تفاوتی که رونالدو با شروع دوران خود در پرتغال رقم زد

تفاوتی که رونالدو با شروع دوران خود در پرتغال رقم زد

پایگاه خبری فوتبالی - کریستیانو رونالدو در حال حاضر به اواخر دوران حرفه ای خود رسیده است و دیگر آخرین حضور خود در رقابت های جام ملت های اروپا را هم تجربه کرد.

به گزارش فوتبالی ، رونالدو کار خود را در تیم ملی پرتغال، از سال 2003 میلادی شروع کرد و از آن زمان تاکنون، تاثیر بسیار چشمگیری و مهمی روی تیم ملی پرتغال و روند نتیجه گیری این تیم داشته است. در حقیقت تیم ملی پرتغال پیش از آن که کریستیانو رونالدو دوران حرفه ای خود را در جمع پرتغالی ها شروع کند، از هفده بار ممکن تنها سه بار توانسته بود در جام جهانی حضور پیدا کند. همچنین پرتغالی ها از یازده بار ممکن هم تنها سه بار در رقابت های جام ملت های اروپا حضور پیدا کرده بودند. پرتغال پیش از آمدن رونالدو، هیچ جامی به دست نیاورده بود.

اما با شروع دوران حرفه ای کریستیانو رونالدو در تیم ملی پرتغال، پرتغالی ها توانستند از 5 بار ممکن، هر 5 بار را در جام جهانی حضور پیدا کنند. آن ها همچنین در رقابت های یورو، از شش بار ممکن هر شش بار را حضور پیدا کردند. تیم ملی پرتغال با کریس رونالدو در سال 2016 میلادی قهرمان رقابت های یورو شد و در سال 2019 میلادی هم توانست فاتح رقابت های لیگ ملت های اروپا شود.

1470