پرسپولیس خسته، خسته اما امیدوار

پرسپولیس خسته، خسته اما امیدوار

وبسایت رسمی فوتبالی- برخی بازی امروز را حساس ترین بازی تاریخ باشگاه پرسپولیس می دانند. رسیدن به فینال آسیا آن هم نه از نوع جام در جامش حسرت همیشگی قرمزها بوده که به خاطر آن دائم از سوی آبی ها طعنه شنیده اند. 

به گزارش فوتبالی، شاید برای همین است که قرار گرفتن در موقعیت امروز تا این حد برای قرمزها اهمیت دارد. شاید اغلب هواداران سرخابی بین برد در دربی و صعود به فینال آسیا دومی را انتخاب کنند، آن هم در معدود موقعیت هایی که موفقیتی دیگر را بر برد در دربی ترجیح می دهند. از طرفی انگار که موفقیت در آسیا مهر تاییدی بر موفقیت های داخلی پرسپولیس با برانکو نیز باشد. با این حال صعود به فینال پایان کار نیست. هر چند صعود به فینال و حتی نایب قهرمان شدن در لیگ آسیا، می تواند کوهی از ستایش را نصیب برانکو و شاگردانش کند. 

 تا اینجا دلایل برای عدم موفقیت و متوقف شدن پرسپولیس زیاد بوده، دلایل که نه؛ بهانه ها. اما تیم برانکو خارق العاده عمل کرده و این فرصت را دارد تا بهترین ستایش ها را تاریخ باشگاه، فردا صبح در رسانه ها از آن خود کند. فردایی که می تواند با تیترهای حماسی روزنامه های ورزشی بر دکه ها آغاز شود و یا با عکس های بازیکنان مغموم پرسپولیس که با سر پایین در حال ترک زمین اند.

نمی توان گفت که اوضاع پرسپولیس پس از محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی، بحرانی ترین اوضاع این تیم در تاریخش بوده. قرمزها روزهای بدتری را هم داشته اند اما هیچگاه هم این چنین با کمبود بازیکن مواجه نبوده اند. حتی زمانی که در دربی سال ۷۳ با محرومیت بلندمدت پنج بازیکن کلیدی خود مواجه شدند، مدیرعامل باشگاه توانست یکی دو جین بازیکن جوان و باتجربه به تیمش اضافه کند. اما آنچه از سقوط این پرسپولیس محروم جلوگیری کرده در وهله اول یکدستی و هماهنگی کادر مدیریتی، فنی و بازیکنان این تیم بوده است و حضور برانکویی که این روزها محبوب ترین مرد قرمزهاست. چه بسا بخش زیادی از هواداران پرسپولیس نیز قبل از شروع فصل با تردید به تکرار موفقیت های دو فصل اخیر نگاه می کردند. حتی کسب سه تساوی پی در پی لیگ آن هم در آستانه بازی های آسیایی، این تردیدها را درباره موفقیت در آسیا افزایش داد. اما نمایش پرسپولیس در بازی رفت مقابل الدوحیل که منجر به شکست یک بر صفر قرمزها شد، فراتر از انتظار هواداران پرسپولیس بود و پس از آن دو بازی جانانه مقابل قطری ها، هواداران این تیم را به اوج لذت خود از هواداری رساند.

حالا می توان جملات حماسی در ستایش از تیم محروم اما امیدوار و جنگنده پرسپولیس پشت سر هم ردیف کرد و چه بسا صعود به فینال آسیا چند روزی هواداران این تیم را حسابی کیفور کند. صعود به فینال آسیا به خودی خود یک تجربه بسیار لذت بخش برای هواداران پرسپولیس است و اگر این اتفاق با این تیم محروم اما ایستاده رخ دهد، لذتش چند برابر هم می شود. کامیابی در اوج سختی لذتی چند برابر دارد.

سال ها پیش فرزین خواننده، ترانه ای را برای پرسپولیس دهه شصت خواند که با نام «پرسپولیس خسته» شناخته می شود. در آن ترانه، بیشترین ستایش ها نصیب علی پروینی شد که در آن زمان سرمربی و کاپیتان پرسپولیس بود. پرسپولیس این روزها نیز یک پرسپولیس خسته اما امیدوار است که در صورت صعود به فینال آسیا می توان برای آن ترانه های حماسی سر داد. پرسپولیس خسته ای که از پا ننشسته آن هم بدون پروین پاطلایی اش. پرسپولیسی دهه نودی اما از جنس پرسپولیس دهه شصت. خسته اما امیدوار. تیم خسته ای می تواند امشب آسمان تهران و ایران را قرمز کند؟

گزارش از حجت شفیعی 

9697