بلان: اگر سرمربی باشی، بزرگی کار زیدان در رئال را درک می کنی؛ قصد نداشتم اینقدر بیکار بمانم

بلان: اگر سرمربی باشی، بزرگی کار زیدان در رئال را درک می کنی؛ قصد نداشتم اینقدر بیکار بمانم

سایت رسمی فوتبالی- لوران بلان، سرمربی سابق پاری سن ژرمن در گفتگو با فرانس فوتبال در مورد مسائل مختلفی به صحبت پرداخت. از جدایی غیرمنتظره زین الدین زیدان از رئال مادرید گرفته تا آینده خودش و جایزه پیش روی توپ طلا.

بلان، بعد از 28 ماه حضور روی نیمکت مربیگری پاری سن ژرمن، پستش را ترک کرد و هرگز در مورد دلیلش برای این تصمیم توضیحی نداد ولی حالا زمان را مناسب دیده تا درمورد جدایی از پی.اس.جی صحبت کند. او همچنین از برنامه هایش برای آینده صحبت کرد و به تمجید از رافا واران پرداخت.

بلان در مورد آینده اش گفت:«قصد نداشتم اینقدر طولانی بیکار بمانم. در این شغل، هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. پیشنهاداتی برای هدایت تیمهای خوبی داشتم. مربیگری برای من مملو از شادی است. با خودم فکر کردم که با یک یا دو سال استراحت، انرژی لازم برای رویارویی با یک چالش بزرگ را به دست خواهم آورد. و حالا در انتظار یک پیشنهاد خوب هستم؛ مربیگری در باشگاهی که رویاها وانگیزه های بالایی داشته باشد.»

سرمربی سابق تیم ملی فرانسه در مورد حضورش در پاری سن ژرمن وجدایی اش از این تیم گفت:«پاری سن ژرمن متوجه بزرگی وعمق حضور در بالاترین سطح اروپایی نبود. این خیلی خوب بود که در سال 2016 در جمع 8 تیم برتر بودیم ولی تورنمنت ها وسطح رقابتها هم درحال پیشرفت هستند. باشگاه های بزرگ اروپایی زیادی هستند که برای سی، چهل و پنجاه سال در بالاترین سطح ممکن بوده اند و الان درخیلی زمینه ها بالاتر از پاری سن ژرمن قرار دارند: از نظر فرهنگ باشگاه، تجربه وتاثیرگذاری...اینها نکاتی سازنده در طولانی مدت هستند و نمی توان این مسائل را خرید. برد وموفقیت برنامه ریزی شده نیست. همین هم هست که فوتبال را تا این حد جذاب می کند.»

او در مورد شانس رافائل واران برای فتح توپ طلا گفت:« رای من رافا واران است. چون او قهرمان لیگ قهرمانان اروپا وجام جهانی شده و حتی قوی تر از من است. واران شانس خوبی برای فتح توپ طلا دارد و مهارت کافی برای بازی کردن در یکی از بزرگترین تیمهای دنیا در طول 8 سال را داشته. واران تنها 25 سال سن دارد و4 بار با رئال قهرمان لیگ قهرمانان شده. برای من افتخار بزرگی است که واران را با من مقایسه می کنند.»

بلان درمورد جدایی زیدان از رئال مادرید گفت:« کاری که زیدان در رئال انجام داد فوق العاده بزرگ بود. وقتی این حرفه را به عنوان یک سرمربی نگاه می کنید، می توانید این را درک کنید. بعداز آن باید توانایی لازم برای انجام این کار را داشته باشید. سرمربیان زیادی نیستند که قادر به انجام این کار باشند. همیشه مسائلی هستند که تو را برای ادامه دادن متقاعد می کنند . ولی زیدان ابزارهای لازم را در دستش داشت؛ این را بعدها در رئال دیدیم.»

6363