یادداشت/ وينفرد شفر مقصر اصلی نتايج ضعيف استقلال

یادداشت/ وينفرد شفر مقصر اصلی نتايج ضعيف استقلال

وب سایت رسمی فوتبالی - استقلال جام حذفي را هم مثل سوپرجام و ليگ قهرمانان آسيا از دست داد و در ليگ هم با اختلاف امتياز با صدر جدول فاصله دارد تا بحران همه جوره در حوالي نيمكت آبي ها باشد.

در مورد چرايي اين اتفاقات و كسب اين نتايج ضعيف چه كسي جز كادر فني استقلال مقصر است؟

بيش از سه ماه از شروع فصل مي گذرد و استقلال هنوز به يك تركيب ثابت نرسيده و هارموني لازم در حركات اين تيم ديده نمي شود.

مشخصا استقلال نه خوب بازي مي كند و نه خوب نتيجه مي گيرد، اين استقلال هم مشكل فني دارد و هم مشكل روحي رواني.

تغييرات مداوم در تركيب و نداشتن ثبات باعث شده زوج سازي و هماهنگي در اين تيم به كمترين ميزان برسد. تعويضها و كوچينگ استقلال در حين بازي هم به هيچ عنوان در بازيهاي استقلال كارساز نبوده، وقتي اين تيم در خلق موقعيت مشكل دارد يعني استقلال مشكل فني دارد. متاسفانه وينفرد شفر در استقلال به بن بست تاكتيكي رسيده و كمكهاي او تا اينجا نتوانستند يار و ياور او در لحظات بحراني باشند. 

بازيكنان خارجي استقلال كه با نظر مستقيم وينفرد شفر به اين تيم آمدند تا اينجاي فصل از ضعيف ترين مهره هاي استقلال بوده اند كه جز هزينه اضافي چيز ديگري براي استقلال نداشته اند.

اينكه خروج مهره هاي كليدي فصل قبل را در نتايج استقلال موثر بدانيم استدلال درستي است اما آيا صد روز زمان كمي براي جا افتادن نفرات جديد است كه وينفرد شفر در اين مهم عاجز مانده است؟ 

آيا استقلال كم مهره دارد كه شفر نتوانسته هارموني لازم را ايجاد كند؟ وجود اين همه مصدوم چه دليلي  جز بد تمرين كردن دارد؟ 

آنچه مشخص است استقلال فعلي به شوك فني نياز دارد ، حالا اين اتفاق مي تواند با اضافه كردن يك یا چند دستيار كار بلد به استقلال باشد يا با تغيير كادرفني قبل از اينكه خشم سكوها به اوج برسد.

یادداشت از پیمان خنافری/ فوتبالی

۴۱۲۴