دانی آلوس: من مقصر ارتباط بدم با مورینیو نبودم؛ مسی از جمله معدود بازیکنان نامدار قابل اتکا است

دانی آلوس: من مقصر ارتباط بدم با مورینیو نبودم؛ مسی از جمله معدود بازیکنان نامدار قابل اتکا است

سایت رسمی فوتبالی- دانی آلوس مدافع سابق بارسلونا که با این تیم سه قهرمانی در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرده، در مورد قابل اعتماد بودن لیونل مسی صحبت کرده است. او مطمئن بودن مسی را کلید موفقیتهای این تیم دانسته.

مسی وآلوس در کنار هم سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و شش قهرمانی در لالیگا را تجربه کرده اند. مدافع برزیلی هشت سال پیراهن بارسا را به تن می کرد وبا این تیم سه بار هم قهرمان جام باشگاه های جهان شده بود.

درطول آن دوران بارسای گواردیولا با فوتبال چشم نواز تیکی تاکا، با تمجیدهای فراوان چهره های فوتبالی مواجه می شد و لیونل مسی نقش پررنگی در موفقیتهای تیمش ایفا می کرد. البته هرگز توانایی های مسی در باشگاه کاتالان تردیدی را ایجاد نکرده ولی آلوس حالا در صحبتهایی گفته که ثبات مسی در فوتبال باعث شده تا او مهره تعیین کننده وسرنوشت سازی برای تیم کاتالان باشد

آلوس در گفتگو با اومنیسپورت گفت:« تاثیر مسی دربارسا باعث شده تا او مهره قابل اعتماد تیم باشد. همه ما می دانستیم که اگر توپ را درست به مسی پاس بدهیم، او به ما کمک می کند تا تفاوتها را رقم بزنیم وبه جام قهرمانی برسیم. مسی واقعا قابل اتکا بود. مسی فقط نام و آوازه بزرگی ندارد و مهم این است که قابل اتکاست. چون نامهای خیلی بزرگی در دنیای فوتبال هستند. ولی بازیکنان نامداری که بتوان به آنها اتکا کرد، انگشت شمار هستند. ما بازیکن پرآوازه ای داشتیم که می توانستیم به او اعتماد کنیم.»

این مدافع برزیلی بعد از ترک بارسلونا به یوونتوس پیوست و حالا پیراهن پاری سن ژرمن را به تن می کند و در گفتگوی جذابی در مورد درک متقابل خوبی که با مسی داشت به صحبت پرداخته:«داستان من با مسی خیلی عجیب است. ما خیلی سریع و بدون آنکه همدیگر را بشناسیم، ارتباط خوبی برقرار کردیم. من به دوستان و هم تیمی هایم می گفتم: امسال باید از همکاری مان لذت ببریم. ما این پسر جوان که فوق العاده است را در کنارمان داریم. با گذر زمان همکاری ما بهتر وبهتر شد. ما درک کردیم که بقیه بازیکنان چطور بازی می کنند و چه موقع و چطور باید بازی کنیم و تدریجا بهتر از آنچه فکرش را می کردیم، همدیگر را شناختیم و به صورت ذاتی بازی می کردیم. بدون نگاه کردن یکدیگر، می دانستیم که دیگری کجا ایستاده است. گذر زمان و هوشیاری باعث شد تا به این جایگاه برسیم.»

آلوس در بخش دیگری از صحبت هایش در مورد پپ گواردیولا وژوزه مورینیو هم به صحبت پرداخت:«من از کار کردن با افرادی که اهل رقابت هستند خوشم می آید. افرادی که همیشه به فکر موفقیت هستند. قبل از پیوستن به بارسلونا، در آستانه انتقال به چلسی مورینیو بودم.فکر می کردم که قرار است با مورینیو کار کنم. اما بعد از آن ارتباطمان با هم چندان خوب نبود؛ البته این تقصیر من نبود. من در آن زمان فکر می کردم که قرار است شاگرد مورینیو شوم و زیرنظر او فوتبال بازی کنم.»

این مدافع برزیلی در توصیف گواردیولا گفت:«پپ بهترین سرمربی ای بود که داشته ام. پپ درلحظات کلیدی یک نابغه است. می داند که چطور مسئولیتهای بازیکنان را به آنها بگوید. بسیاری مواقع او بود که باعث برد ما در بازیها می شد. فقط کافی بود که دستورالعملهایش را دنبال کنیم.» آلوس به این نکته اشاره کرد که بعد از ترک بارسلونا، با گواردیولا صحبتهایی داشته تابه سیتی منتقل شود:« همه کارها انجام شده بود که من به منچسترسیتی بروم. اما درنهایت به خاطر تصمیمی خانوادگی این اتفاق رخ نداد. من با پپ صحبت کردم و او می دانست که می خواهم دوباره زیرنظر او کار کنم. گواردیولا می داند که جزو تحسین کنندگان او هستم واحترام زیادی برای او واعضای کادرفنی اش قائلم. به همین خاطر دوست داشتم تا دوباره با او همکاری داشته باشم.»

آلوس حالا درپی.اس.جی بازی می کند وبا این تیم به 5 جام قهرمانی دیگر رسیده. اودرپاسخ به سوالی درباره اینکه آیا از پیوستن به تیم پاریسی پشیمان است یا خیر گفته:«نه؛ پشیمان نیستم.در هرصورت کارنامه ورزشی ام هنوزبه پایان رسیده و فوتبال انگلیس فوتبالی است که به شدت مرا تحت تاثیر قرار می دهد.»

6363