داریوش یزدی: انتظار دارم آقایی که ۱۰۰ بازی ملی دارد دنبال فنی بازی کردن باشد/ نساجی ۲۰ بازیکن اضافه داشت!

داریوش یزدی: انتظار دارم آقایی که ۱۰۰ بازی ملی دارد دنبال فنی بازی کردن باشد/ نساجی ۲۰ بازیکن اضافه داشت!

وبسایت فوتبالی- داریوش یزدی، سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان از شکست تیمش مقابل نساجی مازندران ابراز تأسف کرد.

 داریوش یزدی پس از شکست 2 بر صفر تیمش مقابل نساجی مازندران اظهار داشت: فکر می‌کنم باید خیلی ناراحت باشم، چون تیمم بازنده بازی بود. خوشحالم بابت حضور تماشاگران نساجی. باید به این هواداران افتخار کنیم. حضور این تماشاگران برای تیم، نتیجه می‌آورد. درباره مسائل فنی هم صحبت نمی‌کنم.

وی ادامه داد: سرمربی تیم نساجی 100 بازی ملی دارد که من ندارم. انتظار دارم این آقا دنبال فنی بازی کردن باشد! در نیمه دوم نه تنها دنبال مسائل فنی نبود، بلکه به توپ‌جمع‌کن‌ها و هواداران می‌گفت مشکل ایجاد کنند. البته هواداران واقعاً سنگ تمام گذاشتند. آنها جوی ایجاد می‌کنند که برای هر تیمی دردسرساز است. این هواداران همیشه به همین شکل از تیم‌شان حمایت می‌کنند و آرزو دارم جایی کار کنم که هوادارش این‌گونه باشد. در این شرایط دیگر نیاز نیست آدم کاری انجام دهد، چون این تماشاگران، تیم حریف و توپ را به دروازه تیم مقابل می‌برند.

«در فوتبال مملکت ما اتفاق خوبی نمی‌افتد و اگر اتفاق خوبی رخ دهد باید تعجب کنیم»، سرمربی استقلال خوزستان با بیان این جمله گفت: شب بازی، بازیکن محروم حریف را می‌بخشند و بازیکن ما را محروم می‌کنند. این از بی‌عرضگی ما یا عرضه بالای حریف است. البته در ایران به آن عرضه می‌گویند، اینکه بتوانید با همه عوامل و دست‌اندرکاران فوتبال لابی کنید. متأسفانه در ابتدای مسابقه نماینده فدراسیون روی اعصاب ما بود. مسئولان و نماینده فدراسیون باید به دنبال ایجاد آرامش باشند.

یزدی با گلایه از نماینده فدراسیون فوتبال در این مسابقه تصریح کرد: او گفت: «می‌گویم بازیکن‌تان را محروم کنند. اجازه بده بازی شروع شود». چرا دنبال ایجاد حاشیه هستید؟ نام این فرد، پورهادی بود. وظیفه شما ایجاد آرامش، اجرای قانون و هر چیزی است که می‌تواند اتفاقات خوب رقم بزند. در فوتبال ما این اتفاقات وجود دارد. نمی‌خواهم شکست‌مان را توجیه کنم. ما تیم برتر مسابقه بودیم، اما شکست خوردیم. شاید بگویید تیم حریف 45 دقیقه یک بازیکن کمتر داشت، اما 20 نفر خارج از فوتبال اضافه داشت. روی نیمکت، در فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی و هر جایی که بگویید، حریف یار اضافه داشت.

وی با بیان اینکه شرایط برای تیم‌های دیگر نیز همین‌گونه است، خاطرنشان کرد: شرایط برای تیم‌های دیگر هم همین است. ما در چند بازی به شدت از داوری لطمه خوردیم. اکرامی داور چهارم مسابقه مشکلی نداشت. این داور مقابل پارس جنوبی اشتباه تأثیرگذار داشت و دو بازیکن ما را اخراج کرد. کمیته داوران هم بر تأثیرگذار بودن اشتباهات داوران صحه گذاشت. این داور پس از آن دیدار محروم شد، اما او را برای دیدار ما مقابل نساجی در نظر می‌گیرند. مگر می‌شود معادلات را به گونه‌ای بچینند که تیم ما شکست بخورد؟ متأسفانه از بی‌کسی ما سوءاستفاده می‌شود.

سرمربی استقلال خوزستان با انتقاد دوباره از سرمربی نساجی گفت: انتظارم از نکونام که 100 بازی ملی دارد، این است که در فوتبال ما حرکت مثبتی ایجاد کند. او در فوتبال اروپا بازی کرده است. به عنوان کسی که سنم از نکونام بیشتر است، به او می‌گویم چیزی را که در فوتبال اروپا یاد گرفته‌ای در اینجا نشان بده، نه چیزی که در کشورهای عربی آموختی! انگار که تفکرش در کشورهای عربی مانده و خودش به اروپا رفته است. من به عنوان کسی که سنم بیشتر از نکونام است به او پیشنهاد می‌کنم که به دنبال کار فنی فوتبال باشد و تلاش کند حریف را به صورت فنی شکست دهد، اما امروز بعضاً شاهد مسائل دیگری بودیم.

یزدی با تبریک دوباره پیروزی نساجی به مردم قائمشهر اظهار داشت: نساجی به نسبت جمعیت خود، بیشترین هوادار را در ایران دارد، نه تراکتورسازی. قائمشهر 200 هزار نفر جمعیت دارد و 20 هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند. به نظر هر کسی که مخالف من است، احترام می‌گذارم، اما به نظرم تیم نساجی در ایران، بیشترین و پرشورترین هواداران را دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تنها داوری در چهار شکست اخیر استقلال خوزستان نقش داشته است یا خیر، تصریح کرد: در بازی اول باید به تراکتورسازی می‌باختیم، اما معادلات در تمام فوتبال دنیا همین است. داور در اعلام پنالتی تراکتورسازی، اشتباه تأثیرگذاری مرتکب شد. این اشتباه، تیم ما را از جریان بازی خارج کرد و ضرر کردیم. مقابل صنعت نفت در جام حذفی، داور سه پنالتی گرفت که دو پنالتی صحیح نبود و قبل از آن یک پنالتی درست هم باید آفساید اعلام می‌شد. مقابل پارس جنوبی هم داور دو بازیکن ما را اخراج و اتفاقات دیگری رقم زد. همه شاهد بودند امروز در گل اولی که خوردیم، روی بازیکن ما خطا شد، اما داور به اشتباه، خطای بازیکن ما را اعلام کرد و به او اخطار داد.

سرمربی استقلال خوزستان در واکنش به صحبت خبرنگاری که معتقد بود نساجی بیشترین ضرر را از اشتباهات داوری دیده است، خاطرنشان کرد: من درباره نساجی صحبت نمی‌کنم. درباره اتفاقات در جریان بازی ما با نساجی، داور علیه ما سوت زد. مگر اختلاف ما و نساجی چقدر است؟ دو خطا به سود یک تیم نمی‌گیرند و همان توپ‌ها وارد دروازه ما می‌شوند. نساجی موقعیت آنچنانی نداشت، اما ما چند موقعیت گلزنی خوبی داشتیم و تیم‌مان کیفیت خوبی داشت. امروز شکست خوردیم، اما به هواداران نساجی که در دیدارهای این تیم تعیین‌کننده هستند، تبریک می‌گویم.

یزدی در مورد مشکلات مالی باشگاه استقلال خوزستان خاطرنشان کرد: مدیریت باشگاه تلاش می‌کند شرایط لازم را برای ما فراهم کند، اما حداقل‌ها را نداشتیم. ما باید در سرما، گرمکن داشته باشیم که امروز نداشتیم. این یکی از مشکلات ما بود. شاید نباید راجع به گرمکن صحبت کنم. همه دارند تلاش می‌کنند، اما هنوز دغدغه حداقل‌ها را داریم. امیدوارم این تلاش‌ها به سرمنزل مقصود برسد. من به این تیم امیدوار هستم. استقلال خوزستان پنج ملی‌پوش امید، دو بازیکن تیم ملی دانشجویان و چند بازیکن بااستعداد دیگر دارد که می‌توانند 11 بازیکن جوان و خوب برای آینده باشند، آن هم با قراردادهای 40 تا 50 میلیون تومانی. می‌توانیم این بازیکنان را بیشتر در فوتبال کشور ببینیم.

وی با بیان اینکه کادر فنی استقلال خوزستان، تیم را با کمترین هزینه بسته است، اظهار داشت: این دلیل نمی‌شود که ببازیم و باید تیم را قوی کنیم. متأسفانه عده‌ای مشکلاتی بر سر راه ما می‌گذارند. گرمکن و پول، مشکلات ما نیست. فکر می‌کنم تفکر این عده باید عدالت‌محور باشد. من عدالت را در کمیته انضباطی ندیدم. در جایی که صندلی آن متعلق به امام علی (ع) است،‌ شاهد دوگانگی و چندگانگی در صدور آرای کمیته انضباطی هستیم و این، عدم وجود عدالت را نشان می‌دهد.

سرمربی استقلال خوزستان در ادامه انتقادات خود از کمیته انضباطی گفت: این افراد باید پاسخگو باشند که چرا شب بازی، بازیکن ما را محروم کرده و بازیکن حریف را می‌بخشند. آنها برای پرسپولیس یک نوع رأی می‌دهند و برای استقلال خوزستان، یک نوع. هیچ عدالت‌محوری در کمیته انضباطی وجود ندارد. هر چند اتفاقاتی رخ می‌دهد که امیدوارم مثبت باشد.

یزدی پس از صحبت یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اگر او مربی خوبی بود، تیمش در دیدارهای متوالی شکست نمی‌خورد، تصریح کرد: نمی‌دانم شما چقدر فنی هستید. اگر جریان بازی را رصد کنید، می‌بینید از ابتدا مستحق باخت نبودیم. مگر اختلاف تیم ما با نساجی چقدر است؟ اختلاف در گرفتن یا نگرفتن دو خطاست و این اتفاقات، جریان بازی را تغییر می‌دهد. اگر یک تیم گل بزند یا گل بخورد، جریان مسابقه چه تغییری می‌کند؟

وی با بیان اینکه تیمش با اشتباه تأثیرگذار داوری گل خورد، خاطرنشان کرد: شاید داوران علیه نساجی هم اشتباه کرده باشند، اما ما بیشترین ضرر را از داوری دیدیم. هر کسی مخالف است، ما مستندات آن را داریم. این در حالی است که به سادگی از این اشتباهات می‌گذرند. نساجی می‌تواند شب بازی، بازیکن محروم خود را ببخشد، اما بازیکن ما را به یکباره محروم می‌کنند. ما یک هفته تمرین کردیم که این بازیکن ما در زمین باشد. سه مدافع ما در این مسابقه، در پست تخصصی خود بازی نمی‌کردند، چون بازیکنان موردنظرمان را در این پست نداشتیم.

2526