سلطانی: مشکل 30 میلیونی حالا 4 میلیارد شده/نحوه برخورد با ساکونی فاجعه فوتبالی است

سلطانی: مشکل 30 میلیونی حالا 4 میلیارد شده/نحوه برخورد با ساکونی فاجعه فوتبالی است

وبسایت رسمی فوتبالی- مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان‌، گفت:‌ پرونده‌ای که می‌توانستند با 30 میلیون تومان مختومه کنند حالا تبدیل به 192 هزار دلار معادل 3 میلیارد و 800 میلیون تومان شده است.

به گزارش وبسایت فوتبالی، امیر سلطانی در گفت‌وگویی در مورد شکست سنگین باشگاه استقلال خوزستان مقابل تراکتورسازی، گفت: نتیجه خوبی نبود و می‌توانست بازی به این شکل پیش نرود. نمی‌دانم در مورد بازی کارشناسان صحبت کردند یا نه اما چیزی که ما دیدیم این بود که پنالتی تراکتورسازی درست نبود و در دقیقه 42 روی وحید خشتان پنالتی صورت گرفت و بازیکن حریف دو بار روی این بازیکن مرتکب خطا شد.  ما تیم جوانی هستیم و در این بازی 6-7 بازیکن 18 ساله داشتیم. تراکتورسازی تیم بسیار خوب و با بازیکنان قدرتمند است. این مسئله چیزی از ارزش تیم ما کم نمی‌کند. این شکست جبران خواهد شد. گاهی باید برای کسب تجربه بها دادیم و این بازی هم برای ما یک هزینه بود که بازیکنانمان شرایط بازی مقابل تیم پُر هوادار را یاد بگیرند.

* این شکست باید انگیزه را بالا ببرد

وی در مورد اینکه گاهی این باخت‌ها عاملی برای به حاشیه رفتن تیم است، تصریح کرد: گاهی یک باخت خانگی باعث نا امیدی تیم می‌شود و یک زمان این مسئله به انگیزه‌ای برای تلاش بیشتر تبدیل می‌شود. بازیکنان ما تلاش می‌کنند تا این شکست را جبران کنند. ما تیم جوان و با انگیزه‌ای داریم و این بازی برای ما یک انگیزه شد تا این نتیجه را در مسابقات بعدی کنترل کنیم.

* اعتراض به داوری سمبلیک است

سلطانی در مورد مشکلات داوری در بازی با تراکتورسازی، عنوان کرد:‌ ما اعتراض می‌کنیم. نمی‌دانم این مسئله چقدر تاثیر خواهد داشت اما این اتفاق به صورت سمبلیک است. اعتراض که نتیجه نخواهد داشت اما ما کار خودمان را می‌کنیم و حتی اگر شده به صورت سمبلیک اعتراض می‌کنیم. من ندیدم کارشناسی تا به الان در مورد این صحنه نظر داده باشد اما اگر همه کارشناسان هم بگویند داور اشتباه کرده چیزی به ما اضافه نمی‌شود. این اتفاق افتاده و امیدواریم دیگر این مسئله تکرار نشود.

* دلفی پنج‌شنبه به سفارت هلند رفت

وی در مورد وضعیت یونس دلفی، تصریح کرد: او پنج شنبه به سفارت هلند رفت. او در زمان حضور در تیم امید باید به هلند می‌رفت که به خاطر  منافع ملی اجازه دادیم او تیم را همراهی کند. البته ما به این پول نیاز مبرم داریم.

* خطر کسر 6 امتیاز باشگاه را تهدید می‌کند

سلطانی در مورد اینکه گفته می‌شود باشگاه استقلال خوزستان با شکایت دیوید ساکونی در خطر کسر امتیاز قرار گرفته است، گفت: بله. حکم قطعی این پرونده همین امروز و فردا صادر می‌شود و خطر کسر 6 امتیاز ما را تهدید می‌کند. امیدوارم مسئولان حمایت کنند. گروه ملی و مدیرعامل کارخانه از باشگاه حمایت می‌کنند و امیدوارم بتوانیم با این بازیکن به تفاهم برسیم. اگر نتوانیم 192 هزار دلار به این بازیکن بدهیم با این جریمه رو به رو می‌شویم. متاسفانه 15 هزار دلار آن زمان به این بازیکن ندادند و حالا کار به اینجا کشیده که 192 هزار دلار باید پرداخت کنیم. قراردادی را که می‌توانستند با 30 میلیون مختومه کنند حالا باید با 3/8 میلیارد مختومه کرد. این قرارداد در زمان مدیریت‌های قبل بوده و ترکش آن در حال حاضر به ما برخورد می‌کند. دو شکایت دیگر هم از سوی بازیکنان خارجی وجود دارد.

* مشکل 30 میلیونی حال تبدیل به حدود 4 میلیارد شده است

وی در مورد اینکه ساکونی برای استقلال خوزستان بازی انجام نداد؟ تصریح کرد: خیر این بازیکن برای تیم بازی نکرده است. قرارداد او 100 هزار دلار بوده است که به او 31 هزار دلار پرداخت می‌کنند. او برای فسخ درخواست 15 هزار دلار دیگر می‌کند که این پول به او پرداخت نمی‌شود. حالا باید 192 هزار دلار پرداخت کنیم. نامه آن از فدراسیون آمده و اگر ظرف چند روز آینده به این مسئله نپردازیم 6 امتیاز کسر می‌‌شود. 

* با بازیکن برزیلی به توافقاتی رسیدیم

سلطانی در ادامه افزود: دیشب تا ساعت 4 و 45 دقیقه با او در حال مذاکره بودم و به تفاهماتی رسیدیم. امیدواریم بتوانیم بخشی از پول را به او بدهیم و مابقی را بعد از فروش یونس دلفی به این بازیکن پرداخت کنیم.

* در مورد ساکونی فاجعه فوتبالی اتفاق افتاده است

وی در مورد اینکه آیا کسی در قبال این خسارت بزرگ به باشگاه پاسخگو است، گفت: وقتی با یک بازیکن قرارداد می‌بندید سه کپی امضا می‌شود. یک کپی به سازمان لیگ، یک کپی به هیأت فوتبال و یک کپی هم در اسناد باشگاه باقی می‌ماند. این بازیکن یک جلسه هم حتی با لباس شخصی به تمرین نرفته، به باشگاه آمده و قرارداد بسته و کپی قرارداد در اختیار او قرار گرفته است. بازیکن با همان کپی قرارداد شکایت کرده و علیه باشگاه حکم گرفته است. یک فاجعه جنگی داریم و این اتفاق یک فاجعه فوتبالی است. در فاجعه جنگی افراد بی گناه کشته می‌شوند و در فاجعه فوتبالی مدیران، هواداران و بازیکنان بی گناه قربانی می‌شوند. در حال حاضر هم کسی پاسخگو نیست. کسی نمی‌گوید چرا وقتی به صورت هفته‌ای 200 میلیون به باشگاه پرداخت می‌شده کسی 30 میلیون تومان  به ا ین بازیکن پرداخت نکرده تا پرونده مختومه شده است. چرا کپی قرارداد در اختیار بازیکن قرار گرفته است که او شکایت کند. بهترین اسمی که می‌توان روی این اتفاق گذاشت همان فاجعه جنگی است.

* جریمه‌ای در نظر نگرفتیم

وی در مورد اینکه آیا قرار است بازیکنان را جریمه کنند، گفت: خیر. بازیکنان تلاش خود را کردند و ما از عملکرد تیم نا راضی نیستیم. فوتبال همین است. بازیکنان باید تجربه کسب کنند و شجاع شوند.

* بازی با نفت آبادان جذاب است

مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان در مورد دیدار این تیم مقابل نفت آبادان در جام حذفی، گفت: بازی جذابی در پیش است. دو تیم خوزستانی به مصاف یکدیگر می‌روند. امیدوارم خوزستانی‌ها برای تماشای مسابقه بیایند و از این مسئله لذت ببرند. کادرفنی به سختی تلاش می‌کند تا تیم را از لحاظ روحی و فنی برای این بازی آماده کند.