فوتبال قربانی زلزله شد: لغو بازی دوستانه ژاپن-شیلی

فوتبال قربانی زلزله شد: لغو بازی دوستانه ژاپن-شیلی

سایت رسمی فوتبالی- دیدار دوستانه تیم های ملی ژاپن و شیلی که قرار بود روز جمعه در کشور ژاپن برگزار شود، به خاطر وقوع زلزله سهمگین پنجشنبه در شهر هوکایدو لغو شد.

این زمین لرزه در جزیره شمالی هوکایدو با قدرت 6.7 ریشتر رخ داد و دست کم 7 قربانی گرفت. به گزارش رسانه های محلی در پی این زلزله، ده ها نفر به بیمارستان ها منتقل شدند و برق میلیون ها خانه و دفاتر اداری قطع شده است.

در پی این حادثه تلخ طبیعی، تاشیما کوزو، رئیس اتحادیه فوتبال ژاپن با انتشار بیانیه ای، علاوه بر ابراز همدردی با قربانیان این حادثه اعلام کرد که به زودی در مورد بازی دوستانه تیم ملی ژاپن مقابل شیلی تصمیم گیری خواهد شد؛ چرا که نیاز به بررسی بیشتر شدت آسیب  های وارده به منطقه است.

اندکی بعد، بیانیه دیگری روی وب سایت رسمی اتحادیه فوتبال ژاپن منتشر گردید و طی آن اعلام شد که بازی دوستانه ورزشگاه ساپورو دووم لغو شده است.  دلیل لغو این بازی هم شدت آسیب های وارده در اثر زمین لرزه وتاثیر آن بر روی سیستم حمل ونقل و سیستم تامین برق در منطقه است ودر عین حال گویا شرایط ورزشگاه به نحوی است که امنیت هوادارانی که قصد دارند برای تماشای بازی به ورزشگاه بیایند شرایط ایده آلی نخواهد داشت. 

برخی عکس های منتشره از  ساپورو که در منطقه هوکایدو قرار دارد، از خراب شدن جاده ها و مسیرهای ارتباطی و همچنین خانه های مسکونی خبر می دهند. در پی این زمین لرزه، تمام پروازها و سرویس های قطار هوکایئدو لغو شده اند. 

قرار بر این بود که تیم ملی ژاپن در روز سه شنبه هفته آینده دیداردوستانه دیگری را در شهر اوزاکا مقابل تیم ملی کاستاریکا برگزار کند که هنوز تصمیمی درمورد برگزاری یا لغو احتمالی آن بازی اتخاذ واعلام نشده است.