تحلیل داریوش یزدانی از بازی استقلال و فولاد

تحلیل داریوش یزدانی از بازی استقلال و فولاد

سایت رسمی فوتبالی -دیدار با فولاد دومین دیدار متوالی استقلال بود که کادر فنی این تیم توانایی بهبود اوضاع تیم در نیمه دوم را داشت اما توانایی تغییر نتیجه را نداشت.

به گزارش فوتبالی، داریوش یزدانی در تحلیلش درباره بازی دیشب استقلال و فولاد نوشته: آنالیز تیم حریف و یافتن راهکارهایی که بواسطه آن بتوان عملکرد تیم را جهت رسیدن به موفقیت ارتقا داد به اندازه داشتن بازیکنان با کیفیت حیاتی است.

استقلال در دو دیدار گذشته مقابل پارس جنوبی و فولاد در مقابل تیمهایی به میدان رفت که تمرکزی ویژه روی کنترل بازی در نیمه خود و رعایت اصول دفاعی داشتند و تعادل دفاعی این دو تیم خوب بود

آیا قرار است از این به بعد استقلال با تیم‌هایی که بدین شکل بازی می‌کنند زانوی غم بغل کند و یک نیمه دیدار را جهت شناخت و ارزیابی چنین حریفانی از دست دهد تا نیمه دوم شیوه و رفتار تاکتیکی تیم و بازیکنان تغییر کند؟ 

بازی تیم استقلال در فاز تهاجمی کاملا قابل پیش بینی است و این تنها دلیل عدم توانایی این تیم جهت ارائه بازی موثر در یک سوم پایانی زمین و خلق موقعیت گل است.

استقلال در دیدار با فولاد تمایل زیادی برای گردش و توسعه بازی مالکانه داشت اما انتخاب خط میانی جهت پرس توسط تیم فولاد و پرس سنگین در میانه میدان استقلال را وادار به رد و بدل کردن پاسهای خنثی در زمین خود کرد که سرعت پایین گردش توپ تیم میزبان این اجازه را به تیم فولاد میداد تا خود را مجددا سازماندهی کنند

در نیمه دوم استقلال از بازی مستقیم بیش‌تر استفاده کرد و بواسطه این مدل بازی خط هافبک فولاد از بازی خارج شد و این سبک بازی باعث شد تا فاصله کافی بین مدافعین و هافبکهای فولاد ایجاد شود اما به دلیل درک نه چندان خوب هافبک های هجومی این تیم، استقلالیها نتوانستد از این شکاف استفاده بهینه را ببرند.

استقلال جهت استفاده از عرض زمین باید در لحظه انتقال سرعت بیش‌تری داشته باشد و حمایت مدافعین کناری و هافبکهای مرکزی از اصول اولیه این سبک بازی می باشد در غیر اینصورت اصرار به ادامه با چنین سبکی مساوی با از دست دادن امتیاز است

دانش استفاده بهینه از توپ بسیار بیشتر از مالکیت توپ می تواند به یک تیم کمک کند.

فولاد برای کسب یک امتیاز تلاش می کرد و در طول جریان مسابقه تنها با سه نفر حمله می‌کرد و مهاجمین این تیم اغلب در یک سوم دفاعی استقلال بدون حامی‌ بودند در حالیکه خط دفاعی استقلال بسیار شکننده بود و اگر سروش رفیعی در فرم بهتری قرار داشت و مدافعین کناری این تیم جرات حضور و دنبال کردن بازی در نیمه حریف را داشتند قطعا استقلال به دردسر می افتاد.

در نهایت هر چند که استقلال در نیمه دوم تیم برتر میدان بود اما عدم ارائه بازی جذاب و موثر باعث شد تا استقلال توانایی خلق موقعیت های زیادی نداشته باشد و دو امتیاز حساس دیگر از دیدارهای ابتدایی فصل از دست برود.