پیش بازی استقلال خوزستان - استقلال تهران؛ سیل کدام آبی را می برد؟

پیش بازی استقلال خوزستان - استقلال تهران؛ سیل کدام آبی را می برد؟

وب سایت فوتبالی- همنام های آبی پوش امروز در بارندگی های بی امان این روزهای اهواز دربی استقلالی ها را برگزار می کنند.

به گزارش فوتبالی، دو تیم استقلال خوزستان و استقلال تهران آخرین پیکار هفته سیزدهم لیگ برتر را در ورزشگاه الغدیر شهر اهواز برگزار می کنند.

 شرایط دو تیم چندان تعریفی ندارد و از همین رو برنده این پیکار می تواند با امیدواری بیشتری لیگ را دنبال کند. شاگردان شفر در فصل جاری به هیچ عنوان نتوانسته اند رضایت خاطر هوادارنشان را جلب کنند و در سوی مقابل آبی های خوزستان بدترین شرایط ممکن را تجربه می کنند. آنها پس از کسر 6 امتیاز از سوی فیفا و همین طور برکناری سرمربی سابقشان یعنی داریوش یزدی، اوضاع عجیبی را سپری می کردند تا اینکه مدیریت باشگاه تصمیم گرفت با دادن یک شوک و انتخاب سیروس پورموسوی به عنوان سرمربی جدید شرایط را کمی آفتابی کند اما در اتفاقی عجیب و غریب دیگری، سرمربی جدید و همین طور کاپیتان تیم یعنی ایمان مبعلی با لیدرهای تیم درگیر شدند تا پورموسوی عطای کار را به لقایش ببخشد و اردوی تیم را ترک کند. در حقیقت استقلال خوزستان که در شرایط عادی کار سختی برای بقا در لیگ داشت ؛ حالا با جریمه 6 امتیازی و تنها کسب 4 امتیاز و با اختلاف تقریبا زیادی در قعر جدول جای گرفته است. علاوه بر این یک پنچره نقل و انتقالاتی استقلال خوزستان بسته شده و این تیم در نیم فصل دوم نمی‌تواند تقویت شود.

اما دوباره سراغ شفر و تیمش برویم؛ آنها بازی‌های سختی تا پایان نیم فصل پیش روی ندارند و مقابل رقبایی قرار می‌گیرند که غالبا برای نیفتادن به لیگ پایین‌تر می‌جنگند. این بازی‌ها البته برای استقلال یک فرصت طلایی است تا خودش را بالا بکشد و جایگاهش را در لیگ بهبود ببخشد. استقلال می‌تواند با جمع آوری امتیازهای حداکثری در هفته‌های باقی مانده تا پایان نیم فصل و جذب بازیکنان مورد نظر برای نیم فصل دوم، خودش را مهیای بازی‌های جذاب‌تر در نیم فصل دوم لیگ هجدهم کند. برای استقلال رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان فصل آتی رویا نیست. کمی همت نیاز است که استقلال چنین خصوصیتی را همواره داشته و دارد. با این حال برای استقلال تقابل با همنام خوزستانی‌اش در حقیقت بهترین فرصت است تا از میانه‌های جدول کمی خود را بالاتر بکشد. 

چهره ویژه: علی کریمی هافبک میانه میدان استقلال به لحاظ فنی یکی از معدود بازیکنهای خوب این فصل پسران آبی بوده است؛ اما مصدومیت مزمن این بازیکن باعث شده تا با غیبت های وقت و بی وقتش، عیار واقعی هافبک سابق دینامو زاگرب به چشم نیاید. شماره 6 استقلال حالا فرصت خوبی دارد تا فارغ از مصدومیت و فشار تماشاگران، خودِ واقعیش را نشان دهد و موتور تیم را راه بیندازد. اگر علی کریمی بتواند توازن دفاع و حمله آبی ها را در میانه میدان تنظیم کند، بر بسیاری از نگرانی هایِ شفر و تیمش خط بطلان خواهد کشید و خودش را هم به عنوان جانشین شایسته امید ابراهیمی به هواداران معرفی می کند.

هفته سزدهم لیگ برتر

استقلال خوزستان - استقلال تهران

یکشنبه 4 آذرماه 1397

اهواز، ورزشگاه الغدیر، ساعت 17:35

رتبه دو تیم: استقلال با 15 امتیاز از 11 بازی در رده هشتم و استقلال خوزستان با 4 امتیاز از 12 بازی در رده شانزدهم و آخِر قرار دارند.

بازی قبلی: نساجی 2 - استقلال خوزستان صفر؛ ماشین سازی تبریز صفر -استقلال تهران صفر

محروم: دو تیم محرومی برای این پیکار ندارند.

تیم داوری: محمدحسین زاهدی‌فرد، جلیل شعرانی و قهرمان نجفی  

2526