عملکرد خوب دفاعی تیم گواردیولا: دفاع سیتی، بهترین دفاع اروپا

عملکرد خوب دفاعی تیم گواردیولا: دفاع سیتی، بهترین دفاع اروپا

سایت رسمی فوتبالی- پپ گواردیولا عملکرد بی نقصی روی نیمکت مربیگری منچسترسیتی دارد. تیم او حالا با زدن 27 گل، گلزن ترین تیم لیگ برتر است و در عین حال تیمی است که در بین تیمهای 5 لیگ مطرح اروپایی کمترین گل را دریافت کرده.

تنها لیورپول با دریافت 4 گل واتلتیکومادرید با دریافت 5 گل رکوردی نزدیک به رکورد سیتی ثبت کرده اند. این درحالی است که سیتی با دریافت تنها 3گل در پایان هفته دهم لیگ برتر دراین زمینه یکه تاز است. دروازه بان برزیلی سیتی هم رکورد جالب توجهی را به نام خودش ثبت کرده: 600 دقیقه و ده ساعت است که ادرسون مورائس، دروازه بان سیتی در لیگ برتر انگلیسی گلی نخورده. او در هفت بازی کلین شیت کرده که شش کلین شیت متوالی به نامش ثبت شده و به همین خاطر در صدر جدول برترین دروازه بانان لیگ برتر (جایزه دستکش طلا) قرار دارد. بعد از او نیز نام الیسون دروازه بان لیورپول و کپا دروازه بان چلسی دیده می شوند.

اگر بخواهیم آمار تمام 55 لیگ کشورهای یوفا را درنظر بگیریم، تنها 4 تیم (پائوک، آ.ایی.ال، آپولون ولینکلن) کمتر از سیتی گل خورده اند (2گل) وباید درنظر داشت که این تیمها بازیهای کمتری را نیز درمقایسه با سیتی برگزار کرده اند. تیم گواردیولا در هربازی به طور میانگین 0.3 گل خورده و پائوک با دریافت 0.25 گل درهربازی و آ.ایی.ال با دریافت میانگین 0.28 گل درهربازی بهتر از سیتی عمل کرده اند.

فصل گذشته نیز سیتی تیمی بود که کمترین گلها را در یک فصل رقابتهای لیگ برتر دریافت کرد (بادریافت 27گل) .

جالب اینجاست که بازیکنان سیتی تابه اینجای فصل در مهار مهاجمان و بازیکنان خط میانی تیمهای حریف موفق بوده اند وتنها مدافعان موفق به باز کردن دروازه این تیم شده اند: یدلین (نیوکاسل)، بولی (ولورهمپتون) و استانکوویچ (هادرزفیلد).این بدان معناست که سرمایه گذاری 318.8 میلیون یورویی پپ گواردیولا برای تقویت تیمش به خوبی جواب داده: خرید لاپورته 65 میلیون یورویی، مندی (57.5 میلیون یورویی)، استونز (55.6)، واکر (52.7)، ادرسون (40)، دانیلو (30)، براوو (18) حالا نتیجه خود را نشان می دهد. سیتی چه با سه دفاع بازی کند وچه با 4دفاع، موفق است. 

لاپورته هم دراین فصل یکی از بهترین مهره های سیتی بوده. هیچ یک از بازیکنان تاریخ لیگ برتر موفق نشده تا در19 بازی متوالی، طعم باخت را نچشد. اما لاپورته اززمان پیوستن به سیتی تا به امروز به 17 برد و 2 تساوی دست یافته و رکورد مندی، هم تیمی او نباختن در14 بازی بود.

سیتی به بهترین نحو ممکن از توپ محافظت می کند. آنها در لیگ برتر بیشترین توپ ربایی ها را داشته اند وکمترین شوتها به سمت دروازه این تیم روانه شده.بیشترین مالکیت توپ و میدان (67.84%) و بالاترین دقت پاس (89.1%) هم به نام شاگردان گواردیولا ثبت شده است

تیمهایی با دریافت کمترین گل در پنج لیگ برتر دنیا

ردیف     نام باشگاه             تعدادبازی             گلهای دریافتی       جایگاه در جدول لیگ

1          منچسترسیتی         10                    3                      1

2          لیورپول                 10                    4                      2

3          اتلتیکومادرید         10                    5                      4

4          اینترمیلان              10                    6                      2

5          پی.اس.جی            11                    6                      1

6          وایادولید               10                    7                      6

7          مون پولیه              11                    7                      3

8          یوونتوس              10                    7                      1

9          سمپدوریا              10                    7                      6

10        چلسی                   10                    7                      3

بیشترین بازیها با کلین شیت در پنج لیگ معتبر اروپا          

1- منچسترسیتی انگلیس با 7 کلین شیت

2-ریم فرانسه با 7 کلین شیت

3-لیورپول انگلیس با 6 کلین شیت

4- پاری سن ژرمن فرانسه با 6 کلین شیت

5- مون پولیه فرانسه با 6 کلین شیت

6 – اتلتیکومادرید اسپانیا با 6 کلین شیت


6363