عکس/ تمیزکاری به روش سنتی در بازی ترکیه و روسیه!

عکس/ تمیزکاری به روش سنتی در بازی ترکیه و روسیه!

سایت رسمی فوتبالی - استفاده از جاروهای سنتی و قدیمی برای تمیز کردن ورزشگاه در بازی ترکیه و روسیه به سوژه رسانه های مختلف تبدیل شد.

به گزارش فوتبالی، نظافتچی های ترکیه ای قبل از بازی مقابل روسیه، روبان های پرشمار را با روش سنتی و با استفاده از جارودستی تمیز کردند. در این بازی که در لیگ ملت های اروپا برگزار شد، هواداران ترکیه ای استقبال گرمی از تیمشان در بازی مقابل میزبان جام جهانی 2018 داشتند. مراسم پر زرق و برقی که در قبل از بازی در ورزشگاه ترابزون برگزار شد باعث شد تا روبان های سفید و قرمز، زمین بازی را در بر بگیرد.

کارمندان استادیوم همه تلاش خود را انجام دادند تا در زمان شروع بازی چمن ورزشگاه  تمیز و از روبان خالی شود. گروهی از مردان و زنان نظافتچی با هم متحد شدند و همه تلاششان را کردند تا خطوط چمن مشخص باشد و تیم داوری برای تشخیص اوت، محوطه جریمه و ... مشکلی نداشته باشند. 

با این وجود در این بازی که با نتیجه دو بر یک به سود روسیه به اتمام رسید، بازیکنان مجبور بودند روی چمنی بازی کنند که شبیه فرش قرمز شده بود. 

البته استفاده از روبان های رنگی برای استقبال از تیم ها در بقیه جاهای فوتبال دنیا نیز مرسوم بوده است و به طور مثال هواداران پورتسموث نیز برای استقبال از تیمشان از روبان استفاده می کردند اما این اتفاق مربوط به دو دهه پیش است و سالهاست که این کار رایج نیست.