فیلیپ لام: دلیل ناکامی آلمان در جام جهانی، فقط یک فاکتور نبود

فیلیپ لام: دلیل ناکامی آلمان در جام جهانی، فقط یک فاکتور نبود

سایت رسمی فوتبالی- فیلیپ لام یکی از اسطوره های بزرگ فوتبال آلمان است که درطول دوران حضورش در بایرن با این تیم افتخارات زیادی را کسب کرد؛ حالا او سفیر کاندیداتوری آلمان برای کسب میزبانی رقابتهای یورو2024 است. 

لام در گفتگو با روزنامه مارکا در مورد عملکرد ناامید کننده تیم ملی آلمان در جام جهانی و حذف درمرحله گروهی رقابتها گفت:«این اتفاق برای قهرمانان دیگری مثل اسپانیا (درسال 2014) و ایتالیا (درسال2010) نیز رخ داده. وقتی یک قهرمان درمرحله گروهی حذف می شود، دلیلش یک عامل نیست وعوامل فراوانی دخیل هستند. آلمان آن روحیه گروهی را نداشت. چهارده تا از بازیکنانی که درجام جهانی 2014 قهرمان شده بودند، در جام جهانی 2018 حضور نداشتند ولی مشکل شرایط سنی تیم نبود.»

او درادامه نظرش را درمورد صحبتهای اوزیل واتهام نژادپرستی او به فدراسیون فوتبال آلمان مطرح کرد:«مهم این است که روحیه گروهی وجود داشته باشد وهمه متحد باشند و بزرگان تیم، شرایط را درک کنند وتلاش کنند که این اتفاق، منجر به یک مشکل نشود.» لام در مورد ادامه حضور لو به عنوان سرمربی تیم ملی آلمان گفت:«نتایج خوبی که تیم ملی با لو در یک بازه طولانی زمانی کسب کرده، خود گویای خیلی چیزهاست. لحظات سختی هم بود ولی لو عملکرد خوبی داشته و سرمربی مناسبی برای اعمال تغییرات لازم در تیم است.»

لام همچنین درمورد تاثیری که گواردیولا درطول دوران حضورش دربایرن درفوتبال آلمان به جای گذاشت گفت:« پپ یک سوپرسرمربی است. او خیلی خوب است. پپ درآنالیز حریف و مفهوم بازی، بهترین است.نمی دانم چه تاثیری درفوتبال آلمان داشت ولی به خاطر شیوه آنالیزش و تربیت بازیکنان برای پستهایشان همه ما را تحت تاثیر قرار داد. ما می دانستیم که درهرلحظه از بازی چه کاری انجام می دهد.»

سوال پایانی از لام این بود که آیا این خوب است که بایرن درهمه فصول قهرمان بوندسلیگا می شود؟ و پاسخ او بدین ترتیب بود:«نه. برای زنده ماندن یک تورنمنت، مهم این است که رقابت وجود داشته باشد. خوشحال می شوم که بایرن قهرمان می شود ولی اگر آنها به چالش کشیده شوند، بهتر است. در اسپانیا، بارسلونا، رئال واتلتیکو برای قهرمانی می جنگند ولی درآلمان رقابت درماه آوریل تمام می شود.»