رکورد کوتینیو؛ سریعترین گلزن خارج از خانه تاریخ بارسا در اروپا

رکورد کوتینیو؛ سریعترین گلزن خارج از خانه تاریخ بارسا در اروپا

سایت رسمی فوتبالی- اولین گل بارسلونا در بازی چهارشنبه شب این تیم در دور دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و در مصاف با تاتنهام، توسط کوتینیو و در ثانیه نود و دوم بازی به ثمر رسید. بدین ترتیب این ستاره برزیلی توانست نامش را در تاریخ باشگاه کاتالان جاودانه کرده و رکورد جالب توجهی را به نام خودش ثبت کند.

ستاره سابق لیورپول در ورزشگاه ومبلی سریع ترین گل بارسلونا در بازی های خارج از خانه در تاریخ رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند. او تنها به 92 ثانیه زمان نیاز داشت تا بتواند با بهره گیری از پاس زیبا و تماشایی جوردی آلبا، اوگو لوریس را به زانو در بیاورد و دروازه او را باز کند. البته علاوه بر جوردی آلبا، لیونل مسی هم در به ثمر رسیدن این گل زیبا و تماشایی نقش موثری داشت. چرا که این مسی بود که پاسی تماشایی، عمقی و دقیق را برای آلبا ارسال کرد و او هم توپ را به کوتینیو رساند.

بدین ترتیب کوتینیو توانست رکوردی را که تا پیش از این در اختیار مارک فان بومل بود، به نام خودش ثبت کرده و سریعترین گلزن بارسا در بازیهای خارج از خانه در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شود. تا پیش از این گلی که مارک فان بومل در فصل 6-2005 و در بازی بارسلونا مقابل پاناتینایکوس در ثانیه صد و چهل و سوم بازی به ثمر رسانده بود، عنوان سریع ترین گل خارج از خانه بارسا در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را در اختیار داشت و حالا این عنوان به کوتینیو و گلی که در ثانیه 92 بازی وارد دروازه تاتنهام نمود اختصاص می یابد.

6363