لروی سانه باید برای جایگاهش در تیم اصلی بجنگد

لروی سانه باید برای جایگاهش در تیم اصلی بجنگد

سایت رسمی فوتبالی - ورود بنجامین مندی کمی بیش از یک سال پیش از موناکو به ورزشگاه اتحاد و باشگاه منچسترسیتی، می توانست برای لروی سانه دردسرساز باشد.

به گزارش فوتبالی، این دفاع چپ فرانسوی، که نفوذهای پیاپیش در تیم 17-2016 لئوناردو ژاردیم که به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز صعود کردند، او را مبدل به یکی از نفوذی و تهاجمی ترین مدافعان چپ کرده بود، و این می توانست فشاری بر جایگاه لروی سانه در تیم اصلی وارد آورد.

البته، مندی بعد از چند بازی به دلیل مصدومیت از زمین به دور ماند و تا آخر فصل گذشته نیز بازی نکرد. سانه در این مدت عملکرد بسیار خوب و با ثباتی داشت که در نهایت باعث شد وی جایزه بهترین بازیکن جوان فصل را در انتها کسب کند.

بازی های شگفت انگیز سانه چپ پا، باعث جلب احترام و توجه بسیاری از مدافعین راست در انگلستان شد. شوت زنی دقیق وی و سانترهای به جا و زهر دارش که به زیبایی وارد محوطه شش قدم حریف می شد، در موفقیت سیتی نقش بسیاری داشت.

البته یک سوال بدون پاسخ باقی ماند.

امروزه کج خلقی در بازیکنان جوان بسیار زیاد شده، و با داشتن چنین بازیکن با استعدادی، سیتی شاید انتظار بیشتری داشت. بعضا می دیدیم که سانه دستانش را با بد خلقی و به نشانه اعتراض به پاس های نه چندان دقیق یا حرکت های نادرست هم تیمی هایش، بلند می کرد. (اگرچه وقتی این هم تیمی ها کوین دی بروینه و داوید سیلوا باشند، این اعتراض ها جای سوال دارند.)

شاید همین قسمت این وینگر جوان بود که یواخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان را متقاعد کرد که او را از ترکیب نهایی تیم ملی برای جام جهانی روسیه خط بزند. در عوض، جولین برنت بی تجربه از بایر لورکوزن با تیم ملی به جام جهانی رفت.

لوو در آن موقع گفت: "انتخاب بسیار نزدیکی بود"، اما حضور برنت به جای سانه در لیست نهایی، و همچنین صحبت های پپ گواردیولا درباره عملکرد او در سیتی، این بازیکن را به شک وا می داشت.

لروی سانه از ترکیب تیم ملی آلمان برای جام جهانی خط خورد

گفته می شد که خود سانه، اهمیت خرید مندی را کامل درک نکرده بود. اگر این مسئله درست باشد، او حتما متوجه خواهد شد که خریدن ریاض ماهرز با مبلغ 60 میلیون یورو در تابستان امسال، می تواند همان خطراتی را برای وی به دنبال داشته باشد که خرید مندی به دنبال داشت.

اگر بخواهیم صریح بگوییم، مشخص است که سانه از آن دسته بازیکنانی است که جایگاهش در تیم اصلی اصلا تضمین شده نیست.

جایگاه متزلزل لروی سانه در ترکیب منچسترسیتی

با بازگشت مندی به ترکیب اصلی و سریع به فرم خوبش، و عملکرد استثنایی ماهرز برای رسیدن به ترکیب اصلی، سمت چپ تیم سیتی دارای ترافیک استعداد می باشد. با اضافه شدن سیلوا (داوید و برناردو)، تعداد چپ پاهای با استعداد مناسب برای ترکیب سیتی انقدر زیاد می شود که نیازی به بازی جوان آلمانی نیز نخواهد بود.

سانه البته سبک بازی متفاوتی به تیم اضافه می کند. تکنیک و سرعت و حمل توپ استثنایی وی در کناره زمین و نفوذهای شجاعانه اش به سمت مدافعین حریف، او را تبدیل به سلاح مخفی سیتی کرده است. اگرچه اینکه گواردیولا او را به صورت استعداد بالغ نشده ببیند، ممکن است باعث شود سانه تبدیل به بازیکن ذخیره بشود.

بعد از ناامیدی وی در نرسیدن به جام جهانی، سانه باید آشوب های اخلاقی خود را کاهش دهد و بیشتر تمرین کند تا در تیم اصلی گواردیولا جای ثابت داشته باشد.