تکواندو کار کره ای، اولین بازیکن کره ای تاریخ بایرن مونیخ شد

تکواندو کار کره ای، اولین بازیکن کره ای تاریخ بایرن مونیخ شد

سایت رسمی فوتبالی- وو یئونگ جئونگ، متولد سال 1999 از زمانی که وارد مونیخ شد، هدفش را خیلی روشن و شفاف اعلام کرد:« می خواهم یک فوتبالیست حرفه ای در بایرن مونیخ شوم. او در بازی بایرن مونیخ مقابل بنفیکا در لیگ قهرمانان اروپا که با برد 1-5 باواریایی ها به پایان رسید، توانست رویایش را به واقعیت تبدیل کند.

در این بازی نیکو کواچ، جئونگ را برای اولین بار در ترکیب تیم باواریایی به میدان فرستاد. این بازیکن کره ای در دقیقه 80 مسابقه به جای توماس مولر وارد زمین شد تا اولین بازیکن کره ای تاریخ باشگاه باواریایی لقب بگیرد.

تا قبل از او، علی دایی، علی کریمی و وحید هاشمیان از ایران و تاکاشی اوسامی ژاپنی، دیگر بازیکنان آسیایی بودند که پیراهن بایرن مونیخ را به تن کرده بودند و او حالا پنجمین بازیکن آسیایی تاریخ بایرن مونیخ است؛ جئونگ در پایان این بازی به خبرنگاران گفت:« خیلی خوشحالم و واقعا احساس غرور می کنم که توانستم اولین بازی ام رابرای این باشگاه بزرگ انجام دهم. لحظات خیلی دلچسبی برای من بود وحس ویژه ای داشتم که هرگز فراموشش نخواهم کرد. این تجربه فوق العاده ای بود و به من انگیزه می دهد تا به شدت به تلاشهایم ادامه دهم تا بتوانم برای بازیهای بیشتری در ترکیب بایرن قرار بگیرم.»

البته حضور او درترکیب باواریایی ها نتیجه تلاشهایش بوده است؛ او که بازیکن تیم ملی زیر 20 ساله های کره جنوبی نیز هست، تا پیش از این نمایشهای فوق العاده ای درتیم پایه ای بایرن داشت و دراین فصل 16 بازی در لیگ دسته چهارم فوتبال آلمان برگزار کرده و توانسته به شش گل برسد و سه پاس گل نیز داده.

داستان زندگی جئونگ جالب توجه است؛ پدر او ورزش تکواندو را دنبال می کرد و مادرش شناگر معروفی بود. او تا سن ده سالگی هرگز فوتبال بازی نکرده بود و بیشتر به ورزش تکواندو و ورزش رزمی دیگری می پرداخت. جئونگ در سن ده سالگی به تیم پایه ای اینچئون یونایتد پیوست و از آن روز پله های ترقی در دنیای فوتبال را با سرعت جالب توجهی طی کرد.

او بعد از پشت سرگذاشتن تستهای فوتبالی در 5باشگاه آلمانی، در اواسط سال 2017، با قراردادی 700 هزار یورویی به بایرن مونیخ پیوست و برای امضای قراردادی بلند مدت، تا ژانویه 2018 منتظر ماند تا نهایتا قراردادی تا سال 2022 را با باواریایی ها امضا کرد.

جئونگ برای به تن کردن پیراهن شماره 20 بایرن تلاشهای زیادی انجام داد. خود او درمورد تجربه حضورش در فوتبال آلمان گفته:« ارتباط برقرار کردن بزرگترین چالش من است. من در هفته پنج جلسه کلاس آلمانی دارم تا بتوانم پیشرفت کنم.» البته مربی زبان آلمانی جئونگ هم از او راضی است. او دراین رابطه گفته:« من هرگز شاگردی به این مشتاقی نداشتم. جئونگ خیلی راحت و ساده همه چیز رایاد می گیرد. او خیلی باهوش است.»

جئونگ می تواند در پستهای مختلف تهاجمی بازی کند. سباستین هوینس، سرمربی جئونگ در تیم زیر19 ساله های بایرن بعد از حضور این بازیکن کره ای درترکیب باواریایی ها در بازی با بنفیکا گفت:« جئونگ از نظر تکنیکی واقعا بامهارت است. او خیلی سریع است. دریبلهای خوبی می زند و توانایی خیلی خوبی در بازی با هردوپایش دارد. او در عین حال بازی خوانی خوبی دارد و گلهای زیبایی می زند. اگر به همین ترتیب ادامه دهد، می تواند حتی در بایرن تبدیل به بازیکنی حرفه ای شود.»

6363