نکات پیروزی آرسنال برابر کاردیف

نکات پیروزی آرسنال برابر کاردیف

سایت رسمی فوتبالی - بعد از اولین حضور در ابتدای مسابقه برای آرسنال، توانست با به ثمر رساندن گل پیروزی بخش آرسنال در استادیوم کاردیف سیتی، برد شیرینی را برای این تیم به ارمغان بیاورد.

به گزارش فوتبالی، همه انتظار داشتند تا آرسنال یک نتیجه ضعیف خارج از خانه دیگر را به دست آورد، چرا که باز هم شاهد همان اشتباهات آشنا از دفاع آرسنال در این بازی بودیم، دفاع پر اشتباه آرسنال اجازه داد تا کاردیف بتواند دو بار توپ را در عقب زمین تصاحب کند. اما عملکرد خوب لاکازت و شوت فوق العاده این مهاجم در دقیقه ۸۱ بازی، که از زاویه مخالف توانست به کنج دروازه کاردیف راه یابد، ورق را برای آرسنال برگرداند. این مهاجم فرانسوی همچنین توانست اوبامیانگ  را در دقیقه ۶۲ صاحب توپ کرده و او هم این پاس را تبدیل به گل نماید تا بازی2 بر 1 ادامه یابد، همکاری این دو مهاجم شاهدی بر این ادعا است که چرا باید این دو مهاجم را در کنار هم کار گرفته شوند.

این دو مهاجم هردو امروز موفق شدند تا اولین گل فصل شان را به ثمر برساند، به کارگیری همزمان این دو مهاجم در زمین تا کنون از سوی امیری نادیده گرفته شده بود، اما به نظر می‌رسد که وجود هر دوی آنها در زمین برای ارسنال بسیار لازم است، چرا که ما همچنان شاهد اشتباهات و نقص های زیادی آنسوی زمین آرسنال هستیم.

این اولین پیروزی امری در یک بازی خارج از خانه به عنوان مربی آرسنال بود. این برد می‌تواند نشان از بهبود نتایج بازی‌های خارج برای آرسنال باشد، چرا که در فصل گذشته آنها رکورد بسیار بدی را برای بازی های خارج از خانه خود ثبت کردنداین پیروزی و پیروزی خانگی هفته گذشته در مقابل وستهام می‌تواند برای آرسنال امیدوار کننده باشد اما عملکرد بازیکنان نشان داد که همچنان مشکلات بسیاری پیش روی این مربی وجود داردکه باید آنها را رفع کند. آرسنال در این بازی یک بار دیگر نزدیک بود تا شکست آشنای دیگری را متحمل شود، چرا که همچنان دفاع این تیم بسیار پر اشتباه ظاهر شد و همچنان هیچ نشانی از برطرف شدن این اشتباهات دفاعی زیر نظر اونای امری به چشم نمی خورد.

در این بازی توپچی ها موفق شدند دوبار با ضربه سر مصطفی و شوت اوبامیانگ در نیمه دوم پیش بیفتند، اما درمقابل، به تیم حریف اجازه دادند تا موفق شود اولین گلهای این فصلش را مقابل آرسنال به ثمر برساند. در پایان نیمه اول ویکتور کاماراسا توانست بازی را به تساوی ۱-۱ برساند بعد از اینکه گرانیت ژاکا توپ را در میانه میدان لو داد و در نیمه دوم هم دفاع ارسنال در مقابل ضربه ایستگاهی موریسون که توسط دنی وارد از سمت چپ دروازه به گل تبدیل شد تنها نقش تماشاچی را داشت . 

هرچند که آرسنال توانست موقعیت‌های گل زیادی را به وجود آورد و تیم بتواند به گل دست یابد. لاکازت در نیمه اول تیر دروازه را به لرزه درآورد، با اینوجود آرسنالی ها خوش شانس بودند، چرا که با وجود در اختیار داشتن بازی،کاردیف نتوانست از تک موقعیت‌هایی اش استفاده کند و به گل برسد. در دقایق پایانی وقت اضافه کاردیف شانس این را داشت تا بتواند بازی را به تساوی برساند اما آرسنال توانست با کسب امتیازات این بازی دست کاردیف را از سه امتیازی که شاید استحقاقش را هم داشتند کوتاه کند. بازی امروز این نکته را یادآوری کرد که امری چه کار سختی را برای استحکام بخشیدن به تیمی که سالیان سال زیر نظر ونگر کار کرده است را دارد و همچنان کار زیادی دارد تا بتواند شاکله این تیم را تثبیت نماید. 

مسوت اوزیل در پنجمین فصل حضورش در آرسنال شانس این را داشت که نشان دهد همچنان بازیکنی کلیدی برای آینده تیم به شمار می‌رود. پس از اینکه در بازی هفته قبل به دلیل بیماری از ترکیب آرسنال کنار گذاشته شده بود، توانست این بازی را از آغاز شروع کند .اما عملکرد امروز او نتوانست این اطمینان را به وجود بیاورد که او همچنان برای سیستم اونای امری مناسب است، پس از اینکه او در سمت راست زمین به کار گرفته شده بود و در دقایق پایانی از زمین مسابقه خارج شد.

در مصاحبه جمعه گذشته، امری تاکید کرده بود که اوزیل در این پست بسیار راحت است تا اینکه به جای شماره ۱۰ به ایفای نقش بپردازد اما بازی امروز او نتوانست صحه ای بر این ادعا باشد.

عدم توانایی اوزیل در بازگشت به عقب در زمان دفاع، خصوصا در سمت راست زمین سبب شد تا هکتور بلرین در ضد حمله ها زیر فشار زیادی باشد .امری در صحبتهای جمعه در مورد شکاف بین او و اوزیل، حرفی به میان نیاورد، ولی او همچنان نتوانسته است بهترین بازی را از او بگیرد.

به نظر میرسد که امری باید در مورد اینکه چه مقدار دیگر زمان لازم است تا چک بتواند کیفیت بازی با پای خود را در عقب زمین بهبود بخشد، تجدید نظر کند چرا که بازی سازی این دروازه بان از انتهای زمین نزدیک بود به قیمت باخت آرسنال تمام شود.

بسیاری از طرح و نقشه های امری وابسته به داشتن دروازه بانی است که بتواند به راحتی با پایش با توپ کار کند و به طور واضحی چک این توانایی را ندارد. او نزدیک بود در دقایق آغازین بازی، تیم را به دردسر بیندازد. در دقیقه هفتم بازی درست زمانی که داشت یک پاس رو به عقب را کنترل میکرد و این توپ را مستقیماً به جلوی پای مهاجم حریف هری پارتر انداخت تا یک شانس مسلم گلزنی را برای میزبانی ایجاد کند اما خوش شانس بود، چرا که این شوت از بالای دروازه به بیرون رفت . چک نیمه دوم را نیز با یک پاس اشتباه دیگر آغاز کرد و این نشان داد که حریفان سعی می کنند از این ضعف او استفاده کنند و آرسنال را در خط دفاع تحت پرس بیشتری قرار دهند.

با وجود اینکه پیتر چک در سه بازی آغازین فصل نسبت به بقیه دروازه بانان لیگ برتر توانسته است سیو های بیشتری را انجام دهد اما اشتباهات او سبب می‌شود تا این بحث پیش بیاید که باید به دروازه بان جدید آرسنال یعنی برند لنو شانسی داده شود تا بتواند خود را اثبات کند.

بسیاری در تقابل امروز آرسنال و کاردیف انتظار داشتند که کاردیف بازی را واگذار کند با این وجود در دقایق پایانی با از دست دادن موقعیت مسلم گلزنی، آنها شانس کسب یک امتیاز را از این بازی از دست دادند.

تیم وارناک امروز نشان داد که می‌تواند با تیم‌های بزرگ لیگ برتر رقابت کند اما آنها همچنان باید یاد بگیرند که چگونه از موقعیت های کلیدی شان استفاده کنند. در ابتدای بازی کارتر می‌توانست چک را به خاطر اشتباه کشنده اش تنبیه کند، و این در حالی بود که موریسون نیز می توانست ضربه آخر خود را تبدیل به یک امتیاز از بازی کند. اما آنها با وجود اینکه شانس های خوبی در این بازی خلق کردند دست خالی از این بازی بازگشتند.

کاردیف در حالی پا به این بازی می گذاشت که در بین چهار سطح لیگ انگلستان تنها تیمی بود که نتوانسته بود هیچ گلی را به ثمر برساند. در این بازی و پس به ثمر رساندن دو گل در مقابل آرسنال می تواند برای آنها بسیار مهم باشد و شاید هم خوب به نظر بیاید،  اما اینکه آنها نتوانستند امتیازی را از این دو گل به دست آورند می تواند برای این تیم نگران کننده هم باشد.