انریکه درجمع بدترین سرمربیان تاریخ فوتبال ملی اسپانیا

انریکه درجمع بدترین سرمربیان تاریخ فوتبال ملی اسپانیا

سایت رسمی فوتبالی- انریکه سرمربی تیم ملی اسپانیا شروع خیلی خوبی روی نیمکت مربیگری این تیم داشت ولی با گذر زمان نتایج تیم او دچار افت شد و حالا با گذشت مدت کوتاهی از حضور او روی نیمکت مربیگری ماتادورها، برطبق آمار، از انریکه به عنوان یکی از بدترین سرمربیان تاریخ لاروخا یاد می شود.

انریکه کارش روی نیمکت مربیگری اسپانیا را با دو برد شروع کرد..یکی در ورزشگاه ومبلی و دیگری برد 0-6 مقابل کرواسی. اما در دو بازی اخیر شاگردان او دو باخت دردناک کسب کردند و همین باختها ناامیدی های زیادی را به همراه داشته. حالا وضعیت اسپانیا در گروهش در رقابتهای لیگ ملتهای اروپا به نحوی است که آنها سرنوشتشان برای حضور در جمع 4تیم برتر تورنمنت دست خودشان نیست و چشم به نتیجه بازی انگلیس- کرواسی خواهند دوخت.

بازیهای اسپانیا زیرنظر انریکه

انگلیس1- اسپانیا2

اسپانیا6- کرواسی0

ولز 1- اسپانیا 4 (بازی دوستانه)

اسپانیا 2- انگلیس3

کرواسی 3- اسپانیا2

دو باخت اخیر اسپانیا باعث شده تا بحثهای زیادی مطرح شود که همه آنها به نوعی به سرمربی تیم مرتبط می شود. شروع انریکه روی نیمکت مربیگری ماتادورها امیدهای زیادی را به همراه داشت.

اما لوچو در 5 حضورش روی نیمکت مربیگری ماتادورها به سه برد ودو باخت دست یافته که این آمار قابل قبولی برای تیمی بزرگ مثل اسپانیا نیست و جزو آمار بدترین شروع ها در تاریخ سرمربیان تیم ملی اسپانیا به شمار می آید.

بعد از باخت اسپانیا مقابل کرواسی، انریکه درجمع خبرنگاران گفت:« وقتی به تیم ملی آمدم، از شرایط مطلع بودم. ما درحال شکل دادن یک تیم هستم. خوشحال می شوم به فاز پایانی لیگ ملتهای اروپا برسیم ولی هدف ما یورو است. در بسیاری موارد می توان بهتر شد. البته ازعملکرد تیم در نیمه دوم بازی با کرواسی خوشم آمد. دوبار نتیجه را برگرداندیم و موقعیتهای خوبی خلق کردیم. چند بار توپهایمان به تیرک خورد.برخی فرصتها به نحوی بودند که باورمان نمی شد وارد دروازه نشوند. فوتبال با ما با عدالت رفتار نکرد.»

سرمربیانی با بیشترین باختها در 5حضور ابتدایی شان روی نیمکت مربیگری اسپانیا

میئرا : 2 برد، 1 تساوی، 2 باخت : 5 گل زده و 6 گل خورده

پدرو اسکارتین: 2 برد، یک تساوی، 2 باخت: 7 گل زده و 6 گل خورده

رامون گابیلوندو، لوئیس کاستا و لوئیس لاپلاساس: 3 برد، 2 باخت: 13 گل زده و 8 گل خورده

انریکه: 3 برد و 2 باخت: 16 گل زده و 8 گل خورده

بدین ترتیب و با مقایسه تاریخی سرمربیان اسپانیا در 5 حضور اولشان روی نیمکت مربیگری این تیم، می توان انریکه را جزو بدترین ها دانست.  لوپتگی در 5بازی اولش با تیم ملی اسپانیا به 4 برد و یک تساوی دست یافت و دل بوسکه شروعی خیره کننده داشت و در 5بازی ابتدایی، 5 برد کسب کرده بود. لوئیس آراگونس هم به 2 برد و سه تساوی دست یافته بود و هیچ کدام از آنها در 5 حضور ابتدایی شان طعم باخت را نچشیده بودند.

اسپانیای انریکه درعین حال در خط دفاعی بسیار شکننده به نظر می رسد. درتاریخ فوتبال ملی اسپانیا، تنها 4 سرمربی هستند که در 5 بازی ابتدایی شان بیش از تیم انریکه گل خورده باشند. اسپانیا دراین 5بازی با انریکه، 8 گل خورده است.

از سوی دیگر تیم او در زمینه گلزنی آمار خوبی داشته. 16 گل در 5 بازی آمار خوبی است و تعداد انگشت شماری از سرمربیان تاریخ تیم ملی اسپانیا چنین آماری داشته اند: تنها تیم کاماچو (با 20 گل زده در 5 بازی)، النیو اررا (19 گل زده)،  مانوئل مئانا (18 گل زده)، خوسه ماریا لوروسئا (18 گل زده ) و لوپتگی (17 گل زده) آماری بهتر از تیم انریکه در 5 بازی ابتدایی شان داشته اند


6363