اختلاف ترامپ و اینفانتینو سر لالیگا!

اختلاف ترامپ و اینفانتینو سر لالیگا!

سایت رسمی فوتبالی - خاویر تباس رئیس لالیگا با استفان راس،  تاجر آمریکایی و مالک شرکت میامی دلفینز به توافق رسیده تا بازیهای لیگ فوتبال اسپانیا در آمریکا برگزار شود. فیفا مخالف این قضیه است چرا که این تصمیم باعث می شود تا جام جهانی که تنها راه تماشای ستارگان بزرگ اروپایی در قاره آمریکا بوده، تحت الشعاع قرار بگیرد. اما این تنها مشکل نیست چرا که در حال حاضر فدراسیون فوتبال اسپانیا نی با این تصمیم موافقت نکرده است.

به گزارش فوتبالی، هر چند که فیفا در حال حاضر موافقت خود را با گسترده کردن تورنمنت های بزرگ (لالیگا، لیگ انگلیس، بوندسلیگا و لیگ ایتالیا) نشان نداده است اما در امریکا همه با این قضیه موافق هستند. در حقیقت در سالهای اخیر برخی از بازیهای لیگ های بزرگ آمریکا نظیر بسکتبال، فوتبال آمریکایی، بیسبال و هاکی روی یخ در خارج از این کشور برگزار می شود. ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با این طرح موافق است و آن را نشانه ای بر گسترش ورزش های مختلف می داند. 

برگزاری بازیهای لالیگا در آمریکا طرح آسانی نیست. تباس ، رئیس لالیگا قول داده که به همه هوادارانی که از این تصمیم متضرر شوند، جریمه می پردازد و حتی حاضر است که به اتحادیه بازیکنان، فدراسیون فوتبال و باشگاه ها غرامت بپردازد. در حال حاضر هم مکزیک و هم آمریکا آماده میزبانی از برخی بازیهای لالیگا هستند.