استقلال-السد / استقلال امیدوار به شکستن سد السد

استقلال-السد / استقلال امیدوار به شکستن سد السد

وب سایت رسمی فوتبالی- امشب در یکی از حساس ترین دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، استقلال ایران در ورزشگاه آزادی میزبان السد قطر خواهد بود. دیداری که ورای حساسیت بالای آن در این مرحله از رقابت ها، بخاطر حضور ستارگانی نظیر ژاوی و گابی در تیم السد بسیاری از نگاه ها را در آسیا معطوف به خود نموده است.

به گزارش فوتبالی، استقلال در شرایطی پذیرای زردپوشان السد می باشد که در سه دیدار آخر دو تیم هیچ تیمی نتوانسته در وقت های قانونی پیروز از میدان خارج شود و تنها در آخرین دیدار که فصل گذشته رقم خورد،  در مرحله پلی آف یاران منصوریان توانستند بعد از تساوی صفر صفر در وقت های قانونی، در ضربات پنالتی از سد قطری ها بگذرند و راهی مرحله گروهی شوند، اما حکایت دیدار امشب حکایت دیگریست. از طرفی شفر بعد از طی کردن  یک فصل نسبتاً موفق با استقلال در این فصل با فراز و نشیب زیادی ظاهر شده به گونه ای که در 5 بازی ابتدای فصل با 6 امتیاز به  جایگاهی بهتر از هشتم دست پیدا نکرده است اما در تیم رقیب شرایط برای فریرا کاملا متفاوت است. او توانسته با گلباران حریفان در دو دیدار ابتدای فصل و یک تساوی با 7 امتیاز در صدر جدول لیگ ستارگان قطر قرار بگیرد و  الدحیل میزبان دیدار فردا شب پرسپولیس را با تفاضل گل کمتر به  رده دوم بفرستد. 

شفر به خوبی می داند اگر می خواهد از این مرحله صعود کند باید با دست پر از میدان خارج شود و کار را در تهران تمام کند، چیزی که به راحتی اتفاق نخواهد افتاد و لازمه آن استفاده و بهره وری از همه امکانات موجود است هرچند دو تیم به هیچ عنوان از نظر امکانات و یا سطح دستمزد بازیکنان قابل قیاس نیستند. بدون شک حضور پرشور ده ها هزار هوادار  در ورزشگاه لرزه بر اندام هر تیمی خواهد انداخت و قطری ها نیز به خوبی بر آن واقف هستند. در زمین مسابقه نیز شفر تمام ابزار لازم را در اختیار دارد و با خریدهای خوبی که در این فصل داشته اند در هیچ پستی با کمبود بازیکن مواجه نخواهد بود. شاید از نظر سطح بازی هنوز هم کمتر بازیکنی در سطح ژاوی وجود داشته باشد اما بدون شک شاگردان شفر برای اثبات شایستگی هایشان امشب سراسر انگیزه خواهند بود. آبی های پایتخت برای این دیدار آنقدر بازیکن خوب و آماده دارند که غیبت چشمی، شجاعیان و کریمی بخاطر مصدومیت به چشم نیاید و شفر را به دردسر نیندازد. در سوی مقابل فریرا برای این دیدار ابراهیم ماجد مدافع کلیدی اش را به خاطر مصدومیت شدید  در اختیار نخواهد داشت و به احتمال فراوان هر دو دیدار رفت و برگشت را از دست خواهد داد اما دیگر مصدومان السد به احتمال فراوان به بازی امشب خواهند رسید. حسن الهیدوس، خلفان ابراهیم مصدومان السد هستند  که دوران نقاهت پس از مصدومیتشان به پایان رسیده و در صورت صلاحدید فریرا السد را همراهی خواهند کرد.

هواداران استقلال

از تیم استقلال فرشید باقری، خسرو حیدری و فرشید اسماعیلی یک کارته هستند و در صورت دریافت کارت زرد در بازی امشب،  دیدار برگشت را از دست خواهند داد و همین امر سبب خواهد شد که با احتیاط بیشتری قدم به زمین مسابقه بگذارند. 

خبر خوب و روحیه بخش برای اردوی استقلالی ها، بخشش محرومیت صیادمنش و آقایی از سوی کمیته اخلاق فدراسیون و رفع تعلیق محرومیت این دو نفر است.

گذشته از دو عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی استقلال در جام باشگاه های آسیا، در دور جدید این رقابت ها که از سال 2002  با عنوان لیگ قهرمانان آسیا برگزار می شود هنوز نتوانسته اند نتایج امیدوار کننده ای کسب کنند و اگر صعود به نیمه نهایی در سال 2013 را کنار بگذاریم آبی های پایتخت دیگر هیچگاه نتوانسته اند تا این مرحله پیش بروند و در 7 حضور از 9 حضور در لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی یا یک هشتم حذف شده اند اما امسال در شرایطی قدم به این مرحله گذاشته اند که در مرحله گروهی در گروه مرگ و در میان تیم هایی همچون الهلال و العین به عنوان تیم نخست گروه صعود کردند و در مرحله یک هشتم تیم خوب و مدعی ذوب آهن را حذف کردند تا به این مرحله صعود کنند. در سمت مقابل السد که در گروه C با پرسپولیس هم گروه بود راه دشواری برای صعود نداشت و توانست پس از پرسپولیس به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله بعد شود. آنها در مرحله قبل با  الاهلی عربستان روبرو شدند و توانستند در دو دیدار رفت و برگشت از سد این مرحله نیز گذر کنند. چیزی که کاملا مشخص است این تیم السد با تیم  فصل قبل تفاوت چشم  گیری  دارد و از هر نظر بسیار آماده تر به نظر می رسد. بدون شک آنها میلیون ها دلار خرج ستاره های گرانقیمت نکرده اند که به راحتی در این مرحله حذف شوند و با تمام توان به مصاف استقلال خواهند آمد. در مقابل  استقلال هم ثابت کرده مخصوصاً در آسیا اصلا تیم قابل پیش بینی نخواهد بود و با جوانان با انگیزه ای که در این فصل به خدمت گرفته و کوله بار پر از تجربه ای که شفر دارد می تواند باز هم استقلال را به دوران سروری در آسیا برساند و پس از سال ها ستاره سوم را برای آبی های پایتخت به ارمغان بیاورد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل حواشی و حساسیت های پیش آمده قبل از این دیدار ترجیح داد از داوران شرق آسیا برای قضاوت این مسابقه استفاده کند و داورانی از کشور چین این دیدار را سوت خواهند زد. این دیدار قرار است از ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی برگزار شود.