با نمایش ضعیف دخئا مقابل کرواسی؛ همه خواهان بازگشت کاسیاس به دروازه اسپانیا

با نمایش ضعیف دخئا مقابل کرواسی؛ همه خواهان بازگشت کاسیاس به دروازه اسپانیا

سایت رسمی فوتبالی- نمایش ضعیف داوید دخئا در بازی اسپانیا مقابل کرواسی باعث شده تا بار دیگر بحث در مورد اینکه چه دروازه بانی باید دروازه بان اصلی ماتادورها باشد، از سر گرفته شود. بر طبق آمار عملکرد دخئا ضعیف تر از کپا و پائو بوده و آمار ایکر کاسیاس از تمامی این دروازه بانان بهتر است.

نمایش ضعیف دخئا مقابل کرواسی تنها بازی ناامید کننده او در ماه های اخیر نبوده. او در جام جهانی روسیه هم عملکرد ضعیفی داشت وخیلی ها از او انتقادات زیادی را مطرح کردند.

دو دروازه بان دیگر انریکه، یعنی کپا و پائو لوپس هم عملکردی ضعیف تر از کاسیاس داشته اند. ایکر کاسیاس که در سال 2015 رئال مادرید را ترک کرد، حالا مدتهاست که به تیم ملی اسپانیا دعوت نمی شود. او در ده بازی اخیرش با پیراهن پورتو، 7 کلین شیت داشته و کمتر از سه دروازه بانی که توسط انریکه به تیم ملی اسپانیا دعوت شده اند گل خورده است. او در طول مدتی که در فوتبال پرتغال حضور دارد، در 50 بازی لیگ پرتغال موفق به کلین شیت شده است و این آمار در 95 بازی برگزار شده، آمار قابل قبولی است. کاسیاس در طول دوران حضورش در رئال هم در 524 بازی، در 177 مسابقه موفق به کلین شیت شده بود. او درسن 37 سالگی همچنان آمادگی بالایی دارد.

از زمان روی کار آمدن لوپتگی در تیم ملی اسپانیا (از تابستان 2016 به بعد)، دیگر کاسیاس به اردوی تیم ملی اسپانیا دعوت نشده و این درحالی است که آمار دروازه بانی فعلی او از سه دروازه بان تیم انریکه بهتر است.

داوید دخئا در 12 دیداری که دراین فصل لیگ برتر برگزار کرده، تنها یک کلین شیت داشته و 21 گل دریافت کرده. 

آمار کپا هم به مراتب بهتر از دخئا است. اودر شش بازی کلین شیت کرده و البته 2 گل بیشتر از کاسیاس دریافت کرده (8گل). پائو لوپس هم در 5 بازی کلین شیت داشته وسیزده گل دریافت کرده.

از بین این 4 دروازه بان، تنها دو نفر یعنی ایکر کاسیاس و داوید دخئا در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارند. کاسیاس در رقابتهای این فصل اروپایی سه گل دریافت کرده و در 4 دیدار حضور داشته و دریک بازی کلین شیت کرده ولی دخئا 2 گل خورده و دوبار هم کلین شیت داشته.

پائو لوپس و کپا در لیگ اروپا حضور دارند. دروازه بان بتیس در دوبازی این فصل لیگ اروپا حضور داشته و دو گل خورده و کپا در 4 بازی اش تنها یک بار دروازه اش راباز شده دیده.

با مقایسه آمار دخئا و کاسیاس، دو دروازه بان اصلی تیم ملی اسپانیا در یک دهه اخیر به این نتیجه می رسیم که کاسیاس در درون دروازه لاروخابه طور میانگین هر 200 دقیقه گل خورده و در 13444 دقیقه حضورش در سنگر اسپانیا 67 گل دریافت کرده. اما داوید دخئا در 3322 دقیقه، 26 گل دریافت کرده، یعنی هر 127 دقیقه یک گل خورده. 

روزنامه آ.اس در وب سایتش نظر کاربرانش را دراین رابطه پرسیده. سوال بدین ترتیب است:« کدام دروازه بان را برای تیم ملی اسپانیا انتخاب می کنید؟»

ایکر کاسیاس با کسب 52.79% آرا (یعنی 22331 رای)، در صدر است. کپا با 16169 رای و 38.22% آرا در رده دوم است. پائو لوپس با 2015 رای و 4.76% آرا جایگاه سوم را در اختیار گرفته و داوید دخئا با تنها 1786 رای ، 4.22% آرا در جایگاه چهارم است