ریوالدو: هدف مسی کمک به بارسلوناست و نه رقابت با رونالدو؛ کریس مستحق کارت قرمز نبود

ریوالدو: هدف مسی کمک به بارسلوناست و نه رقابت با رونالدو؛ کریس مستحق کارت قرمز نبود

سایت رسمی فوتبالی- با پایان یافتن دور اول بازیهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، ریوالدو اسطوره سالهای نه چندان دور دنیای فوتبال به آنالیز بازیهای برگزار شده پرداخته است. 

ریوالدو، قهرمان جام جهانی 2002 و دارنده توپ طلای سال 1999، در این بررسی ها یک بار دیگر به تمجید از لیونل مسی پرداخته و بارسا را مدعی اصلی قهرمانی در این تورنمنت دانسته. 

این گزیده ای از صحبت های اسطوره سابق برزیلی است:

*سه گل مسی به آیندهوون: شروع رقابتها با زدن 3 گل برای مسی مهم است؛ به ویژه پس از آنکه در ده سال اخیر برای اولین بار، نامش در جمع 3نامزد نهایی دریافت توپ طلا قرار نگرفت. این فصل مسی دوباره نشان خواهد داد که شایسته آن است که نامش با این جایزه معتبر گره بخورد.

*شانس بارسا برای قهرمانی در لیگ قهرمانان: اگر بخواهم از یک تیم نام ببرم، بارسلونا را انتخاب می کنم.چون آنها با یک برد 0-4 کارشان را خیلی خوب شروع کردند. به علاوه آنها انگیزه مضاعفی دارند تا به سلطه رئال در اروپا پایان دهند. به همین خاطر همه کار خواهند کرد تا به کابوس هواداران بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا خاتمه دهند.

*کارت قرمز رونالدو: داور بازی مرتکب اشتباه شد؛ کریس شایسته کارت قرمز نبود. شاید دادن یک کارت زرد بهترین تصیمی بود که داور می توانست بگیرد؛ چون خشونت چندانی درکار نبود.

*تکنولوژی وار: من موافق استفاده از داوری ویدیویی نیستم. طرفدار وار نیستم. حتی اگر بتواند به بازی فوتبال کمک کند. این ابزار نمی تواند در تمام شرایط مشکلات را حل کند. همانطور که در جام جهانی دیدیم هم وار بارها اشتباه کرد. من از این ایده که فوتبال باید بدون وار به زندگی اش ادامه دهد، دفاع می کنم. چون فوتبال یک ورزش انسانی است که در سراسر دنیا بحثهای فراوانی را ایجاد می کند وهمین است که این ورزش را خاص و ویژه نموده

*دوئل مسی- رونالدو:مسی می توانست با کسب عنوان برترین گلزن، برتری فراوانی نسبت به رونالدو داشته باشد ولی بعید می دانم که او به این مسائل فکر کند. هدف مسی کمک کردن به بارسلونا در تحقق اهدافش است و نه رقابت با رونالدو

*برد 0-3 رئال مقابل رم: رئالی ها به صورت یک تیم منسجم کار می کنند و هیچ یک از بازیکنان آنها تلاش به جلب توجه نمی کرد. آنها خیلی خوب لمس توپ می کنند وهمین باعث شده تا آنها از نظر سبک بازی، یک تیم قوی شوند. وقتی بازیهای مهم از راه برسند، خواهیم دید که آیا این شیوه به کارشان خواهد آمد ویا اینکه به یک بازیکن نیاز خواهندداشت تا مثل کریس رونالدو یک گام جلوتر از سایرین باشد. باید تا فازهای پایانی رقابتها منتظر بمانیم .