پیش بازی سایپا – استقلال تهران؛ مساوی به درد کسی نمی خورد!

پیش بازی سایپا – استقلال تهران؛ مساوی به درد کسی نمی خورد!

وبسایت فوتبالی- سایپا و استقلال تهران حساس ترین پیکار هفته نهم لیگ برتر را در ورزشگاه تختی برگزار می کنند.

به گزارش فوتبالی، شاگردان وینفرد شفر بعد از دو برد پیاپی در مقابل نفت ‌مسجد‌سلیمان در لیگ و جام‌حذفی کمی با آن فرم نامطلوب ماه گذشته خود فاصله گرفته و در این دیدار تلاش می‌کنند به روند رو به رو رشد خود ادامه داده و نزدیک به مدعیان در صدر جدول شوند.

در سوی مقابل هم علی دایی و  سایپا با انگیزه‌ مضاعف در تعطیلات لیگ تمرینات خود را دنبال کردند و نمی‌خواهند به هیچ عنوان این سه امتیاز ارزشمند را از دست بدهند. سایپا می‌کوشد در اولین بازی خود بعد از تعطیلات لیگ، شاگردان شفر را شکست داده و این تیم را دوباره دچار بحران و حاشیه کند.

البته دو تیم در یک مورد کاملا با همدیگر شباهت دارند و آن هم مصدوم های پرشمار تیمشان است. شاید بازیکنان مصدوم دو تیم خودشان بتوانند یک تیم فوتبال تشکیل بدهند و البته باید دید در نهایت کدام بازیکنها برای این پیکار حساس به آمادگی صد در صد می رسند. از همین رو نمی توان در مورد ترکیب دو تیم با قطعیت سخنی به میان آورد مگر، آن دسته از بازیکنانی که سالم هستند و در هفته های گذشته جزو نفرات اصلی تیمشان بوده اند.

در تیم فوتبال سایپا، رضا علیاری، مهرداد کفشگری، روزبه شاه‌علیدوست، صادق بارانی ، عبدا.. ناصری، امین حاج محمدی و سلطانی مهر نفراتی بودند که در هفته های گذشته مصدومیت داشتند و آن طرف هم وینفرد شفر با مصدومیت نفراتی چون فرشید اسماعیلی، نویمایر، طارق همام، روزبه چشمی و میثم تیموری روبروست و به احتمال زیاد خبری از اسماعیلی و چشمی در ترکیب یازده نفره شفر نخواهد بود. ضمن اینکه نفرات ملی پوش استقلال هم مدت ها در تمرینات تیمشان نبوده اند و برای بدست آوردن هماهنگی با سایر نفرات کار سختی در پیش دارند.

از طرف دیگر برگزاری بازی در ورزشگاه تختی که چمن مناسبی ندارد می تواند علاوه بر افت کیفیت فنی بازی، احتمال مصدوم شدن دیگر نفرات دو تیم را افزایش دهد.

با تمام این صحبت ها پیکار دو تیم مانند همیشه حساسیت های خودش را دارد و مصاف علی دایی مقابل استقلال همواره از جذابیت خاص خودش برخوردار است.

سایپا در 8 بازی گذشته خود در لیگ 14 امتیاز گرفته و دو رتبه از استقلال بالاتر است. ضمن اینکه در این بازی وینفرد شفر به دلیل اخراج در بازی با نفت مسجد سلیمان نمی تواند از کنار زمین شاگردانش را هدایت کند.

چهره ویژه: مهدی ترابی و الهیار صیادمنش هر کدام به نوبه خود می توانند برای تیم خود یک مهره تاثیرگذار و جذاب باشند. ترابی با زدن گل پیروزی تیم ملی مقابل بولیوی با بهترین شرایط روحی و جسمی مقابل آبی های تهران قرار می گیرد تا در دور برگشت این بازی را با پیراهن پرسپولیس مقابل استقلال تجربه کند. هرچند که دو تیم در جام حذفی نیز باید با یکدیگر روبرو شوند. 

اما در مورد الهیار صیادمنش که از همین سایپا و در نقل و انتقالی پرحرف و حدیث به استقلال آمد باید گفت او اکنون تبدیل به مهره مهمی برای وینفرد شفر شده است. پس از اینکه او چندباری به عنوان ذخیره به میدان آمد، در بازی قبلی فیکس بازی کرد و جواب اعتماد شفر را هم با یک گل داد و حالا بازی با سایپا فرصت مناسبی برای این بازیکن آملیست تا شایستگی هایش را بیش از پیش به همگان ثابت کند؛ البته اگر شانس بازی مقابل حریف نارنجی پوش را بدست بیاورد!


هفته نهم لیگ برتر

سایپا – استقلال تهران

جمعه 27 مهرماه 1397

ساعت 15:30 ورزشگاه تختی تهران

رتبه: سایپا با 14 امتیاز در رده پنجم و استقلال با 11 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارند.

بازی هفته قبل: سایپا یک – نساجی یک ؛ استقلال صفر- پرسپولیس صفر

محروم: میلاد زکی پور و وینفرد شفر از استقلال

تیم داوری: محمدحسین زاهدی فرد،  بابک داوری، مهدی عالیقدر و جواد محمدی


2526