عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال: شکایت استقلال اهمیت ندارد

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال: شکایت استقلال اهمیت ندارد

وبسایت رسمی فوتبالی- عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: شکایت باشگاه استقلال به دادگاه عالی ورزش برای کمیته ما اهمیت ندارد.

      

به گزارش فوتبالی، مهدی دادرس درباره اعتراض باشگاه استقلال به رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: اینکه باشگاه استقلال از رای صادر شده راضی نیست به خودشان بستگی دارد اما برای ما پرونده سوپرجام باشگاه های ایران تمام شده است.
وی ادامه داد: طبق قانون و بر اساس مستنداتی که در پرونده وجود داشت و در نهایت دقت رای را صادر کردیم و با قدرت و اعتقاد راسخ می گویم حکم کمیته استیناف فدراسیون فوتبال عادلانه بود و حقی از تیمی ضایع نشد.


دادرس در خصوص شکایت باشگاه استقلال به دادگاه عالی ورزش گفت: این موضوع برای ما اهمیت ندارد. آن ها می توانند از مراجع بین الملی پیگیر باشند اما حق استقلال شکست سه بر صفر بود و خودشان هم به خوبی از این موضوع باخبر هستند. این جو روانی را به خاطر هواداران استقلال به راه انداخته اند.
عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با بیان این که وارد جنگ روانی باشگاه استقلال نخواهند شد گفت: همه چیز واضح و مشخص بود. چطور می توانستیم در پرونده ای که باشگاه استقلال کم کاری کرده است عدالت را زیرپا بگذاریم؟


وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است دادگاه عالی ورزش رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال را رد کند؟ گفت: اینکه چه رایی صادر خواهد شد، نه به ما ارتباط دارد، نه دنبال آن هستیم و نه دوست داریم درباره اش حرف بزنیم اما چند وقت پیش دادگاه عالی ورزش اعلام کرد نمی خواهد در مسائل زیر مجموعه های فیفا دخالت کند.
دادرس تصریح کرد: کمیته استیناف فدراسیون فوتبال یک کمیته مستقل است و خوشبختانه در ماجرای پرونده سوپرجام باشگاه های ایران نه شخص رئیس فدراسیون فوتبال، نه وزارت ورزش و جوانان و نه هیچ نهاد دیگری توصیه ای نداشتند.


وی درباره اینکه عباس ملکی رئیس هیات مدیره استقلال ادعا کرده است اگر دست خطی از من دارند که خواهان لغو بازی سوپر شده ایم نشان دهند، گفت: تشریف بیاورند و صورت جلسه نشست شورای تامین استان تهران را مشاهده کنند. ملکی در این جلسه رسما اعلام کرده بود نمی توانیم بازی کنیم.
دادرس خاطرنشان کرد: گزارشی که از سوی دبیر شورای تامین استان تهران و دیگر مقامات امضا می شود معتبر است. اعضای کمیته استیناف از قضات برجسته، شناخته شده و با اعتبار هستند و برای یک حکم آبرویشان را زیر سوال نخواهند برد.
او پیرامون درخواست استقلال برای اهدا نشدن کاپ قهرمانی به پرسپولیس تا زمان مشخص شدن رای دادگاه عالی ورزش گفت: کمیته استیناف مسئول اهدای جام نیست. اینکه جام چه زمانی به باشگاه پرسپولیس داده شود به نظر مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بستگی دارد.
دادرس در پایان گفت: بازهم می گویم نه تنها از شکایت باشگاه استقلال به دادگاه عالی ورزش ناراحت نمی شویم بلکه از آن استقبال نیز می کنیم زیرا همانطور که ما می دانیم چه حکمی دادیم آن ها نیز خودشان می دانند چه کار کرده اند.
مسابقه سوپرجام فوتبال ایران که قرار بود 29 تیر بین تیم های استقلال و پرسپولیس برگزار شود، به دلیل حضور آبی پوشان در اردوی ترکیه برگزار نشد. نتیجه این بازی با تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، سه بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد. این حکم به تائید کمیته استیناف فدراسیون نیز رسید.
ورزشی ** م.ت**