نتیجه الکلاسیکو چه تاثیری بر سرنوشت رئال مادرید و بارسلونا دارد؟

نتیجه الکلاسیکو چه تاثیری بر سرنوشت رئال مادرید و بارسلونا دارد؟

سایت رسمی فوتبالی - الکلاسیکوی امروز جدای از حساسیت های همیشگی می تواند تاثیر بسیاری بر سرنوشت هر دو تیم داشته باشد. 

به گزارش فوتبالی، نتیجه این دیدار همیشه برای هر دو تیم بسیار مهم بوده است. اما نتیجه این دیدار می تواند تعیین کننده ادامه راه برای این دو تیم بزرگ اروپایی باشد. طبیعت فوتبال این است که در انتهای بازی هواداران یک تیم بسیار خوشحال و هواداران تیم دیگر ناراحت و عصبانی خواهند بود. فصل گذشته نیز شکست در الکلاسیکوی رفت باعث شد تا فاصله بین رئال مادرید و بارسلونا چنان زیاد شود که جبران آن برای تیم مادریدی کار بسیار سختی شد. با توجه به رقابتی بودن لالیگا در این فصل حتی یک امتیاز نیز می تواند تاثیر بسیاری برای حضور در کورس قهرمانی داشته باشد. در این مطلب تاثیر نتیجه این دیدار بر 3 موضوع مهم در هر دو تیم را بررسی می کنیم.

1. سرنوشت جولن لوپتگی در رئال مادرید

می توان گفت که لوپتگی بر لبه تیغ راه می رود و کسب هر نتیجه ای جز پیروزی در این بازی می تواند او را از کارش در مادرید برکنار کند. پیروزی شکننده آنها برابر ویکتوریا پلزن در لیگ قهرمانان اروپا هم نتوانست پس از روند شکست های متوالی نظر فلورنتنیو پرز را تغییر دهد. بسیاری از هواداران و بازیکنان و کارشناسان بر این نظر هستند که بدون توجه به نتیجه لوپتگی پس از این دیدار اخراج خواهد شد. لوپتگی اما مدعی شده که بیشتر از این که به ادامه حضورش در رئال مادرید فکر کند به نتیجه این بازی فکر می کند. تمامی شواهد حاکی از این است که نتیجه این دیدار برای کادرفنی، بازیکنان و مدیریت رئال مادرید بسیار حیاتی است. پس از شکست برابر سویا، آلاوز و لوانته به نظر می رسد که این آخرین فرصت لوپتگی برای حضور در لالیگا باشد. فلورنتینو پرز به صبر خود مشهور نیست و ظاهرا از حالا مربی بعدی این تیم را نیز انتخاب کرده است.

2. پایان راه رئال مادرید در لالیگا

رئال مادرید در حال حاضر در رده هفتم لالیگا قرار دارد و با اشتباهات متعدد از رقیبان خود عقب مانده است. آنها در 4 بازی آخر لالیگا هیچ پیروزی به دست نیاورنده اند و در حالی 6 گل دریافت کرده اند که تنها یک گل به ثمر رسانده اند. تنها گلزن آنها در 4 بازی اخیر مارسلو بوده است که دفاع چپ این تیم است. همه این ها جز مشکلات این تیم است و عدم نتیجه گیری در این بازی به معنای دور ماندن آنها از کورس قهرمانی است. الکلاسیکوی رفت فصل گذشته نیز همین شرایط را داشت و رئال مادرید با شکست در این بازی دچار مشکلات فراوانی شد و از کورس قهرمانی عقب ماند. هرچند تازه در ماه اکتبر هستیم و بسیاری معتقد هستند که برای مطرح کردن چنین صحبت هایی هنوز زود است اما آنها خود نیز می دانند که شکست در این بازی می تواند اوضاع را برای آنها بسیار سخت کند. از سوی دیگر پیروزی در این بازی می تواند انگیزه و اعتماد به نفس تازه ای برای بازیکنان مادریدی باشد که ناکامی های خود را جبران کنند.

3. تثبیت صدرنشینی بارسلونا

بارسلونا با پیروزی در این بازی می تواند صدرنشینی خود در جدول را تثبیت کند. آنها در حال حاضر با یک بازی کمتر یک امتیاز از اتلتیکو مادرید عقب تر است و با پیروزی در این دیدار می توانند جایگاه خود در صدر لالیگا را محکم کنند. آنها در این دیدار قهرمان و کاپیتان خود، لیونل مسی، را در اختیار ندارند. مسی گلزن ترین بازیکن تاریخ الکلاسیکوست و بدون شک جای خالی او در این دیدار بارسا را آزار خواهد داد. هرچند ارنستو والورده و بازیکنان این تیم این قوت قلب را خواهند داشت که در آخرین غیبت مسی در الکلاسیکو آنها موفق شدند با 4 گل رئال مادرید را در هم بکوبند. این فرصت درخشانی برای کوتینیو و دمبله است که در غیاب مسی توانایی های خود را در چنین دیدار مهمی به اثبات برسانند. 

1070