انتقاد بالوتلی از رفتار نخست وزیر ایتالیا

انتقاد بالوتلی از رفتار نخست وزیر ایتالیا

سایت رسمی فوتبالی - ماریو بالوتلی از نخست وزیر خواست که با هواداران نژادپرست برخورد کند. او اظهار داشت: " این دلیلی واقعی این موضوع است که بسیاری دوست ندارند یک بازیکن سیاه پوست کاپیتان تیم ملی ایتالیا باشد.  "

این اولین بار نیست که مهاجم نیس در برابر سالوینی قرار می گیرد و حزب راست او، لگانورد، که اختیار دولت را در دست دارد، قرار می گیرد. بالوتلی در استوری اینستاگرام خود نوشت: " بله، سالوینی چیزهایی می گوید که درست است و من در بعضی مسائل با او هم عقیده هستم اما چیزی که می خواهم به شما نشان بدهیم نظرات دنبال کنندگان در لایو اوست. "

او بعضی اظهارنظرهای نژادپرستانه در لایو نخست وزیر را مشخص کرده و این موضوع را به اتفاق بحث برانگیز بستن بازوبند کاپیتانی بر دست خود ربط داد. 

کاپیتانی ایتالیا همیشه به بازیکنی می رسد که بیشتری تعداد بازی ملی را در کارنامه دارد. 

نخست وزیر ایتالیا

بالوتلی اشاره کرد: " طرح این موضوع که من فرد مودبی نیستم این جا ارزشی ندارد. این دلیل واقعی این موضوع است که بسیاری  از این که یک بازیکن سیاه پوست کاپیتان تیم ملی ایتالیا باشد، نفرت دارند. نمی توانم باور کنم که بعضی افراد چنین تفکراتی دارند. این کشوری نیست که من از کودکی همیشه آرزو داشتم و حتی دعا می کردم که برایش بازی کنم. آنجا چنین مردمی نمی توانند حضور داشته باشند. مشکل اصلی باورهای متعصبانه بعضی مردم است. اگر من جای سالوینی بودم، کاری می کردم چون این ها مردمی هستند که شهرت و اعتبار تمام کشور را زیر سوال می برند. من اینجا نیستم که اتفاقات بحث برانگیز ایجاد کنم. من به اندازه شما نگران ایتالیا هستم. "

سالوینی در تلاش است تا قانونی را به تصویب برساند که بر اساس آن فرزندان مهاجران یا هرکس که در خاک ایتالیا متولد شود، شهروند این کشور به حساب بیاید. 

در حال حاضر تنها کسانی که خون ایتالیایی دارند به صورت اتوماتیک پاسپورت ایتالیایی دریافت می کنند. 

بالوتلی در ایتالیا از والدین غنایی به دنیا آمد و از سن 2 سالگی توسط یک خانواده ایتالیایی در برشا به فرزندخواندگی پذیرفته شد. او تا 18 سالگی اجازه دریافت پاسپورت ایتالیایی و فرصت بازی برای تیم ملی این کشور را نداشت.