کریس رونالدو- رئال مادرید :100 روز بعد از جدایی ای که به نفع هیچ یک از طرفین نبود

کریس رونالدو- رئال مادرید :100 روز بعد از جدایی ای که به نفع هیچ یک از طرفین نبود

سایت رسمی فوتبالی- پنجشنبه هجدهم اکتبر، جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید صد روزه شد. 10 جولای سال 2018 میلادی بود که باشگاه های رئال ویوونتوس خبر انتقال ستاره پرتغالی به تورین را اعلام کردند و  حالا صد روز از آن زمان گذشته است.

انتشار خبر جدایی کریس از رئال مادرید به منزله پایان دوران 9ساله حضور او در تیم مادریدی بود. درطول این مدت کریس رکوردهای مختلفی را با پیراهن رئال به نام خودش ثبت کرد و جامهای فراوانی از جمله 4 قهرمانی در رقابتهای اروپایی فتح نمود.

پیش فصل مبهم برای کریس

ازیک سو انتقال کریس به سری آ باعث شد تا لیگ فوتبال ایتالیا بعد از سالها نزول، درکانون توجهات قراربگیرد ودرطول شش روز میان اعلام خبر تا برگزاری مراسم معارفه کریس (درروز16 جولای)، تمرکز تمام رسانه های دنیا روی فوتبال ایتالیا بود.البته کریس با یووه به تور تابستانی آمریکا نرفت وتا30 جولای هم با این تیم به تمرین نپرداخت ولی خرید کریس برای چندبرابر شدن هواداران یووه درشبکه های اجتماعی کافی بود. 

از سوی دیگر رئالی ها دراولین گامهایشان درپیش فصل، جای خالی کریس را چندان حس نکردند. کسب چندین برد درخاک آمریکا ودربازیهای دوستانه با یوونتوس و رم با درخشش بیل، بنزما وآسنسیو درکنار وینیسیوس انگیزه های زیادی به رئالی ها داده بود.

رئال و باخت در سوپرکاپ اروپا مقابل اتلتیکو

15آگوست؛ اولین بازی رسمی رئال در فصل و اولین کاسه آب یخ برپیکره لوپتگی وتیمش. رئال دروقتهای اضافه دربی مادرید 2-4 مغلوب اتلتیکو شد واتلتیکو قهرمان سوپرکاپ اروپا گردید. بعد از 13 برد متوالی، این اولین باخت رئال در فینال بین المللی از فینال بین قاره ای سال2000 بود.

شروع درخشان رئال درلالیگاوشروع خاکستری کریس

دردهه دوم آگوست فصل جدید لیگ شروع شد. کریس نتوانست شروعی رویایی را بایووه رقم بزند ودرسه بازی اولش با پیراهن این تیم درگلزنی ناکام ماند. 

اما رئال شروعی طوفانی داشت: سه برد و10 گل؛ مقابل ختافه (0-2)، خیرونا (4-1)، ولگانس (4-1)؛ بیل و آسنسیو وحتی بنزما جای خالی کریس را پر کرده بودند وتنها بحث دروازه بان تیم ودوراهی کیلور یا کورتوا، تنها دل نگرانی مادریدی ها بود. 

کریس با زدن 2 گل مقابل ساسولو روند گلزنی اش برای بینکونری را آغاز کرد (درهفته چهارم سری آ) و یک روز قبل از آن، رئال در سن مامس اولین لغزشش را تجربه کرد(1-1). روزهای تلخ کریس دریووه لیگ قهرمانان اروپا رقم خورد؛ اخراج در بازی با والنسیا، آن هم درروزی که تیم سابقش دربرنابئو 0-3 رم را شکست داده بود.

اما روزهای سخت از راه رسیدند. انتخاب مودریچ به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا ، کریس را ناامید کرد و شروع روزهای سیاه برای رئال در بازیهای لیگ قهرمانان و لالیگا، تیم لوپتگی را حسابی به دردسرانداخت. درشرایطی که رئال حسابی به دردسرافتاده بود، کریس روی غلتک گلزنی افتاد وبا گلزنی و دادن پاس گلهای متعدد به تیمش کمک کرده تا با کسب تمام امتیازات ممکن صدرنشین سری آ در پایان هفته هشتم باشد.

روزهای تلخ کریس ومحرومیت از سوی یوفا و اتهام تجاوز

کریس اگرچه درزمین چمن روزهای خوبی را پشت سرمی گذاشت ولی درخارج از زمین چمن با دردسرهای مختلفی روبرو شد. روز 27 سپتامبر کریس به خاطر اخراج در زمین والنسیا با یک جلسه محرومیت از سوی یوفا روبرو شد و در همان روز دراشپیگل آلمان پرونده اتهام تجاوز کریس به خانم مایورگا درسال 2009 را منتشر کرد و این پرونده بالا گرفت.وجهه کریس و یووه به خاطر این جنجال آسیب زیادی دید و ارزش سهام یووه در بورس در طول 2 هفته 26% کاهش یافت. وکیل کریس با خوش بینی پرونده را دنبال می کند و حالا صد روز بعد از جدایی او از رئال مادرید، نه باشگاه مادریدی حال و روز خوشی دارد ونه کریس توانسته به جایگاهی که سزاوارش است برسد.