سرپرست استقلال خوزستان: مثل یک تکه یخ نمی‌توانیم کنار زمین شاهد بریده شدن سر تیممان باشیم

سرپرست استقلال خوزستان: مثل یک تکه یخ نمی‌توانیم کنار زمین شاهد بریده شدن سر تیممان باشیم

وبسایت رسمی فوتبالی- سرپرست تیم فوتبال استقلال خوزستان، گفت: داور دیروز بسیار بد عمل کرد و روی روند بازی تاثیر داشت، او مثل برده با ما برخورد می‌کرد.

به گزارش وبسایت فوتبالی، یعقوب پیری در گفت‌وگویی در مورد شکست سنگین استقلال خوزستان مقابل تراکتورسازی عنوان کرد: درست است که ما در این بازی 6 گل دریافت کردیم اما داور روی نظم بازی و نتیجه‌ای که رقم خورد تاثیر به سزایی داشت. داور دیروز بسیار بد عمل کرد و روند بازی را تغییر داد. داور طوری برخورد می‌کرد انگار ما برده او هستیم. با لحن بسیار بدی صحبت می‌کرد و برخورد نامناسبی داشت.

* اختلاف دو تیم 6 گل نبود

وی افزود: زمانی که بازی با نتیجه دو بر صفر در جریان بود یک پنالتی به سود ما گرفته نشد که اگر آن توپ گل می‌شد کاملا جریان بازی تغییر می‌کرد. البته تراکتورسازی دیروز بسیار خوب کار کرد  و چند تن از بازیکنان آنها که خودم با عملکردشان آشنا هستم دوندگی‌شان دو سه برابر روزهای دیگر بود. اما این اختلاف گل فاصله دو تیم نبود. وقتی به راحتی پنالتی ما گرفته نمی‌شود چه کار می‌توانیم انجام دهیم.من تیمم را می‌شناسم اگر آن پنالتی گرفته می‌شد جریان بازی تغییر پیدا می‌کرد و حداقل با نتیجه‌ای پایاپای می‌باختیم.

* همرنگ با 40 متر اختلاف چطور پنالتی را دید

سرپرست استقلال خوزستان تأکید کرد: داور به بازیکنان ما اجازه کار نمی‌داد و همه‌ صحنه‌های 50-50 هم به نفع آنها سوت می‌زد. او کاملا تحت تاثیر جو بود. داور کاملا روی این نتیجه تاثیر داشت. در صحنه گل دوم تراکتورسازی، همرنگ 40 متر از صحنه دور بود چطور می‌تواند او از آن فاصله خطا را ببیند؟ از سوی دیگر او با به صدا درآوردن سوتش نقطه پنالتی را نشان نداد و بعد از لحظاتی این مسئله را اعلام کرد. اگر ما حرفی بزنیم از کنار زمین اخراج‌مان می‌کنند، چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

* نمی‌توان 90 دقیقه مثل یخ بود

وی در ادامه تاکید کرد: کمیل غلامی داور چهارم این بازی همان داور بازی ما با پیکان بود که با تصمیمات اشتباهش باعث اعتراض هر دو تیم شد و 4 نفر از روی نیمکت اخراج شد. چرا کمیته داوران لج می‌کند و این چینش را انجام می‌دهد؟ شما نمی‌توانید 90 دقیقه مثل تکه‌ای یخ کنار زمین بایستید و مشاهده کنید سر تیم‌تان را می‌برند. فقط نباید روی برگزاری بازی تمرکز کرد. باید در اجرای بازی عدالت را هم مدنظر داشت.

*عسگری حواسش به کار خودش باشد

پیری با انتقاد از صحبت‌های حسین عسگری که اعلام کرده وقتی تیمی 6 گل خورده نباید اعتراض کند، گفت: بهتر است حسین عسگری در حوزه مسئولیت خودش صحبت کند. این مسائل چه ارتباطی به او دارد که به ما متلک می‌اندازد. هنوز یادمان نرفته بدترین روزهای داوری فوتبال ایران در زمانی بود که عسگری مسئولیت داشت و بیشترین حواشی به وجود آمد. او جایگاهش را بشناسد و اگر برای کارشناسی با او تماس می‌گیرند در مورد درست بودن تصمیم داور یا غلط بودن آن نظر بدهد نه اینکه به موارد دیگر بپردازد.

* اصفهایان همیشه می‌گوید همه چیز خوب است

پیری خاطرنشان کرد:‌فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران همیشه می‌گوید همه چیز خوب است و در هر مصاحبه‌ای تصمیمات را تائید می‌‌کند. از نظر اصفهانیان هیچ وقت اتفاقی نیفتاده است. من سؤالم از کمیته داوری این است که هر وقت آنها مسئول هستند همه  تصیمیات درست است اما وقتی مسئولیت نداترند به صراحت می‌گویند داور اشتباه کرده است. ما کجا باید شکایت کنیم. مطمئنم اگر شکایت کنیم و حرف‌مان را هم قبول کنند در نهایت تصمیمشان این است که همرنگ را در بازی بعدی به عنوان داور چهارم دیدار استقلال یا پرسپولیس بگذارند. نمی‌دانم آیا می‌توانیم به مراجع بالاتر شکایت کنیم یا نه اما این اتفاقات کاملا به ضرر ما است.

*همرنگ را به خدا واگذار می‌کنم

سرپرست استقلال خوزستان در ادامه گفت:‌ بازی تا دقیقه 20 با تساوی در جریان بود. چطور می‌شود ما در 60-70 دقیقه 6 گل می‌خوریم. تا آن زمان بازی پایاپای بود اما آنقدر اعصاب تیم ما را به هم ریختند که اینطور شد. متاسفانه به یک شکل برخورد می‌کنند که اصلا نمی‌توان با آنها صحبت کرد. رحیمی‌مقدم که در بازی استقلال خوزستان و پیکان ناظر بود به من گفت حق با ما است و داور خیلی اشتباه کرد اما همان داور را دیروز به عنوان داور چهارم بازی ما انتخاب کردند. شاید برخی بگویند داور چهارم چه تاثیری روی تیم می‌تواند بگذارد اما آنها به راحتی می‌توانند با چند چمله و برخورد بسیار بد به نیمکت استرس وارد کنند و آن استرس به زمین منتقل شود. من همرنگ را به خدا واگذار می‌کنم او دیروز قضاوت خوبی نداشت.