وقتی پیکه با گلزنی در خاک هلند، رکورد یک هلندی را پشت سرگذاشت

وقتی پیکه با گلزنی در خاک هلند، رکورد یک هلندی را پشت سرگذاشت

سایت رسمی فوتبالی- جرارد پیکه مدافع باتجربه بارسلونا در بازی چهارشنبه شب تیمش مقابل آیندهوون موفق به گلزنی شد. گلی که پیکه دراین بازی خارج از خانه به ثمر رساند، گلی تاریخی برای او بود؛ چرا که برد بارسا در این بازی را قطعی کرد و با این پیروزی، صعود بارسا به عنوان تیم اول گروه به دور بعدی رقابتها مسجل شد.

با این گل، پیکه موفق شد تا رکورد فردی ارزشمندی را نیز به نام خودش ثبت کند. در دقیقه 70 بازی بود که جرارد پیکه دروازه تیم میزبان را باز کرد. این یازدهمین گل پیکه در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن بارسا بود. با این یازده گل، پیکه حالا او گلزن ترین مدافع رقابتهای لیگ قهرمانان اروپاست و او در خاک هلند توانست رکورد رونالدو کومن، مدافع اسبق دنیای فوتبال که کارنامه ورزشی اش را در بارسلونا با زدن 10 گل در رقابتهای اروپایی بسته بود را پشت سربگذارد.


البته این رکورد، تنها رکوردشکنی پیکه در این بازی نبود؛ او با به ثمر رساندن 11 گل برای بارسا در لیگ قهرمانان اروپا در 101 بازی، توانست تا با رکورد آندرس اینیستا که  در لیگ قهرمانان اروپا یازده گل به نام خودش ثبت کرده بود برابری کند. اینیستا با زدن یازده گل برای بارسا در 132 بازی اروپایی، دومین گلزن برتر این تیم در تاریخ رقابتهای لیگ قهرمانان اروپاست که در پستی به جز فوروارد بازی می کند و حالا پیکه هم نامش را در کنار اینیستا ثبت کرده است. در این لیست نام ژاوی ارناندس دیده می شود که در 157 بازی اروپایی برای بارسا، موفق به زدن 12 گل شده بود وبرترین گلزن بارسا در لیگ قهرمانان اروپاست که در پستی به جز مهاجم به میدان می رفته.

حالا پیکه تنها یک گل دیگر تا رسیدن به رکورد ژاوی فاصله دارد وباید این را مدنظر داشت که او این 11 گل اروپایی را در بازی های به مراتب کمتری نسبت به اینیستا و ژاوی به ثمر رسانده است.

6363