جانشین های مسی در زمینه های مختلف، در ال کلاسیکو چه کسانی خواهندبود؟

جانشین های مسی در زمینه های مختلف، در ال کلاسیکو چه کسانی خواهندبود؟

سایت رسمی فوتبالی- یازده سال بعد، شاهد برگزاری یک بازی ال کلاسیکو بدون حضور کریستیانو رونالدو و لیونل مسی خواهیم بود. این اتفاقی بود که دیر یا زود از راه می رسید و حالا و بعد از گذشت 11 سال، روز 28 اکتبر 2018،موعد برگزاری اولین ال کلاسیکو بدون این دو ستاره شده است. 

آخرین فصلی که یک بازی ال کلاسیکو بدون حضور کریس و مسی را شاهد بودیم، فصل 8-2007 بود؛ زمانی که شوستر هدایت رئال را دردست داشت و ریکارد سرمربی بارسلونا بود. رامون کالدرون و خوان لاپورتا هم ریاست دوباشگاه را در دست داشتند. آن بازی با برد 1-0 رئال و با گل ژولیو باپتیستا به پایان رسید. آن زمان رونالدو در منچستریونایتد توپ می زد و مسی به خاطر مصدومیت در آن مسابقه حضور نداشت.

اما حالا کریس در یوونتوس فوتبالش را دنبال می کند و مسی به خاطر شکستگی استخوان دستش در این بازی حضور نخواهد داشت و بعد از 11 سال نوکمپ میزبان اولین ال کلاسیکوی بدون کریس و مسی خواهد بود؛ دیداری که کمتر کسی به دیدنش بدون این دو ستاره عادت دارد. اما سوال اصلی این است که چه کسی نقش این بازیکنان کلیدی را در دوتیم عهده دار خواهد بود. جانشینان این دوبازیکن، دست کم در جدال ال کلاسیکوی روز یکشنبه چه کسانی خواهند بود؟ در این گزارش پاسخگوی سوالاتی درمورد جانشین های مسی در ترکیب بارسلونا در بازی ال کلاسیکو و در زمینه های مختلف خواهیم بود:

جانشین مسی در ترکیب اصلی:

در اولین بازی بارسا بدون مسی ودرمصاف با اینتر، رافینیا به جای او در ترکیب اصلی تیم قرار گرفت وتوانست گلزنی هم بکند. در ابتدا همه فکر می کردند که دمبله جانشین مسی درترکیب بارسا باشد. ولی او در بازی لیگ قهرمانان اروپا حتی از روی نیمکت ذخیره ها بلند هم نشد. اما قطعا هرزمان که فرصت مناسبی فراهم شود، والورده ترجیح می دهد تا خط میانی تیمش را پرتراکم تر بچیند. گزینه دیگر پیش روی او، استفاده از سرخی روبرتو در سمت راست خط حمله تیم است.

گلزن بارسلونا در غیاب مسی:

درطول دوران حضور کریس در رئال، مسی 20 بار موفق شده بود تا دروازه تیم مادریدی را باز کند. دومین گلزن برتر بارسا در فصل جاری عثمان دمبله است که 5 گل برای تیمش زده (3گل در لالیگا، یک گل در لیگ قهرمانان اروپا و یک گل در سوپرکاپ اسپانیا)

زننده ضربات ایستگاهی بارسا در غیاب مسی:

لوئیس سوارس و کوتینیو ضربات ایستگاهی بارسا در غیاب مسی را می زنند. این اتفاق را در بازی اخیر آبی اناری ها مقابل اینترمیلان شاهد بودیم. کوتینیو ضربه ایستگاهی اول تیم را زد و سوارس پشت دو ضربه ایستگاه بعدی قرار گرفت.

پنالتی زن بارسا در غیاب مسی:

دقیقا مثل ضربات ایستگاهی، لوئیس سوارس و کوتینیو مسئولیت زدن ضربات پنالتی را عهده دار خواهند بود. سوارس تا به اینجا دربازیهای رسمی بارسلونا پشت 8 ضربه پنالتی قرار گرفته و دوتا از این ضربات را خراب کرده. کوتینیو امسال ضربه پنالتی نزده و پارسال هم در جام حذفی تنها یک ضربه پنالتی مقابل سویا زد که تبدیل به گل شد.

مالک بازوبندکاپیتانی بارسا در غیاب مسی: 

در غیاب مسی، کاپیتان دوم بارسلونا یعنی سرخیو بوسکتس بازیکن کاپیتانی تیم را به بازو خواهد بست.


  6363