فاجعه بارترین موناکوی تاریخ، اثر هنری تیری آنری

فاجعه بارترین موناکوی تاریخ، اثر هنری تیری آنری

سایت رسمی فوتبالی- تیم موناکو با مربیگری تیری آنری، چهارشنبه شب در لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه 0-2 مغلوب اتلتیکومادرید شد. این باخت باعث شد تا رکوردی تاریخی به نام این تیم فرانسوی رقم بخورد که البته رکوردی منفی است.

دروازه تیم تیری آنری در ورزشگاه واندا متروپولیتانو دو بار توسط کوکه و آنتوان گریزمن باز شد. با این باخت، موناکو حالا 13 بازی است که در لیگ قهرمانان اروپا طعم برد را نچشیده (10 باخت و سه تساوی) و این طولانی ترین روند بدون برد این تیم فرانسوی در تاریخ رقابتهای لیگ قهرمانان اروپاست.

اولین گل این بازی در ثانیه 87 مسابقه توسط کوکه به ثمر رسید و این سریعترین گلی بود که موناکویی ها در تاریخ رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا دریافت کرده اند.

آنها در نیمه دوم مسابقه فرصت خوبی برای گلزنی مقابل اتلتیکو داشتند ولی فالکائو، ضربه پنالتی اش را از دست داد تا تیم آنری در گلزنی دراین مسابقه ناکام بماند. این ستاره کلمبیایی سه فرصت اخیری که برای گلزنی از روی نقطه پنالتی در لیگ قهرمانان اروپا داشته را از دست داده؛ دو پنالتی او مهار شده و یک پنالتی را هم خود فالکائو به بیرون زده.

آخرین برد موناکو در لیگ قهرمانان اروپا به فصل 17-2016 برمی گردد. این برد در بازی برگشت مرحله یک چهارم پایانی آن فصل مقابل بوروسیا دورتموند به دست آمده بود که آنها توانستند 1-3 از سد حریف آلمانی شان عبور کنند و در مجموع دو بازی رفت و برگشت 3-6 دورتموند را از پیش رو برداشتند. از آن بازی به بعد موناکو دیگر نتوانسته در لیگ قهرمانان اروپا طعم برد را بچشد و حالا هم با کسب تنها یک امتیاز از 5 بازی برگزار شده، در قعر جدول گروه "آ" قرار گرفته است.

موناکو در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان اروپا 12 گل دریافت کرده که این ضعیفترین آمار برای تیمهای فرانسوی در پایان دور پنجم بازیهای گروهی لیگ قهرمانان اروپاست (البته لیل در فصل 3-2012 و مارسی در فصل 4-2013، با دریافت 12 گل در 5 بازی ابتدایی گروهی رکورد مشابهی را رقم زده بودند)

آخرین بازی موناکو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در روز 11 دسامبر برگزار خواهد شد و شاگردان آنری امیدوارند تا در آن بازی دست کم به این رکورد منفی پایان دهند و بتوانند بوروسیا دورتموند را به زانو دربیاورند.

6363