آنالیز استقلال و السد توسط داریوش یزدانی؛ شانس آوردیم فاجعه العین تکرار نشد

آنالیز استقلال و السد توسط داریوش یزدانی؛ شانس آوردیم فاجعه العین تکرار نشد

سایت رسمی فوتبالی – برای برنامه ریزی و اتخاذ استراتژی در یک مسابقه همواره کیفیت بازی تهاجمی حریف بسیار حیاتی است و بعنوان اصل اول در برنامه ریزی گنجانده خواهد شد چون تنها از طریق حمله و داشتن کیفیت مناسب در این فاز است که شما می توانید پیروز یک مسابقه شوید. 

به گزارش فوتبالی، داریوش یزدانی در ادامه تحلیل اختصاصی اش برای سایت فوتبالی نوشته: آرایش استقلال و نحوه رفتار تاکتیکی بازیکنان این تیم بیانگر عدم اطلاع کافی از کیفیت بازی موثر و جذاب تیم السد در فاز تهاجمی بازی بود و این مشکل به همراه تعویض های اشتباه بر مشکلات تیم افزود و بسیار خوش شانس بودیم که فاجعه بازی العین مقابل السد آنهم در تهران اتفاق نیفتاد.

زمان مقابله با تیم‌هایی که کیفیت بازی هجومی آنها خوب است در فاز دفاعی مسابقه نیازمند هوش کافی و رعایت سه اصل پرس، پوشش و تعادل هستیم تا 

به توازن تیم ضربه نزد اما عدم شناخت و اطلاع کافی بازیکنان استقلال نسبت به این مهم باعث می شد که بازیکنان با تجربه السد در فضاهای خالی و بدون پوشش در یک سوم میانی قرار گیرند و سپس بازیسازی عالی آنها از میانه میدان به همراه فرارهای طولی و مورب بازیکنان خط حمله السد باعث شد که آنها صاحب موقعیتهای فراوانی شوند که با خوش اقبالی استقلال همه آنها از دست رفتند.

به هر حال اتخاذ استراتژی بسیار مهم‌تر نام نفرات حریف و تیم مقابل هستند که کمتر از سه ماه پیش بازیکنان تیم ملی کشورمان با استراتژی مناسب در جام جهانی عملکرد خوبی از خود نشان دادند و این موضوع را تایید می‌کنند.

السد تیمی بود که در جریان مسابقه پیشرفت کرد و لحظه به لحظه بهتر شد اما خودخواهی بازیکنان این تیم باعث شد به گلهای بعدی نرسند

گرایش السد به بازیسازی از زمین خود و سپس توسعه آن در طول و عرض زمین بود و جذابیت نمایش آنها در انجام این کار حفظ توپ در بیش‌تر دقایق بازی روی زمین بود . پرهیز از بازی مستقیم و بلند که باعث می‌شد بازی آنها در یک سوم پایانی زمین غیر قابل پیش بینی باشد و به همین دلیل هم صاحب موقعیتهای فراوانی شدند

سرعت در ضد حملات و داشتن نفرات کافی نیز از ویژیگیهای غیر قابل انکار تیم السد بود که برای دیدار برگشت باید برای این موضوع نیز برنامه ویژه داشت.