هفت بخت اصلی توپ طلا ؛ پایان سلطه رونالدو و مسی؟

هفت بخت اصلی توپ طلا ؛ پایان سلطه رونالدو و مسی؟

سایت رسمی فوتبالی - در یک دهه گذشته، این جایزه انفرادی بین دو نفر تقسیم شده است. آخرین بار و در سال 2007، کاکای برزیلی موفق به کسب این عنوان شده بود. اما پس از آن دنیای فوتبال زیر ساق دو بازیکن بزرگ نسل ما قرار داشته است.

به گزارش فوتبالی، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو رقابتی ده ساله را برای کسب این عنوان به راه انداخته اند. این دو افتخارات بی نظیر فردی و باشگاهی را کسب کرده اما در حسرت موفقیت در جام جهانی به سر می برند.

اما بنظر می رسد که دوران این دو برای کسب توپ طلا به سر رسیده و زمان درخشش بقیه ستاره ها نیز می باشد. 

پایان غم انگیز حماسه مسی – رونالدو در جام جهانی

لیونل مسی و رونالدو، هرکدام 5 بار این جایزه را از آن خود کرده اند. امسال اگر برنده شخصی از بین این دو باشد، برای اولین بار در تاریخ یک بازیکن 6 توپ طلا خواهد داشت.

به عقیده مردم، امسال برنده این جایزه انفرادی باید از تیم قهرمان جام جهانی باشد. مسی و رونالدو به موفقیتی با تیم های ملیشان نرسیده و هر دو در مرحله یک هشتم حذف شدند.

مسی سال گذشته باقهرمانی در لالیگا و کوپا دل ری همراه بارسلونا، فوتبال اسپانیا ر به زیر کشیده است. او همچنین با به ثمر رساندن 34 گل در لیگ، عنوان آقای گلی را از آن خود کرده است. مسی در جام جهانی تنها یک گل مقابل نیجریه به ثمر رساند که باعث صعود آرژانتین به مراحل حذفی شد.

رونالدو در دیگر سمت، برای سومین سال پیاپی همراه رئال مادرید قهرمانی لیگ قهرمانان را تجربه کرد و با 15 گل، آقای گل این رقابت ها شناخته شد. او همچنین در جام جهانی 4 گل به ثمر رساند که مهمترین آنها هتریک مقابل اسپانیا بوده است.

کیلیان امباپه

میتواند رقیبی برای آن دو باشد؟ با تنها 19 سال سن، امباپه اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده است. با گذراندن فصلی شگفت انگیز با پاریس، به جام جهانی آمد و از ارکان اصلی این تیم در فاز هجومی بود.

امباپه فصل را با سه گانه داخلی به پایان رساند. عملکرد درخشان او در روسیه، باعث شد که جایزه بهترین بازیکن جوان جام را هم به نام خود ثبت کند. همچنین وی کمک شایانی برای قهرمانی فرانسه مقابل کرواسی انجام داد.

او در همین مقطع نیز تاریخ را تغییر داده است. به رکورد پله رسیده و اگر توپ طلا را ببرد، جوانترین بازیکن تاریخ خواهد بود که این عنوان را به خانه می برد. آینده برای این بازیکن بسیار روشن است.

لوکا مودریچ

مودریچ بازیکنی سختکوش و مصمم است که در دوران کودکی متحمل رنج و سختی بسیاری در کرواسی بوده. از آواره ی جنگی تا کاپیتان تیم ملی کرواسی. مودریچ نماد نظم و دقت است.

رهبری در بسیاری از جهات، چه در تیم ملی و چه در تیم باشگاهی. او فصلی موفق همراه رئال مادرید را پشت سر گذاشته و با سومین قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا، پا به جام جهانی گذاشت و نام خود را به عنوان یکی از اصلی ترین بخت های کسب توپ طلا ثبت کرد.

هیچکس فکرش را هم نمی کرد که کرواسی بتواند به فینال جام جهانی برسد. اما مودریچ و یارانش، نشان دادن که با کار و تمرین سخت، باور به خود و اعتماد به نفس تنها دغدغه آنهاست. برخلاف تمامی پیش بینی ها، کرواسی اولین فینال تاریخ جام جهانی خود را بازی کرد.

ادن هازارد

یکی از بازیکنانی که حتی در زمان اوج زوج مسی رونالدو با آنها مقایسه می شد، استعداد بلژیکی ادن هازارد بود. برنده عنوان بهترین بازیکن لیگ جزیره در سال 2015، با نمایش درخشانی که از خود بر جای گذاشت، توجه بسیاری از تیمها را جلب کرده است.

بلژِیک یکی از بخت های اصلی کسب قهرمانی جام جهانی بود. انتظارات زیادی از نسل طلایی بلژیک وجود داشت. این تیم با کاپیتانی هازارد، موفق به کسب عنوانی سومی در جام شد که بهترین عنوان کسب شده توسط بلژیک در ادوار جام جانی می باشد.

هازارد با بازی فوق العاده خود موفق به کسب عنوان توپ نقره ای مسابقات جام جهانی گشت و پشت سر مودریچ قرار گرفت.

پس از پایان این رقابتها، هازارد منتظر انتقالی دیگر به باشگاهی بزرگ بوده ت اکمد افتخاراتش را با جوایز دیگر تزیین کند.

محمد صلاح

این بازیکن با کسب کفش طلا و عنوان بهترین بزیکن لیگ جزیره، فصلی شگفت انگیز را پشت سر گذاشت. صلاح در بهترین فرم خود از زمان پیوستن به لیورپول قرارداشته و این بازیکن مصری راه حلی برای مشکلات بوده است.

با هدایت صلاح، لیورپول به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید. هرچند که نتیجه پایانی بازی برای آنها ناراحت کننده بوده است. با مصدومیت در نیمه اول، فصل برای او به پایان رسید و به جایگاه دومی این رقابت ها بسنده کردند.

صلاح تاثیر بزایی در صعود مصر به جام جهانی داشت. به ثمر رساندن پنالتی سرنوشت ساز، بلیط این تیم به روسیه را تضمین کرد.

در هر صورت او با مصر موفقیتی به دست نیاورد و شانسش برای کسب توپ طلا از دیگر بازیکنان این لیست کمتر به نظر می رسد.

آنتوان گریزمن

بازیکن فرانسوی به اندازه شش نفر دیگر درخشان نبوده اما نکته این جاست که فرانس فوتبال اخیرا جلد مجله خود را به وی اختصاص داده تا به نوعی کمپین تبلیغاتی را برای رسیدن جایزه به این بازیکن آغاز کند.

گریزمن در جام جهانی همه گل هایش از روی پنالتی بود اما هم با اتلتیکو دو جام برد (سوپرجام اروپا و لیگ اروپا) هم فاتح جام جهانی شد. نکته ای که باعث می شود شانس داشته باشد. شاید گریزمن برنده توپ طلا شود و امباپه برنده جایزه کوپا به عنوان بهترین بازیکن زیر 21 سال جهان.