تصمیم ونگر برای بازگشت به دنیای مربیگری در ژانویه

تصمیم ونگر برای بازگشت به دنیای مربیگری در ژانویه

سایت رسمی فوتبالی - آرسن ونگر قصد دارد در ماه ژانویه به دنیای مربیگری بازگردد و می گوید پیشنهاداتی از سراسر دنیا دریافت کرده و نمی داند که این بازگشت با یک تیم باشگاهی خواهد بود یا یک تیم ملی. 

به گزارش فوتبالی، سرمربی سابق آرسنال مدعی شد که وسوسه شده به ژاپن بازگردد، جایی که پیش از عزیمت به لیگ برتر در سال 1996 در آن مربیگری می کرد. او همچنین شایعه پیوستن به بایرن مونیخ را رد کرد و گفت باشگاه باید به نیکو کواچ فرصت دهد. ونگر در پاسخ به این سوال نشریه اسپرت بیلد که برنامه ای برای بازگشت به مربیگری دارد، گفت: " بله اینطور به نظر می رسد. بر این باور هستم که از اول ژانویه بار دیگر شروع کنم. هنوز نمیدانم به کجا خواهم رفت. استراحت کردم و آماده ام تا دوباره کار را شروع کنم. پیشنهاداتی وجود دارد مانند بعضی تیم های ملی. ممکن است به ژاپن برگردم. به لطف تجربه 22 ساله ام در آرسنال، تجربیات بسیاری به دست آوردم. پیشنهاداتی از سراسر دنیا دارم. "

آرسن ونگر همینطور درباره آینده مسوت اوزیل صحبت کرد و گفت تصمیم این بازیکن برای خداحافظی از تیم ملی ممکن است برای آینده اش بد باشد. او اظهار داشت: " جدایی او از تیم ملی آلمان را دوست نداشتم چون آلمان ها به دستاورد او احترام می گذاشتند. وقتی در جام جهانی یا یورو بازی نکنی بخشی از انگیزه ات از بین می رود. او نیز اگر در تیم ملی نباشد دچار همین مشکل خواهد شد. "

ونگر: تصمیم اوزیل برای خداحافظی از تیم ملی ممکن است برای آینده او بد باشد

ونگر 68 ساله همچنین درباره تغییر فرهنگ فوتبال گفت و مدعی شد که در حال حاضر بازیکنان به تنهایی هواداران بیشتری نسبت به باشگاه ها دارند. او ادامه داد: " بازیکنان 20 سال پیش برای باشگاهشان بازی می کردند اما حالا باشگاه ها هر کاری برای بازیکنان می کنند. در گذشته یک بازیکن وقتی بد بازی می کرد احساس گناه داشت. این روزها باشگاه ها احساس گناه نسبت به بازیکنان دارند و از خودشان می پرسند که چه کار بیشتری باید انجام دهند. هواداران بیشتر بین المللی شده اند. هواداران محلی همیشه طرفدار تیم خود می مانند. اما اگر رونالدو رئال مادرید را برای پیوستن به یووه ترک می کند، هوادارانش با او طرفدار یووه می شود. پایه های هواداری بین المللی بیشتر بر اساس افراد است تا باشگاه ها. این قدرت زیادی به بازیکنان می دهد. نیمار 170 میلیون دنبال کننده دارد و به تنهایی از یک لیگ قوی تر است. "

ونگر مدعی شد که به زودی هواداران می توانند از طریق شبکه های اجتماعی حتی تعویض های تیم را نیز انتخاب کنند. او اضافه کرد: " در 5 سال آینده احتمالا بازیکنان تعویضی از طریق شبکه های اجتماعی انتخاب می شوند. آنها بین دو نیمه تصمیم می گیرند که کدام بازیکن تعویض شود و چه کسی در نیمه دوم به زمین برود. این اتفاق رخ خواهد داد. قدرت باشگاه ها در حال کاهش است. به همین دلیل مدیریت باید قوی تر شود. باید در برابر تاثیر بیرونی ایستادگی کرد. "

1070