استقلال و تراکتور در تیم ملی صدرنشین‌اند

استقلال و تراکتور در تیم ملی صدرنشین‌اند

به گزارش "ورزش‌سه"،  بعد از ظهر امروز کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی لیست بازیکنان مورد نظر خود برای اولین اردوی تیم ملی را منتشر کرد که سهم عمده آن به بازیکنان لژیونر ایرانی اختصاص یافته بود. به طوریکه 17 بازیکن از 29 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی ایران در لیگ‌های خارج از کشور مشغول بازی هستند و تنها 12 بازیکن از لیگ برتر ایران در این اردو حاضر خواهند بود. در این میان 17 بازیکن لژیونر از 14 باشگاه خارجی حضور دارند و 12 بازیکن دیگر از 8 باشگاه ایرانی دعوت شده‌اند. 


در این میان نکته قابل توجه این است که باشگاه استقلال تهران با داشتن 6 بازیکن در اردو بیشترین نماینده را میان سایر باشگاه‌ها دارد. بعد از آبی پوشان، تیم تراکتورسازی تبریز با 3 و دو باشگاه الاهلی قطر و ترابزون اسپور ترکیه با دو بازیکن، بیشترین نماینده را در لیست مورد نظر کی‌روش دارند. 


لیست بازیکنان تیم با توجه به تفکیک باشگاه آن‌ها به شرح زیر است: 


دروازه‌بان:


تنها بازیکن باشگاه پرسپولیس در لیست تیم ملی علیرضا بیرانوند است. دروازه‌بان فیکس 
ایران در جام جهانی روسیه که عملکرد بسیار خوبی از خود به جا گذاشت و به احتمال بسیار زیاد سنگربان مورد نظر کی‌روش برای جام ملت‌های آسیا هم خواهد بود. 
در این میان تنها نماینده تیم‌های اصفهانی هم محمدرشید مظاهری از ذوب‌آهن است. بازیکنی که در روسیه هم حضور داشت و به عنوان دروازه‌بان دوم بر روی نیمکت تیم ملی قرار داشت. حالا او با وجود درخشش بیرانوند در مسابقات اخیر، کار سختی برای رسیدن به پیراهن شماره یک تیم ملی در جام ملت‌های آسیا خواهد داشت. 
دیگر دروازه‌بانی که همراه با کاروان تیم ملی در جام جهانی روسیه حضور داشت، امیر عابدزاده بود. بازیکن جوانی که در حال حاضر سنگربان فیکس باشگاه مارتیمو پرتغال است و تا به اینجا عملکرد نسبتا خوبی را از خود ارائه داده است. 
آخرین دروزاه‌بانی که از سوی سرمربی پرتغالی تیم ملی به اردوی فراخوانده شده، سید حسین حسینی از استقلال است. بازیکن جوانی که تا به اینجای فصل نیمکت نشین مهدی رحمتی بوده و فرصت حضور در میدان را پیدا نکرده است. حسینی تا آخرین اردوی تیم ملی قبل از اعزام به روسیه هم حضور داشت و امیدوار بود در نهایت به جام جهانی برود که این اتفاق رخ نداد و حالا امیدوار است با درخشش در این فرصت باقی مانده راهی امارات و جام ملت‌های آسیا شود. 


مدافعان: 


سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران 10 بازیکن را برای خط دفاع تیم ملی در نظر گرفته است چهار بازیکن سهم لیگ برتر ایران و 6 بازیکن سهم بازیکنان لژیونر خواهد بود. نکته جالب توجه این است که هر چهار بازیکن داخلی از تیم استقلال تهران هستند. روزبه چشمی، پژمان منتظری، وریا غفوری و آرمین سهرابیان در اردوی تیم ملی حضور دارند. از طرف دیگری رامین رضاییان در حال حاضر بازیکن آزاد محسوب می‌شود و احتمال انتقالش به باشگاه تراکتورسازی تبریز وجود دارد. 
محمدرضا خانزاده (الاهلی قطر)، سیدمجید حسینی (ترابزون اسپور ترکیه)، مرتضی پورعلی‌گنجی (اوپن بلژیک)، میلاد محمدی (احمت گروژنی روسیه)، صادق محرمی ( لوکوموتیو مسکو) دیگر بازیکنان مورد نظر کی‌روش برای خط  دفاع تیم ملی هستند. 


هافبک‌ها: 


خط هافبک تیم ملی ایران به واسطه حضور سه کاپیتان تیم ملی در باشگاه تراکتورسازی در تسخیر هافبک‌های لیگ برتر ایران در آمده است. از 9 بازیکن دعوت شده در خط میانی توسط کی‌روش، پنج بازیکن در لیگ برتر فعالیت دارند و چهار بازیکن دیگر جز بازیکنانی هستند که همگی بعد از جام جهانی روسیه باشگاه‌های خود را عوض کرده و در جای دیگری بازی می‌کنند. 
در این میان باشگاه تراکتورسازی تبریز با مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی بیشترین نماینده را در خط هافبک تیم ملی دارد. علی کریمی از استقلال تهران و مهدی ترابی از باشگاه سایپا دیگر بازیکنان حاضر در لیست کارلوس کی‌روش به حساب می‌آیند. 
هافبک‌های لژیونر حاضر در اولین اردوی تیم ملی هم به این شرح است: سعید عزت‌اللهی (ردینگ انگلیس)، امید ابراهیمی (الاهلی قطر)، سامان قدوس (آمیان فرانسه)، وحید امیری (ترابزون اسپور ترکیه) 


مهاجمان:

اما تمامی 6 مهاجم دعوت شده به تیم ملی جز لژیونران وجود ایران محسوب می‌شوند تا در این ناحیه هیچ بازیکنی از لیگ برتر ایران حضور نداشته باشد. علیرضا جهانبخش که به تازگی با قراردادی به عنوان گران ترین بازیکن تیم برایتون انگلیس شناخته شد، کماکان نفر ثابت کی‌روش در لیست تیم ملی است. علی قلی‌زاده که به تازگی عضو تیم شارلوا بلژیک شده و جز بازیکنان ثابت این تیم است دیگر بازیکن مورد نظر سرمربی تیم ملی برای خط حمله خواهد بود. مهدی طارمی، مهاجم تیم الغرافه هم تنها نماینده حاضر در قاره آسیا در لیست مهاجمان تیم ملی است. 
سردار ازمون هم که بعد از مسابقات جام جهانی روسیه از تیم ملی خداحافظی کرده بود و بدون حاشیه‌ای کار خود را در روبین کازان دنبال می‌کرد، بار دیگر توسط کی‌روش به تیم ملی فراخوانده شد. کاوه رضایی دیگر مهاجمی است که پس از حضور در کلوب بروژ حالا با دعوت شدن به تیم ملی دومین خبر خوش را در این دو هفته دریافت می‌کند. 
اما تنها مهاجمی که در حال حاضر وضعیت مبهمی را پشت سر می‌گذارد، کریم انصاری‌فرد است. بازیکن کنونی تیم المپیاکوس که از لیست اروپایی این تیم یونانی خارج شده است و از طرفی پیشنهاداتی از ناتینگهام فارست انگلیس و بشیکتاش ترکیه دارد و باید دید در نهایت چه سرنوشتی برای این بازیکن رقم می‌خورد.