نکته فنی که چشم برانکو را گرفت

نکته فنی که چشم برانکو را گرفت

وب سایت رسمی فوتبالی- نکته فنی از دیدار رفت پرسپولیس مقابل الدحیل قطر که چشم برانکو را گرفت، موضوع اجرای صحیح پرسینگ در دوحه بود.

به گزارش فوتبالی، برانکو ایوانکوویچ قبل از ترک تهران به مقصد چین، مصاحبه‌ای انجام داد و حرف‌های مهمی به زبان آورد. البته اهالی فوتبال تنها بخش‌هایی که برانکو علیه کارلوس کی‌روش موضع گیری کرد را ترجیح دادند و این بخش‌ها بیشتر در فضای مجازی دیده شد،اما سرمربی سرخپوشان در خصوص دیدار رفت مقابل الدحیل و دیدار برگشت برابر این تیم نیز صحبت‌های مهمی داشت. او در بخشی از حرف‌هایش در خصوص رضایتش از بازی رفت گفت: «به بازیکنانم تبریک می‌گویم، چون تلاش زیادی داشتند و پرسینگ از خط دفاع حریف را به خوبی اجرا کردند و در خط میانی نیز عملکرد موفقی داشتند. ما نتوانستند گل بزنیم و البته اگر گلی هم می‌زدیم، تضمین‌کننده صعود قطعی‌مان نبود، چون در هر صورت، بازی برگشت برای‌مان سخت است.»
همچنین برانکو در مورد استراتژی اش برای بازی برگشت نیز گفت: «نباید بدون فکر، فقط سرمان را به در و دیوار بکوبیم بلکه نیاز به خلق موقعیت، طراحی حملات موفق، بسته نگه داشتن دروازه و زدن گل‌های بیشتر داریم. ما می‌خواهیم به دور بعدی صعود کنیم، اما می‌دانیم کارمان خیلی سخت‌تر از حریف است به خصوص که حالا سیامک نعمتی را هم نداریم و...»
نکته فنی از دیدار رفت که چشم برانکو را گرفت، موضوع اجرای صحیح پرسینگ در دوحه بود. سرخپوشان به قدری از این تاکتیک بهره مناسبی بردند که تعداد ضربات یوسف العربی یکی از گران‌ترین بازیکنان حاضر در فوتبال خاورمیانه به توپ، کمتر از ۱۱ ضربه بود! حالا برانکو با همین تاکتیک می‌خواهد در بازی برگشت به دنبال بسته نگه داشتن دروازه تیمش، فشار آوردن به خط میانی الدحیل و رقم زدن گل باشد تا پرسپولیس را برای دومین سال پیاپی به مرحله بعد بکشاند.