کسب 5 مدال توسط ورزشکاران ایران در آسیا

کسب 5 مدال توسط ورزشکاران ایران در آسیا

به گزارش "ورزش سه"، نمایندگان ورزشی ایران در نخستین روز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی با دو نشان زرین حسین یزدانی و علیرضا کریمی آزادکاران، دو نقره تکواندو و یک برنز کشتی پس از چین، ژاپن و کره جنوبی در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی رقابت‌ها ایستادند.

 هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی از امروز به طور رسمی در جاکارتا و پالمبانگ و هفت شهر حومه جاوا در حالی آغاز شد که روزی پُر کار اما پُر بار برای نمایندگان ایران رقم خورد.

ورزشکاران ایران در رقابتی تنگاتنگ و فشرده در ۱۰ رشته به مصاف حریفان آسیایی رفتند که در مجموع  با کسب پنج نشان رنگارنگ( دو طلا، دو نقره و یک برنز) نخستین روز رقابت‌های خود را پایان  دادند که نخستین نشان کاروان ایران با نقره کوروش بختیاری پومسه کار تکواندو ضرب شد.

بلافاصله با دشت نخستین نشان ذخیره سبد ایران در جاکارتا هم با تکرار همین مدال به دست مرجان سلحشوری بانوی تکواندوی کشورمان نقره باران شد.

اما حسن یزدانی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم و سومین مدال آور روز نخست بازی‌ها در جاکارتا شگفتی آفرید و با کسب نخستین طلای کاروان، سبد ایران را رونق بخشید که پیش‌تر رضا اطری در دیدار رده‌بندی وزن 57 کیلوگرم با پیروزی مقابل حریف کره‌ای با کسب مدال برنز، نخستین مدال کشتی آزاد را در بازی‌های آسیایی کسب کرد.

آخرین و دومین مدال طلای امروز بر سینه علیرضا کریمی نقش بست.

کبدی مردان ایران در نخستین بازی با نتیجه ۵۵ بر ۱۹ ژاپن را شکست داد و کبدی زنان کشورمان هم باقدرت برحریف تاختند تا کامشان شیرین شود.

اما شمشیربازان سابر و اپه انفرادی ایران هم امروز با ترکیب نجمه سازنچیان، فائزه رفیعی، محمد اسماعیلی و محمد رضایی که مرحله مقدماتی رقابت‌های خود را با صعود به مرحله حذفی هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی اندونزی آغاز کردند، از راهیابی به جمع ۱۶و ۳۲ تیم برتر بازماندند و تیم سپک تاکرا هم که برای نخستین بار به این رویداد اعزام شد، برابر میزبان باخت.

تیراندزان ایران در این روز با اختلاف یک امتیاز فینال را از دست دادند و در شنا  و روئینگ و تنیس رومیز  هم نمایندگان ناکام ماندند.