ایران - مراکش، دیداری که بهتر است فراموشش کنیم!

ایران - مراکش، دیداری که بهتر است فراموشش کنیم!

سایت فوتبالی - یکی از انتقاداتی که از کارلوس کی روش می شود سبک بازی تیم او در برابر تیم های بزرگ است. اینکه کی روش با استفاده از یک بازی دفاعی عملا تماشاگران را از دیدن یک فوتبال جذاب محروم می کند. اگر خاطرتان باشد در حین برگزاری جام جهانی 2014 بود که رسانه های بین المللی از بازی ایران و نیجریه به عنوان کسل کننده ترین بازی جام نام بردند. سایت طرفداری درباره آن بازی نوشته بود:" اولین تساوی و بدترین دیدار جام جهانی برزیل، این بازی تنها 4 شوت در چارچوب از سوی نیجریه ای ها داشت و ایران تنها برای دفاع کردن به زمین آمد که به خوبی از پس این کار بر آمد!" 

حالا 4 سال بعد از آن بازی، دوباره یکی از نمایش های تیم کی روش در جام جهانی به عنوان دیداری غیرجذاب و کسل کننده معرفی شده. سایت 90min در گزارشی به معرفی 5 دیداری پرداخته که نتوانسته اند انتظار هواداران و فوتبالدوستان را برآورده کنند. در این گزارش به دیدار چلسی و منچسرسیتی در ژانویه 2015 و همچنین بازی یوونتوس و میلان در سال 2003 هم اشاره شده. ضمن آنکه دربی منچستر در اکتبر 2015 و دیدار انگلیس و الجزایر در سال 2010 هم جزو دیدارهای کسل کننده از دید نویسنده مطلب بوده اند. اما مهمترین بازی ای که نامش در این گزارش دیده می شود دیدار تیم ملی مقابل مراکش در جام جهانی 2018 بوده. دیداری که با گل به خودی بازیکن مراکش به سود تیم کی روش به پایان رسید.

 کریگ دوهارتی نویسنده این مطلب درباره اولین بازی تیم ملی در جام جهانی 2018 نوشته:" تعدادی از بازیهای این جام جهانی به خاطر صحنه های مشکوکش نیاز به استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی داشت اما بازی ایران و مراکش آنقدر بدون حادثه و اتفاق بود که هیچ احتیاجی به استفاده از VAR‌نبود. پاسهای اشتباه و حملات کم تاثیر و بدون نتیجه مهم ترین اتفاق این بازی بود و حتی تک گل آن هم روی یک گل به خودی بدست آمد تا ایران تبدیل به اولین تیمی شود که در نیمه دوم حتی یک حمله هم روی دروازه حریف نداشته. از طرف دیگر بعد از جام جهانی 1966، ایران اولین تیمی بود که بدون حتی یک ضربه به سمت دروازه حریف توانست به گل برسد"

منبع: روزنامه هفت صبح

1984