گزارش آماری: موفقیت دمبله در بازیهایش درترکیب فیکس بارسا!25 بازی و 52% مشارکت درگلزنی

گزارش آماری: موفقیت دمبله در بازیهایش درترکیب فیکس بارسا!25 بازی و 52% مشارکت درگلزنی

سایت رسمی فوتبالی- این روزها انتقاد از عثمان دمبله کار آسانی است و خیلی ها تیرهای انتقادی را به سمت او نشانه گرفته اند. اما با مروری ساده بر آمار و ارقام او، دست کم در بازی هایی که درترکیب اصلی بارسلونا قرار داشته، می توان دریافت که او آنقدرها هم بد کار نکرده. عثمان دمبله در 25 بازی در ترکیب اصلی به میدان رفته و در 52% مواقع یا گل زده و یا پاس گل داده (13 بار).

دمبله درتابستان سال 2017 به بارسلونا پیوست وجدای از بی انضباطی ها و بی نظمی هایش، در زمین چمن، آمار نسبتا قابل قبولی داشته. جدای از این فصل که او برای تیم کاتالان 5 امتیاز سرنوشت ساز به ارمغان آورده و نقش پررنگی در صدرنشینی بارسا ایفا کرده (با زدن گلهای سرنوشت ساز در خانه وایادولید،رئال سوسیدادو رایو وایه کانو)،   و جامی که برای این تیم به ارمغان آورده (با زدن گلی تماشایی درسوپرکاپ اسپانیا ودربازی با سویا)، اگر مروری بر آمار او در بازیهایی که درترکیب اصلی بارسا قرارداشته بیندازید، به نتایج جالب توجهی می رسید.

عثمان دمبله از زمانی که پیراهن بارسلونا را به تن کرد در 25 بازی رسمی درترکیب اصلی قرار گرفته و در 13 بازی، یعنی 52% مواقع او یا برای تیمش گل زده و یا دست کم یک پاس گل داده. تنها یک بار موفق شده تا در یک بازی به دو گل برسد و آن هم دربازی با ویارئال در رقابتهای لالیگا بوده. آما آمار و ارقام حکایت از این دارد که او در یک بازی از هردو بازی دست کم یک نقش تاثیرگذار برای تیمش ایفا کرده.

فصل گذشته دمبله فقط در دوبازی لیگ قهرمانان اروپا درترکیب اصلی بارسا به میدان رفت؛ بازی 0-3 مقابل یوونتوس و بازی 0-3 مقابل چلسی که با گلی تماشایی از این بازیکن فرانسوی همراه بود. او تنها 5 دقیقه دربازی تیمش درمرحله حذفی مقابل رم به میدان رفت؛ در شبی تلخ برای بارسا که بی قرار وسراسیمه وارد میدان شد و دست کم بیشتر ازبسیاری از هم تیمی هایش برای گلزنی تلاش کرد.

البته می توان گفت که او بازیکنی نیست که همیشه قابل اعتماد باشد و ترکیبی از موفقیت و ناکامی است. او در برخی بازیها ناپدید می شود و برخی مواقع مهره ایده آلی برای بارساست.

اما درعین حال می تواند حرکات حیرت آوری به نمایش بگذارد؛ مثل شوت تماشایی اش دربازی سوپرکاپ مقابل سویا و یا گلهای سرنوشت سازی را برای تیمش بزند.

درمورد دمبله نمی توان فقط نکات بدش را دید و باید دریافت که او بازیکن متفاوتی است وشاید همین فشارها باعث بهبود وپیشرفت او بشود.

بازیهای دمبله درترکیب اصلی بارسلونا

فصل 9-2018

لالیگا:

بارسا3- آلاوس0

وایادولید0- بارسا 1 (یک گل)

بارسلونا 8- اوئسکا 2 (یک گل)

رئال سوسیداد1- بارسلونا 2 (یک گل)

بارسا2- خیرونا 2

لگانس 2- بارسا 1

بارسا 1- اتلتیک بیلبائو1

لیگ قهرمانان اروپا :

بارسا 4- آیندهوون 0 (یک گل)

اینتر 1- بارسا 1

سوپرکاپ

بارسا 2- سویا 1 (یک گل)

جام حذفی:

کولتورال 0- بارسلونا 1 (یک پاس گل)


فصل 18-2017:

لالیگا

بارسا 3- لوانته 0

بارسلونا 6- خیرونا 1 (یک پاس گل)

مالاگا 0- بارسلونا2  (یک پاس گل)

بارسلونا2- اتلتیک بیلبائو 0  (یک پاس گل)

سویا 2- بارسلونا 2

بارسلونا 3- لگانس 1  (یک پاس گل)

سلتاویگو 2- بارسلونا 2 (گل)

دپورتیوو 2- بارسلونا 4  (یک پاس گل)

بارسلونا 5- ویارئال 1 (دو گل و یک پاس گل)

بارسلونا 1- رئال سوسیداد 0

لیگ قهرمانان اروپا

بارسلونا3- یوونتوس0

بارسلونا 3- چلسی 0  (یک گل)


6363