ساکی: مانچینی به تنهایی نمی تواند؛در ایتالیا غرور ملی نداریم

ساکی: مانچینی به تنهایی نمی تواند؛در ایتالیا غرور ملی نداریم

سایت رسمی فوتبالی- آریگو ساکی سرمربی افسانه ای فوتبال ایتالیا معتقد است که روبرتو مانچینی به تنهایی کار سختی برای بازگرداندن تیم ملی ایتالیا به روزهای اوجش دارد.

این درحالی است که آتزوری اولین بازی اش در لیگ ملتها را زیر نظر مانچو درمصاف با لهستان برگزار خواهد کرد و حالا ساکی در صحبت هایی به آنالیز شرایط تیم ملی ایتالیا پرداخته است.

ساکی در صحبتهایی دراین رابطه گفت:«روزگاری، ایتالیا به دنبال مرد سرنوشت بود. این مرد موسولینی نام داشت و همه ما می دانیم که آن ماجرا به کجا ختم شد. قطعا من قصد مقایسه کردن ندارم ولی می گویم که این توقع که مانچینی بتواند به تنهایی دنیا را متحول کند، توقع خیلی زیادی است. اگر همه شرایط خوب پیش برود، او می تواند نقش خود را ایفا کند.»

سرمربی اسطوره ای ایتالیا ادامه داد:« ما به چه چیزهایی نیاز داریم؟ یک فدراسیون فوتبال قوی که بتواند ارزشهایی مثل کیفیت و حس همکاری گروهی را در راس کار قرار دهد. فدراسیونی که مدارس فوتبال و سبک بازی را توسعه دهد و یک هویت بازی تعریف کند که نشانگر تیم ملی ما باشد. این همان چیزی است که بعد از سال 1970 در فرانسه و بعد از 2000 درتیم ملی آلمان رخ داد. ما حالا به دنبال نجات هستیم؛ بهترین نتایج با کمترین تلاش. ما کشوری هستیم که غرور ملی واقعی نداریم. این روزها وقتی بازیهای خاصی را تماشا می کنی، نمی توانی بگویی که این بازی لیگ ایتالیاست چون کلی بازیکن خارجی در زمین هستند. »

ساکی درتوضیح بیشتر صحبتهایش گفت:« در میلان من، رود گولیت، مارکو فان باستن و فرانک ریکارد بودند ولی ستون و پایه تیم همه ایتالیایی بودند. روسا باید درک کنند که بازیکنان ما بیشتر از بازیکنان خارجی در بسیاری زمینه ها کار می کنند. آنها راحت تر می توانند با قوانین تیمی و هویت تیمی کار کنند. رسانه ها و هواداران هم نقش مهمی را دراین میانه ایفا می کنند.»