توقف نیم ساعته بازی مون پولیه و نیم به خاطر هجوم هواداران

توقف نیم ساعته بازی مون پولیه و نیم به خاطر هجوم هواداران

سایت رسمی فوتبالی- دربی حساس و تماشایی منطقه مون پولیه در فرانسه که میان دو تیم مون پولیه و نیم المپیک برگزار شد، دو بار به خاطر جنجالهای هواداران در ورزشگاه متوقف شد. داستان از این قرار بود که دو بار هواداران افراطی تیم میزبان قصد ورود به زمین چمن را داشتند و همین اتفاق سبب شد که این بازی دو بار متوقف شود. در نهایت هم مون پولیه، تیم میزبان با برتری 0-3 بازی را به پایان برد.

این بازی اولین جدال این دو تیم در لیگ یک فرانسه در 25 سال اخیر بود که جنجالهای زیادی به همراه داشت. هواداران افراطی حاضر در ورزشگاه لا موسون به رغم برتری تیمشان در مسابقه ، قصد تهاجم و ورود به زمین را داشتند و همین سبب متوقف شدن جریان بازی شد. در نهایت این تیم مون پولیه بود که با کسب هر سه امتیاز مسابقه، موقتا خودش را به رده دوم جدول لیگ یک فرانسه و پشت سر پاری سن ژرمن رساند.

بعداز گل اول بازی که در دقیقه 28 مسابقه توسط آمبروآ اویونگو برای مون پولیه به ثمر رسید، دیواره پشت دروازه نیم المپیک در اثر فشار هواداران فرو ریخت و بسیاری از هواداران از این فرصت برای حمله به داخل زمین چمن بهره بردند. بازی به مدت 6 دقیقه متوقف شد تا نظم بر ورزشگاه حاکم شود و پس از آن بازی دوباره از سر گرفته شد.

در پی این اتفاق دو هوادار مصدوم شدند. پس از به جریان افتادن مسابقه، رودی بوکت، داور مسابقه مجبور شد تا بعد از گل سوم مون پولیه که توسط گاییتان لابورده در دقیقه 80 بازی به ثمر رسید، بازی را برای 30 دقیقه دیگر متوقف کند. چرا که دوباره هواداران به سمت زمین چمن هجوم آوردند. این بار هم نیروهای پلیس تلاش زیادی کردند تا مانع ازورود هواداران شوند و لائورن نیکولین، رئیس باشگاه مون پولیه و تعدادی از بازیکنان این تیم سعی کردند تا هواداران را متقاعد کنند تا چنین رفتارهایی را انجام ندهند. بازیکنان نیم المپیک به رختکن رفتند واز طریق بلندگوهای ورزشگاه، از هواداران خواسته شد تا آرامششان را حفظ کنند وبه آنها یادآور شدند که اگر بازی تا پایان دنبال نشود، مون پولیه بازنده بازی اعلام خواهد شد. در نهایت با برقراری امنیت و ورود بازیکنان به زمین، بازی دنبال شد ودقایق باقی مانده برگزار گردید.

قبل از برگزاری این دربی هم نگرانی هایی درمورد درگیری هواداران دوتیم وجود داشت. چرا که در ماه می گذشته، هواداران افراطی نیم پرچم تاریخی هواداران مون پولیه را ربوده بودند.


6363