استقلال خوزستان 2- سپیدرود رشت صفر/ سپیدرود در دو دقیقه خشک شد!

استقلال خوزستان 2- سپیدرود رشت صفر/ سپیدرود در دو دقیقه خشک شد!

وب سایت فوتبالی- از هفته پنچم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران موسوم به خلیج فارس، دو تیم از جنوب و شمال کشور در ورزشگاه الغدیر اهواز به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان داریوش یزدی با دو گل میهمان خود را شکست دادند.

استقلال خوزستان در این پیکار میزبان سپیدرود رشت بود. تا پیش از این بازی آبی های خوزستانی با 4 بازی و 3 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار داشتند و تیم رشتی نیز تنها با یک امتیاز قعرنشین بود.

نیمه اول این پیکار کم افت و خیز بود اما استقلال خوزستان با توجه به میزبانی میل بیشتری برای هجوم داشت. این رویه در نیمه دوم نیز ادامه داشت تا اینکه از دقیقه 60 به بعد با ورد ایوب کلانتری به زمین تیم میزبان فوتبال کاملا هجومی را در دستور کار خود قرار داد. در سوی دیگر میدان نیز سپیدرود رشت که با مشکلات درون تیمی دست به گریبان است مشخصا برای بدست آوردن یک امتیاز بازی می کرد اما مقاومت این تیم تنها تا دقیقه 70 جواب داد و از آن پس استقلالی ها کاملا ابتکار عمل را در دست گرفتند.

برای میزبان تنها دو دقیقه کافی بود تا درویشی و نامداری به ترتیب در دقایق 70 و 72 صاحب موقعیت شوند و توپ را درون دروازه ایمان صادقی قرار دهند. در ادامه باز هم شاگردان داریوش یزدی فوتبال هجومی خود را ارائه دادند و موقعیت های صد در صد گل بدست آوردند اما با بی دقتی تمام توپ ها از دست دادند تا رشتی ها از یک شکست سنگین بگریزند.

به این ترتیب استقلال خوزستان با این پیروزی 4 پله در جدول صعود کرد و با 6 امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر بعد از استقلال تهران و پیکان در رده دهم ایستاد. سپیدرود رشت هم با همان یک امتیازی که داشت قعرنشین باقی ماند.

استقلال خوزستان - سپیدرود رشت  دوم شهریورماه 1397 ساعت 20:15  ورزشگاه الغدیر اهواز 

داور: روح اله شریفی       

کمک داورها:  تورج عیوض محمدی – حمید سبحانی – شاهو اصلانی        

ناظر داوری: محمدعلی فروغی 

 نرکیب استقلال خوزستان: 

حسین پورحمیدی، احمد آل نعمه، مصطفی کیانی، وحید حمدی نژاد، مهرداد پورابوالقاسم، میثم شاه مکوند زاده، میثم کریمی ( دقیقه 60 ایوب کلانتری)، وحید نامداری( دقیقه 85 مسلم معاوی)، ایمان مبعلی، وحید خشتان و رضا درویشی ( دقیقه 77 محمد شریفی)

سرمربی: داریوش یزدی

ترکیب سپیدرود رشت: 

ایمان صادقی- رضا نورمحمدی- میثم تهیدست- میلاد قربانزاده- یعقوب کریمی- هومن ربیع زاده- محمدرضا مهدوی- رضا معقولی- حسین ابراهیمی- حسین کعبی ( دقیقه 46 محمد نزهتی) - محمد لطفی ( دقیقه 49 امین منوچهری)

سرمربی: محسن نصر

گل ها:

دقیقه 70 : بالاخره فشار میزبان به بار نشست و اولین گل این بازی برای استقلال خوزستان رقم خورد. رضا درویشی با پاس اشتباه رضا معقولی مدافع حریف صاحب توپ شد و با ضربه ای نرم و آرام دروازه ایمان صادقی را باز کرد.

دقیقه 72: وحید نامداری به خوبی از تله آفساید سپیدرود رشت عبور کرد و موفق شد با ضربه ای زمینی و دقیق گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

اخطار:

حسین ابراهیمی (سپیدرود) دقیقه 54

امین منوچهری (سپیدرود) دقیقه 59

دقایق حساس:

دقیقه 8: وحید خشتان در محوطه جریمه حریف موقعیت مناسبی بدست آورد که شوت او با اختلاف از بالای دروازه سپیدرود به خارج رفت.

دقیقه 20: این بار نوبت رضا درویشی بود تا  از داخل محوطه جریمه شوت محکمی بزند اما مدافعین تیم رشتی این ضربه را دفع کردند.

دقیقه 26: با اشتباه پورحمیدی، اولین موقعیت میهمان بدست آمد. محمدرضا مهدوی بازیکن باتجربه رشتی ها شوت محکمی زد اما توپ پس از برخورد به پای مدافعین استقلال به طرز خطرناکی به کرنر رفت.

دقیقه 38 و 39: آبی های اهوازی در این دقایق فشار زیادی روی دروازه ایمان صادقی بوجود آوردند. در نوبت اول تیم استقلال خوزستان از جناح راست زمین صاحب موقعیتی شد که ضربه سر خطرناک وحید خشتان از بالای دروازه با فاصله کم به بیرون رفت و پس از آن مهرداد پورابوالقاسم موقعیت مناسب دیگری را به اوت زد.

دقیقه 60: امین منوچهری 10 دقیقه پس از ورودش به زمین موقعیت مناسبی بدست آورد که شوت او در داخل محوطه جریمه به طرز خطرناکی به اوت رفت. 

دقیقه 62: ضربه کرنر استقلالی ها به خوبی زده شد و خطرناک ترین موقعیت بازی شکل گرفت. نامداری با ضربه سر توپ را به دیرک عمودی دروازه کوبید.

دقیقه 67: نزهتی از سمت راست زمین سانتر زیبا و خطرناکی را بر روی دروازه استقلال انجام داد که منوچهری با بی دقتی این موقعیت خطرناک را از دست داد. 

دقیقه 85: محمد نزهتی در محوطه شش قدم استقلال خوزستان صاحب موقعیت خوبی شد اما با بی دقتی توپ به کناره تور دروازه زد.

دقیقه 90: در یک رفت و برگشت داخل محوطه جریمه سپیدرود، محمد شریفی صاحب موقعیت خوبی شد اما ضربه این بازیکن به دیرک افقی دروازه برخورد کرد.

دقیقه 1+ 90 : ایوب کلانتری موقعیت تک تک را با بی دقتی از دست داد. ایمان صادقی در این صحنه به خوبی دست کلانتری را خواند و درازکش توپ را دفع کرد.

دقسق 3+ 90: آبی های خوزستان دوست نداشتند گل سوم را بزنند. مصطفی کیایی در ثانیه های پایانی بازی موقعیت تک به تک را از داخل محوطه شش قدم به آسمان کوبید تا بازی با همان نتیجه 2 بر صفر به پایان برسد.