قطب سوم دروازه بانی تاریخ فوتبال ایران؛ بیرو می تواند؟!

قطب سوم دروازه بانی تاریخ فوتبال ایران؛ بیرو می تواند؟!

وبسایت رسمی فوتبالی- ناصر حجازی و احمدرضا عابدزاده دو قطب مهم دروازه بانی در تاریخ فوتبال ایران هستند. دو نام ماندگار که هنوز نام سومی به آنها اضافه نشده است. سید مهدی رحمتی زمانی این فرصت را داشت تا تبدیل به سومین نام ماندگار دروازه بانی ایران شود اما خداحافظی نابهنگام و احساسی او از تیم ملی باعث شد تا او بدون تجربه بازی در جام جهانی حضور در تیم ملی را به پایان برساند. ضمن اینکه نام او با هیچ بازی حساس بین المللی عجین نشد. اگر حجازی را با بازی ایران و کره شمالی در مقدماتی المپیک ۱۹۷۲ به یاد می آورند که یک تنه موجب تساوی بدون گل ایران در خانه حریف شد و اگر عابدزاده نامش با جدال تاریخی ایران و استرالیا عجین شده اما رحمتی تقریبا هیچ بازی حساسی که در رده ملی یک تنه کار را برای ایران درآورده باشد در کارنامه اش ندارد. اما قصه بیرانوند فرق می کند. او در ابتدای راه است و به نظر می رسد در آینده قابلیت تبدیل شدن به قطب سوم دروازه بانی تاریخ فوتبال ایران را دارد.

به گزارش وبسایت فوتبالی، بیرانوند از زمان پیوستنش به پرسپولیس و تبدیل شدنش به مرد شماره یک تیم ملی، بیشتر یک دروازه بان معمولی نشان داده بود. یک دروازه بان معمولی که کسی یک واکنش محیرالعقول از او به یاد نداشت. اما جام جهانی نقطه عطفی در زندگی ورزشی این دروازه بان بلندقامت شد. حضور در سه بازی جام جهانی و ارائه نمایش های بدون اشتباه و در نهایت مهار پنالتی یکی از بهترین های تاریخ فوتبال دنیا، به یکباره او را تبدیل به یک سوپرمن در فوتبال ایران کرد. بسیاری درخشش بیرانوند در جام جهانی را یک اتفاق گذرا می دانستند و با توجه به عملکرد معمولی او در بازه زمانی قبل از جام جهانی، خوشبین به تداوم درخشش او نبودند. اما بازی های اخیر پرسپولیس محلی برای اثبات دوباره بیرانوند بوده است. او در خروج هایش تقریبا بدون اشتباه عمل کرده و دیگر روی شوت ها به راحتی دروازه اش باز نمی شود. بیرانوند یکی از بهترین های پرسپولیس در شب شیرین پیروزی مقابل السد بود. بدون اشتباه بودن بیرانوند، هواداران پرسپولیس را امیدوار کرده تا دیگر نگرانی چندانی از دروازه خود نداشته باشند. انگار که بازی در جام جهانی تاثیرش را بر توانایی و عملکرد بیروی قرمزها گذاشته است.

بیرانوند برای تبدیل شدن به قطب سوم دروازه بانی فوتبال ایران، نیاز به تداوم در درخشش و همچنین درآوردن یکی دو بازی بسیار مهم در رده ملی دارد. جایی که همه تسلیم شده اند او بایستد و همچون عابدزاده و حجازی سنگر را حفظ کند. جام ملت های آسیا فرصت خوبی است تا بیرانوند نامش را در کنار حجازی و عابدزاده ثبت کند.


گزارش از حجت شفیعی/ فوتبالی