پیتر کراوچ: کتاب مورینیو را به عنوان کادوی کریسمس برای بنیتس خریدم

پیتر کراوچ: کتاب مورینیو را به عنوان کادوی کریسمس برای بنیتس خریدم

سایت رسمی فوتبالی- پیتر کراوچ مهاجم سابق لیورپول در صحبت هایی اعلام کرده که یک سال برای کادوی کریسمس رافا بنیتس ، کتاب ژوزه مورینیو را خریده.

این در حالی است که ارتباط بنیتس و مورینیو، همیشه پرفراز و نشیب بوده است. بنیتس در سال 2004 هدایت لیورپول را در دست گرفت و در همان سال ژوزه مورینیو نیز روی نیمکت مربیگری چلسی قرار گرفت. 

درسال 2005 و در جدال چلسی ولیورپول در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ، این دو سرمربی با هم درگیر شدند و از آن به بعد ارتباط میان آنها تیره و تار است. در آن زمان مورینیو گفت:« آنها در نیمه نهایی به گل نرسیدند ولی من قبول دارم که ما را شکست دادند.» بعد از آن و  پس از برد لیورپول مقابل چلسی در جام حذفی، مورینیو با بنیتس دست نداد.

سالها بعد مورینیو هدایت اینتر را در دست گرفت و چند سال بعد از جدایی مورینیو و پیوستنش به رئال مادرید، رافا بنیتس، سرمربیگری اینتر را پذیرفت. جالب اینجاست که رافا بنیتس چند سال بعد از حضور مورینیو روی نیمکت مربیگری رئال مادرید، هدایت این تیم را نیز در دست گرفت. 

کراوچ که سه سال زیر نظر بنیتس در لیورپول بازی کرده و با او قهرمان جام حذفی انگلیس شده بود، حالا در صحبت هایی اعلام کرده که یک بار برای کادوی سال نوی میلادی، برای این سرمربی اسپانیایی کتاب مورینیورا خریداری کرده بود:« یک بار هدیه ای برای رافا گرفتم که ظاهراو را کمی تغییر داد. او معمولا ژاکتهای چرمی می پوشید و به همین خاطر من برای او یک چرم تازه خریدم. البته یک کتاب مورینیو هم برای او خریدم.»

کراوچ ادامه داد:« نام کتاب مورینیو این بود:" چطور قهرمان لیگ برتر شویم" و با خودم فکر کردم که خب بنیتس یک نگاهی به کتاب می اندازد و تمام... ولی بعد دیدم که او کتاب را باز کرد و با هیجان زیادی شروع به خواندنش کرد و گفت که حتما آن را تا آخر می خواند. او اصلا شوخی نمی کرد. البته هدایا ناشناس بود و او نمی دانست که چه کسی این کتاب را به او داده.»

6363