بحران مربیگری در مونیخ، مادرید و منچستر/ زیدان، ونگر و کونته در صف انتظار

بحران مربیگری در مونیخ، مادرید و منچستر/ زیدان، ونگر و کونته در صف انتظار

سایت رسمی فوتبالی - شاید منچستریونایتد، بایرن مونیخ و رئال مادرید خیلی زود به دنبال مربیان جدیدی برای هدایت تیم خود باشند اما بزرگترین مربیانی که در حال حاضر در دسترس باشند، چه کسانی هستند؟

به گزارش فوتبالی، خوزه مورینیو موفق شد با پیروزی 3 - 2 روز گذشته برابر نیوکاسل شرایط خود در منچستریونایتد را تا حدی بهبود ببخشد. اما دو مربی دیگر با شکست روبرو شدند. نیکو کواچ و بایرن مونیخ شکست خانگی 3 - 0 برابر مونشن گلادباخ را پذیرا شدند و رئال مادرید نیز با یک گل برابر آلاوز مغلوب شد تا چهارمین بازی بدون گل زده و پیروزی برای خولن لوپتگی رقم بخورد. احتمال می رود مربیان این سه باشگاه بزرگ اروپایی به زودی اخراج شوند. به همین دلیل نگاهی خواهیم داشت به مربیان بزرگی که می توانند جانشین این سه سرمربی شوند. 

زین الدین زیدان

او در ماه ژوئن و پس از سه قهرمانی پیاپی با رئال مادرید در رقابت های لیگ قهرمانان در دو فصل و نیم حضورش به عنوان سرمربی از این تیم جدا شد. آیا او گزینه مدنظر منچستریونایتد یا بایرن مونیخ خواهد بود؟

آنتونیو کونته

کونته پس از قرار گرفتن چلسی در رده پنجم جدول رده بندی از این تیم اخراج شد. اما او همچنان به عنوان کسی که قهرمانی باورنکردنی چلسی در لیگ برتر و جام اتحادیه 2017 را رقم زد، شناخته می شود. موفقیت های پیشین او با یوونتوس نیز از خاطر نرفته است. 

آرسن ونگر

شاید ونگر 68 ساله باشد اما سرمربی سابق آرسنال وقتی سال گذشته از این تیم جدا شد هرگز حرفی از بازنشستگی نزد. آیا می تواند با بازگشت خود به فوتبال شانسی برای قهرمانی یکی از این تیم ها در لیگ قهرمانان داشته باشد؟

پیتر بوس

فصل گذشته شرایط برای این مربی هلندی در دورتموند خوب پیش نرفت اما آمار او پس از هدایت آژاکس به فینال لیگ اروپای 2017 خوب به نظر می رسد. هرچند شاید برای حضور در رئال مادرید، بایرن مونیخ یا منچستریونایتد چندان خوب نباشد. 

لوران بلان

خطر فراموشی برای مربی که دو سال است از فوتبال دور بوده بسیار زیاد است. اما عملکرد او در پاری سن ژرمن تحسین برانگیز بوده و پیش از این با درخشش در بوردو نیز ثابت کرده که توانایی هایی بسیار در عرصه مربیگری دارد. 

فرانک دی بوئر

مدافع اسطوره ای هلند پس از موفقیت در هدایت آژاکس در اینترمیلان و کریستال پالاس چندان موفق نبود. او در 48 سالگی زمان زیادی برای بازسازی شهرت خود دارد اما مطمئنا این تیم ها برای او بسیار بزرگ هستند.

سم آلاردایس

پس از برکناری آلاردایس از سرمربیگری تیم ملی انگلیس این مربی موفق شد کریستیال پالاس و اورتون را از شرایطی بحرانی نجا دهد. اما آیا هیچ یک از این تیم های بزرگ اروپایی حاضر به همکاری با او خواهند بود؟

روبرتو دی متیو

فراموش کردن سرمربی ایتالیایی که شش سال پیش با چلسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد آسان است. او سال بعد از آن به سرعت توسط رومن آبراموویچ برکنار شد و از زمان در شالکه و استون ویلا حضور داشت. اما همچنان یکی از قهرمانان اروپاست و این چیزی است که بسیاری از مربیان بزرگ به آن دست پیدا نکرده اند.

کلودیو رانیری

مردی که معجزه فصل 2016 را با لسترسیتی رقم زد و یک سال بعد از این تیم اخراج شد و پس از آن شرایط سختی را با نانت در لیگ فرانسه تجربه کرد. او تجربه حضور در چلسی، اینترمیلان، یوونتوس، اتلتیکو مادید، والنسیا و باشگاه های بزرگ دیگری را در کارنامه خود دارد و می تواند گزینه خوبی برای جانشینی باشد. 

1070