مارادونا: خیلی ها می خواهند بین من ومسی دعوا بیندازند؛ رئیس رئال زبل است و بی دلیل کریس را نفروخته؛ دوست داشتم مربی رئال می شدم

مارادونا: خیلی ها می خواهند بین من ومسی دعوا بیندازند؛ رئیس رئال زبل است و بی دلیل کریس را نفروخته؛ دوست داشتم مربی رئال می شدم

سایت رسمی فوتبالی- دیگو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین در پایان تمرین تیم لوس دورادوس، گفتگوی ویژه ای را با خبرنگار روزنامه مارکا انجام داد و پاسخگوی سوالاتی شد که مثل همیشه جذاب و خواندنی هستند.این گزیده ای از این مصاحبه جذاب است:

*دوست دارید روزی در اسپانیا مربیگری کنید؟

مارادونا: بله. ولی باید پروژه ای بلند مدت باشد. نمی شود که همینطوری محض قرارداد بستن به اسپانیا بروم. به علاوه برای سلامتی ات هم خوب است که بعد از بردهمه روزه، بتوانی کمی هم استراحت کنی. من به عنوان یک سرمربی هنوز باید چیزهای زیادی یاد بگیرم و به همین خاطر هم یک هفته به منچسترسفر خواهم کرد تا سبک مربیگری مورینیو را ببینم و سوالات زیادی را از او بپرسم.

*چه احساسی به مسی دارید؟

عشق، صلح و محبت و البته دوست دارم او را در آغوش بکشم چون مدتهاست که او را ندیده ام.

*بعد از این جنجالهای اخیر با مسی صحبت کرده اید؟

از زمانی که مسی در بارسلونا بازی می کند، دائما می خواهند بین ما دعوا بیندازند.

*چه کسی؟ برای چی؟

نمی دانم چرا ارتباط من و مسی برای برخی ها تبدیل به عقده شده. شرایط لئو را می توان با رونالدینیو مقایسه کرد. الان اگر بگویند که "دینیو"باعث شد تا در بارسلونا باران ببارد، کسی یاد رونالدینیو نمی افتد. این خاصیت بارسلوناست.آنها اسطوره هایشان را خیلی زود فراموش می کنند. بروید دربارسلونا و درمورد ریوالدو سوال کنید... درمورد گلی که از میانه میدان به اتتلیکو زد (درسال 1998) یا ضربه برگردانش مقابل والنسیا... هیچ کسی این گلها را به یاد ندارد... می دانید روزنامه های بارسلونا چطور کار می کنند؟ همیشه می خواهند که همه را به جان هم بیندازند و همه با هم درگیر شوند. ولی من و مسی با هم غذا می خوریم، با هم تنیس و فوتبال بازی می کنیم و کنار هم شاد هستیم. شاید مردم فکر می کنند که ما برای آنکه با هم حرف بزنیم، باید باهمسرانمان به خانه هم برویم. نه... دقیقا برعکس..ما ترجیح می دهیم با شلوارک همدیگر را ببینیم. من لئو را تحسین می کنم. بعد از باخت 0-4 مقابل آلمان در جام جهانی 2010، در رختکن دیدم که لئو گریه می کند....بگذارید این رابگویم، هرکسی می خواهد عصبانی بشود، خب بشود... بازیکنانی در جام جهانی 2010 بودند که پرواز برگشت به آرژانتین را رزرو کرده بودند.. اما لئو چنین کاری نکرد. او مرد بااخلاقی است و به همین خاطر هم بود که می شنیدم که زیر دوش حمام گریه می کرد. 

*از اسکالونی (سرمربی موقت آرژانتین) انتقاد کردید ومعتقدید که تجربه کافی ندارد. فکر می کنید که مورد او مشابه با رئال مادرید است؟

من فقط گفتم که هردوی این افراد (اسکالونی و سولاری) از حمایت کافی برای تحمل شرایط برخوردار نیستند. رئیس اتحادیه فوتبال آرژآنتین اسکالونی را انتخاب کرد و رئیس رئال، سولاری را.. اما بعید می دانم که آنها بتوانند دربازه ای طولانی مدت دوام بیاورند. هر سرمربی ای عمری دارد وبه نظرم عمر این دو در این پست کوتاه است

*ولی زیدان...

این بازه زمانی درمورد زیدان، متفاوت با اسکالونی و سولاری است.

*اگر با مارادونا تماس می گرفتند، دوست داشتید که شانس مربیگری در رئال را تجربه می کردید؟

بله، خیلی خوشحال می شدم. ولی خب اوضاع اینگونه پیش رفت. الان در دورادوس احساس خوشبختی می کنم.هرلحظه که بخواهم می توانم نوه ام بنجامین را ببینم. ارتباط خوبی هم با آگوئرو دارم. او پدر خوب و پسر فوق العاده ای است.

*از آگوئرو گفتید. فکر می کنید سیتی می تواند قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود؟

بله می تواند. قبلا با پپ صحبت کرده بودم. او سرمربی ای است که بازیها را بهتر از خیلی افراد دیگر که می گویند درک خوبی از فوتبال دارند و بعد 0-3 می بازند، درک می کند.آگوئرو می  تواند قهرمان لیگ قهرمانان شود.

*نظرتان درمورد فروش کریس به یوونتوس چیست؟

فکر می کنم تصمیم وجدایی خوبی برای کریستیانو بود. او در رئال هرکاری می خواست انجام داد و دیگر این اواخر، آنقدر که الان درفوتبال ایتالیا لذت می برد، لذت نمی برد. فلورنتینو هم خیلی زبل است. وقتی دید که کریس دیگر درهر بازی یک گل می زند، او را فروخت و به او اجازه جدایی داد.

*ولی رئالی ها دلتنگ کریس هستند.

بله همینطور است ولی من همیشه می گویم که یک بازیکن، تیم را نمی سازد. رئال خودش را بازیابی خواهد کرد ودوباره قهرمان خواهد شد. آنها رختکن خوبی دارند. ولی واقعیت این است که کریس همچنان به گلزنی هایش ادامه می دهد ومردم می پرسند که چرا او را فروختید. ولی من همیشه می گویم که فلورنتینو زبل است و اگر به کریس اجازه جدایی داده، بی دلیل نبوده


6363