ قهرمانان اروپا

زوج راموس و واران دیوار دفاعی لیگ قهرمانان اروپا

سایت رسمی فوتبالی - هفت سال از اولین باری که سرخیو راموس و رافائل واران در لیگ قهرمانان در کنار یکدیگر به میدان رفتند، می گذرد و این زوج یکی از قدرتمندترین زوج های دفاعی اروپا را تشکیل داده اند.

به گزارش فوتبالی، این دو بازیکن اولین بار در 22 نوامبر 2011 در پیروزی 6 - 2 برابر دینامو زاگرب در کنار هم برای رئال مادرید به میدان رفتند. در آن زمان راموس 25 و واران 18 ساله بود. یک زوج دفاعی افسانه ای در آن روز متولد شد. سه شنبه شب و برابر رم و بعد از هفت سال، آنها سی و پنجمین دیدار مشترک خود در لیگ قهرمانان را انجام دادند و بیست و ششمین پیروزی را کسب کردند. از مجموع 9 دیدار دیگر 8 تساوی و تنها یک شکست به دست آمده که در دیدار برگشت نیمه نهایی برابر اتلتیکو مادرید در سال 2017 بوده است. در تمام طول این 35 بازی با حضور این دو بازیکن، رئال مادرید تنها 28 گل دریافت کرده است. 

رئال مادرید شب های ناامید کننده ای نیز در اروپا در طول این هفت سال مانند شکست برابر دورتموند، یوونتوس، تاتنهام، ولفسبورگ، گالاتاسرای، شالکه یا شاختار داشته اما در تمامی این رقابت های زوجی جز راموس - واران در ترکیب قرار گرفته اند. امسال هردوی این بازیکنان در دو پیروزی برابر رم که با کلین شیت همراه بوده، در زمین حضور داشته اند. نام این دو بازیکن حالا در کنار زوج های دفاعی افسانه ای مانند مانولو سانچیس و فرناندو هیرو، جورجیو کیه‌لینی و لئوناردو بونوچی، دیه گو گودین و میراندا قرار می گیرد.

1070