قلعه‌نویی: هیچ مربی‌ای قول قهرمانی نمی‌دهد !

قلعه‌نویی: هیچ مربی‌ای قول قهرمانی نمی‌دهد !

به گزارش "ورزش سه"، امیرقلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر نساجی مازندران در مورد این بازی که در مرحله یک هشتم جام حذفی برگزار می شود، گفت: می دانیم بازی سختی داریم. نساجی را آنالیز کردیم. فوتبالی بسته دارند و چشم به ضد حمله دارند و بازی مقابل این تیم ها سخت است. ولی خب ما هم سپاهان هستیم و طرفدارانمان حضور بیشتری خواهند داشت و ما هم هفته به هفته در حال بهتر شدن هستیم. چه داخل و چه بیرون از خانه نساجی را آنالیز کرده ایم و امیدوارم بتوانیم با یک بازی خوب به مرحله بعد برسیم. بازیکنان ما تقریبا به شرایط آرمانی رسیده اند.
سرمربی سپاهان در مورد عدم دعوت از بازیکنان تیمش به تیم ملی و اینکه این موضوع شاید تاثیر روانی منفی روی آنها داشته باشد، گفت: سوال خوبی است در این هشت ساله اینقدر راجع به این مسائل صحبت کردم که خسته شدم. به هر حال هر مربی یک سلیقه دارد. من هم توقع دارم که بازیکنانم حداقل در اردو باشند ولی باید به نظر کادر فنی احترام گذاشت. البته ما رفته  رفته بهتر می شویم و فکر می کنم بازیکنان سپاهان هم دیده می شوند.

وی در مورد هزینه هایی که در سپاهان برای فصل جاری انجام شده، توضیح داد: تمام تیم هایی که اکنون در لیگ هستند، همه برنامه دارند و همه هزینه می کنند و من با سند می گویم که تیم ما تیم پنجم جدول از نظر هزینه هستند. چهار تیم دیگر بیشتر از ما هزینه کرده اند. روز اول نیز گفتم، هر مربی قول قهرمانی بدهد، به نظرم مربی نیست؛  منچستر یونایتد نیز بعد از فرگوسن هنوز به شرایط آرمانی نرسیده است، آن‌ها نه مشکل بودجه دارند و نه مشکل زمین دارند و بهترین مربی و بازیکنان را نیز در اختیار دارند.


قلعه‌نویی در مورد صحبت های تابش برای کسب قهرمانی در لیگ ادامه داد: اینجا به آقای تابش و شما می‌گویم ما چشم‌انداز خوبی داریم، و هفته به هفته هم بهتر می شویم. شما یک خانه را سه ماه خراب می کنید ولی 5 سال طول می کشد دوباره بسازید. خدمت آقای تابش هم می گویم که اگر مربی ای است که می تواند سپاهان را قهرمان کند، همین فردا تیم را تحویل می دهم و از هواداران هم خداحافظی می کنم. مگر تیم های دیگر کار نمی کنند؛ بودجه های دو سه برابری دارند و تماشاگر هم دارند؛ این حرف ها به تیم فشار می آورد شما آقای تابش هم مدیر هستی و هم فوتبالیست بوده ای؛ هر مربی ای که به شما قول بدهد تیم را قهرمان می کند، خود من می روم دنبالش و از این به بعد می شوم طرفدار سپاهان و این تیم را تحویل می دهم. فوتبال اینطوری نیست که؛ یک توپ می خورد به تیرک و گل می شود قهرمان می شوید یا نمی رود و چهارم می شوید. حتما آقای تابش حضور ذهن دارند، اگر توپ بازی با نفت دقیقه 91 به گل رفته بود، سپاهان الان لیگ یک بود. سپاهان الان 7 تغییر داشته. ببینید که مربیان دیگر چقدر می نالند. من اسمی نمی آورم و تازه شرایط تیمی بسیار بهتری داشته اند. تیم ما چهاردهم بوده و 7 تغییر هم داشتیم و به نظر این صحبت ها به تیم فشار می آورد. آقای تابش مدیرعامل به حقی است و همینجا بار دیگر تاکید می کنم که اگر مربی ای به شما قول قهرمانی داده است، من تیم را تحویل او می دهم و فردا می توانید او را بیاورید تا تیم را به آنچه شایسته سپاهان است، برساند. ما هیچ قولی ندادیم ولی تمام تلاشمان را کردیم. همین آقای قلیچ خانی انرژی گذاشته و همکاران دیگر هم هستند. مربی پروازی هم نیستیم و خوشحالیم که تیم شرایط خوبی دارد. آقای تابش باید مروری روی تیم داشته باشد و منچستر را ببیند؛ آنها دیگر نه دقیقه دلار 16 هزار تومنی دارند و نه سفر. ما به یک سفر می خواهیم برویم باید هزار دغدغه داشته باشیم. این حرف ها فقط به تیم فشار می آورد. باز هم می گویم من فردا تیم را اگر مربی ای قول قهرمانی داده، تحویل می دهم.


سرمربی سپاهان با اشاره به صحبت‌های عرب‌شاهی در خصوص سپاهان گفت: ایشان پیشکسوت است و من نمی خواهم جواب ایشان را بدهم اگر با مطالعه حرف می زدند اینطوری نمی شد. اول اینکه خدمت این دوست عزیز بگویم که ما در حال سفر به تایلند بودیم تا با بوریرام بازی کنیم؛ آقای تاج رئیس سازمان لیگ بود؛ خواهش کردم بازی ذوب آهن را بردارید. 8 ساعت فقط سواری اتوبوس داشت ولی آقای تاج قبول نکرد. من یک سوال از آقای عربشاهی دارم؛ آیا سازمان لیگ نهایت همکاری را با این دو تیم آسیایی نداشت؟! آیا بازی استقلال عقب نیفتاد. بعد هم که کارشناسی شده. در هشت هفته ای که بازی شده، تیم های اصفهانی و خصوصا سپاهان بیشترین آسیب را دیده اند. بعضی ها فقط می خواهند یک حرفی بزند. البته نمی خواستم جواب بدهم و این را گفتم که ذهن مردم و هواداران روشن شود. به هفته های قبل لیگ مراجعه کنند تا ببینند چقدر ضرر کرده ایم. تنها سالی که سازمان لیگ و فدراسیون همکاری کردند، امسال بود. آقای  فتاحی مصاحبه کرده و گفته اگر برانکو بخواهد بازی آنها را برمی داریم. بی مطالعه حرف می زنند. برای بازی ما گفتند که با نفت مسجد سلیمان یک روز زودتر بازی کنید و باز تمام بلیت ها، هتل ها و .. را جابجا کردیم و از آقای رضا فتاحی (سرپرست باشگاه سپاهان) هم باید تشکر کنم که نعمتی است.


قلعه نویی در مورد مصدومان تیمش بیان کرد: ما فقط آقای سیاوش یزدانی را نداریم؛ بقیه بازیکنان آماده و سرحال هستند.


هر مربی براساس بضاعت سبکی را انتخاب می کند. ما نباید بهانه بگیریم و باید راه کار داشته باشیم. شرایط خوبی داریم و از هر نظر آماده بازی هستیم.