12 روز تا یک فصل جذاب؛ مربیان در حال کارند!

12 روز تا یک فصل جذاب؛ مربیان در حال کارند!

به گزارش "ورزش سه"، بر خلاف فصول گذشته، نقل و انتقالات تابستانی در این فصل لیگ برتر با شروع لیگ به اتمام خواهد رسید و تیم ها فرصت کمتری برای به خدمت گرفتن بازیکنان مورد نظر خود دارند. تا به اینجا، انفعال عجیبی از سوی برخی تیم ها در نقل و انتقالات به چشم می‌خورد و به نظر می‌رسد برخی مربیان سعی دارند از مهره هایی که در اختیار دارند به بهترین شکل استفاده کنند، این در حالی است که تیمی مثل لیورپول، با جذب چندین ستاره جوان و آماده، به بهترین شکل برای فصل آینده آماده شده است. در زیر به بررسی شرایط مدعیان لیگ برتر پرداختیم:

لیورپول؛ فصل قهرمانی؟



شاگردان کلوپ که فصل گذشته تا فینال چمپیونزلیگ پیش رفته بودند، این فصل سعی دارند طلسم بزرگ قهرمانی لیگ برتر را بشکنند و با جذب ستاره هایی در خط میانی و خط حمله و حتی دروازه، به نظر وارد سطح جدیدی شده اند.


هر چند که بازیکنانی مثل امره جان آنفیلد را ترک کرده اند ولی حضور فابینیو، نبی کیتا و ژردان شقیری در خط میانی و همچنین الیسون بکر در درون دروازه، می‌تواند به رویای این تیم برای کسب قهرمانی لیگ جزیره جامه عمل بپوشاند. همچنین دنی استوریج که اخیرا  قرارداد قرضی اش به پایان رسیده، به جمع شاگردان کلوپ اضافه شده و بدین ترتیب لیورپول را می‌توان بهترین تیم در نقل و انتقالات تابستانی دانست که اهداف مناسب را جذب کرده و خود را برای هدف اصلی اش آماده کرده است.

عملکرد خوب این تیم در بازار نقل و انتقالات، در عملکرد مثبت این تیم در بازی های تدارکاتی و نمایش های خوب آنها بازتاب پیدا کرده است؛ از جمله پیروزی 4-1 این تیم مقابل منچستریونایتد که بامداد امروز رقم خورد. تیم یورگن کلوپ بعد از یک فصل خوب در لیگ برتر و چمپیونزلیگ، حالا آماده است تا برای قهرمانی در چند جام مبارزه کند. شرایط این تیم احتمالا برای سایر مدعیان نگران کننده شده که مورینیو جنگ روانی را آغاز کرده و گفته که رسانه ها به دنبال قهرمانی لیورپول هستند. این نشانه مهمی برای این است که شاگردان کلوپ بیش از همیشه چهره یک تیم مدعی را دارند. 

آرسنال؛ آغاز دوران پسا ونگر



توپچی ها برای اولین فصل پس از 22 سال بدون ونگر آماده می‌شوند ولی جذب بازیکنان به شکلی نبوده که هواداران از شرایط راضی باشند. در حقیقت هواداران امیدوار بودند با حضور اونای امری، شرایط جذب بازیکن در آرسنال به کلی تغییر یابد و ستاره ها به جمع بازیکنان اضافه شوند. ولی عملکرد امری تا به اینجا حاکی از این موضوع نبوده است.


آرسنال با وجود از دست دادن بازیکنانی مثل پر مرته ساکر، جک ویلشر، سانتی کازورلا  و ....، آنطور که باید تقویت نشده است. آنها استفان لیخت اشتاینر از یوونتوس، برند لنو از لورکوزن، سوکراتیس پاپاستوپولوس از دورتموند، لوکاس توریرا از سامپدوریا و متئو گوندوزی از لورینت را به خدمت گرفته اند. از همین رو هواداران خیلی از این عملکرد راضی نیستند و امید چندانی نیز به درخشش این تیم در فصل آینده ندارند.

توپچی ها در بازی های تدارکاتی نمایش های خوبی داشتند و پیروزی 5-1 برابر پاری سن ژرمن امیدوارکننده بود اما سوال اساسی این است که آیا آنها می توانند این فرم را به لیگ برتر منتقل کنند و تا پایان فصل ادامه بدهند. در واقع این مشکل اصلی آرسنال در همه فصول اخیر بود؛ تیمی که در بخشی از فصل درخشان بوده اما نداشتن ثبات آنها را از جمع مدعیان خارج کرد؛ فاکتوری که خیلی بعید است امری بتواند در اولین فصل حضورش در آرسنال، آن را به این تیم اضافه کند.

چلسی؛ "ساری" وارد می شود



آبی های لندنی یکی از آرام ترین فصول نقل و انتقالات را با وجود تغییر در کادر فنی خود سپری می‌کنند. آبی ها تا به اینجا ستاره ای را از دست نداده اند اما در آن سو، در جذب بازیکن نیز منعفل بوده اند، هر چند که دو هدف بزرگ در برنامه های آنها قرار گرفته است. جورجینیو، ستاره ناپولی با ساری راهی لندن شد و انتظار می‌رود از بازیکنانی باشد که فصل درخشانی پیش رو داشته باشد. اما اوضاع چلسی نسبت به دیگر تیم‌ها در چند روز باقی مانده پیچیده تر است.


تیبو کورتوا، گلر تیم مورد توجه رئال مادرید قرار دارد و شایعات حاکی از آن است که به زودی به جمع بازیکنان این تیم اضافه خواهد شد. چلسی که رابرت گرین، گلر 38 ساله را نیز جذب کرده به دنبال این است که جای خالی احتمالی کورتوا را نیز پر کند و برخی شایعات حاکی از احتمال جذب دوباره پتر چک است.


همچنین گفته می‌شود در خط حمله چلسی به دنبال جذب ایگواین از یوونتوس است. ستاره آرژانتینی سابقه همکاری با ساری را در ناپولی دارد و همکاری دوباره آنها می‌تواند به چلسی کمک زیادی کند. به علاوه روگانی، مدافع یووه نیز مورد توجه آبی های لندنی قرار دارد.

اما مهمترین ورودی چلسی، مائوریسیو ساری بود؛ مربی ای که در چند فصل اخیر ناپولی را به یک تیم درخشان در سری آ تبدیل کرد و در روز ورودش به چلسی، قول داد که تیمش نمایش های هجومی و تماشاگرپسند ارائه خواهد داد. البته هنوز در دیدارهای تدارکاتی، چلسی تنها گوشه ای از تیمی که ساری در نظر دارد را نشان داده است. 

منچسترسیتی؛ قهرمان مرموز



سیتی بر خلاف فصول گذشته، فعالیت چندانی در نقل و انتقالات نداشته است. بازیکنانی مثل یحیی توره از جمع شاگردان گواردیولا جدا شده اند ولی به نظر می‌رسد خبری از جذب بازیکن جدید دیگری به جز دو بازیکن جذب شده نباشد.


سیتی که سعی داشته ستون تیمش را حفظ کند، با اضافه کردن ریاض محرز و کلودیو گومز، برای رقابت دشواری که با رقبا پیش رو خواهد داشت خود را تقویت کرد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که سیتی چندان نیازی به تقویت نداشته و حفظ ستاره ها، مهم ترین هدف آنها در تابستان است که تا به اینجا در این امر موفق بوده اند.

شاگردان پپ گواردیولا فصل گذشته با اختلاف 19 امتیازی قهرمان لیگ برتر شدند؛ دستاوردی که تکرار آن دشوار است. اما تیم های گواردیولا همیشه بهترین عملکردشان را در فصل سوم داشته اند و انتظار می رود که سیتی هم با انطباق بیشتر با تفکرات این مربی، بتواند در فصل جدید نمایش های بهتری داشته باشد و نه تنها در لیگ برتر، که در لیگ قهرمانان هم به موفقیت برسد.

منچستریونایتد؛ بدشانسی های آقای خاص



شیاطین سرخ نیز نقل و انتقالات شلوغی را پشت سر نگذاشته اند ولی به نظر اهدافی که مد نظر داشته اند را جذب کرده اند. هر چند که تلاش آنها برای به خدمت گرفتن هری مگوایر، مدافع لستر و تیم ملی انگلیس ناکام بود و مورینیو تایید کرده تیمش به یکی دو خرید دیگر نیاز دارد. آنها تا به اینجا، دیگو دالوت، فرد و لی گرانت را جذب کرده و در مقابل مایکل کریک بازنشسته شده و دیلی بلیند از این تیم جدا شده اند.

اما مهمترین مشکل آقای خاص، تعداد زیاد ستاره های غایب تیمش در تمرینات پیش فصل است. رسیدن تیم هایی مانند فرانسه، انگلیس و بلژیک به جمع چهار تیم پایانی جام جهانی باعث شد تا بازیکنانی مانند روملو لوکاکو، مارکوس راشفورد، جسی لینگارد و پل پوگبا هنوز فرصت حضور در تمرینات را پیدا نکنند و این به شدت آقای خاص را ناراحت کرده است. 

این بدترین آماده سازی ممکن برای فصلی است که او قصد دارد در آن پاسخ منتقدان را بدهد اما با این شرایط، ممکن است تیمش نتواند شروع خوبی در لیگ برتر داشته باشد.